Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 6 stycznia 2017

Chirurg - Tess Geritsen

Tytuł : Chirurg
Tytuł oryginalny : The Surgeon 
Autor : Tess Gerritsen 
Cykl : Rizzoli / Isles 
Seria : Anatomia Zbrodni 
Wydawnictwo : Albatros 
Data wydania : 14 listopada 2016
Liczba stron : 384
Egzemplarz : własny 

" W Bostonie grasuje morderca biorący na cel samotne kobiety. Prasa nazwała go Chirurgiem, ponieważ zanim odbierze życie swoim ofiarom, z przerażającą precyzją usuwa im macice. Bez znieczulenia.
Podobna seria morderstw miała miejsce dwa lata wcześniej. Problem w tym, że sprawca został wtedy zastrzelony przez doktor Catherine Cordell, której jako jedynej udało się ujść z życiem. Teraz znów jest na celowniku mordercy... Jej sprzymierzeńcami są detektywi Thomas Moore i Jane Rizzoli. Ale nawet oni mogą nie ochronić doktor Cordell przed genialnym myśliwym ze skalpelem... "

Nie jest, to moje pierwsze spotkanie z tą autorką jak pewnie,wiecie czytałam jej " Igrając z ogniem  i byłam naprawdę zachwycona dlatego, gdy w kiosku znalazłam tę książkę wiedziałam , że ta seria będzie dla mnie idealna.

Jeśli powie się dziecku, że na podwórku był słoń, po jakimś czasie uwierzy w to tak mocno, że potrafi opisać jego trąbę, kawałki słomy na grzbiecie, złamany kieł. Wytwór wyobraźni staje się rzeczywistością.

Książka fenomenalnie zaczyna serię medyczną, z której w dużym stopniu sławna jest Tess. detektyw Jane Rizzoli stawia pierwsze kroki w policyjnym świecie. Zostaje przydzielona do śledztwa, które nie jest łatwe, a oprawca morduje w sposób przemyślany i nad wyraz brutalny. Wybiera ofiary gwałtu, które bardzo boleśnie i powoli zabija. Przeszłość wraca i każdy próbuje rozwiązać jakim cudem Chirurg (tak nazywany przez media zabójca) zna techniki, jakimi mordował jego poprzednik. Do doktor Cordell dociera, że stała się głównym celem psychopaty. Jej piekło powraca a ona sama musi przeżyć wszystko od nowa.

Zdarzają się jeszcze tacy ludzie jak ja. Poruszamy się w tłumie, normalni pod każdym względem – może nawet bardziej niż inni, bo nie daliśmy się owinąć jak mumie sterylnymi bandażami cywilizacji.

Książka, którą przeczytałam w kilka godzin. Seria zapowiada się prze fantastycznie i już nie mogę się doczekać, kiedy zabiorę się za kolejny tom. Język autorki jest prosty, ale bardzo przejmujący. Jestem pewna, że książka spodoba się wszystkim, którzy czytają kryminały, interesują się medycyną. Cieszę się, że sięgnęłam po tę książkę i polecam, każdemu, bo naprawdę warto.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz