Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 4 grudnia 2022

Ekstremista - Remigiusz Mróz

 Tytuł: Ekstremista 

Autor: Remigiusz Mróz 

Cykl: Gerard Edling 

Tom: 3

Wydawnictwo: Filia 

Data wydania: 19.05.2021

Liczba stron: 464

Egzemplarz: własny 

W Opolu znika maturzystka, a jedynym pozostawionym przez nią śladem jest karta tarota z symbolem sprawiedliwości. Rodzina nie zamierza iść na policję, gdyż twierdzi, że dziewczyna zmagała się z problemami i nieraz deklarowała, że któregoś dnia ucieknie z domu. Jedyną osobą, która dostrzega w tym coś więcej, jest lokalna dziennikarka, Małgorzata Rosa. Od kilku miesięcy śledziła powracający w internecie motyw kart do wróżenia, zdający się mieć związek ze zdarzeniami, w które wplątany był niedawno Gerard Edling. Nie widząc innej możliwości, próbuje szukać pomocy u człowieka, który z nieznanych jej przyczyn nie chce mieć z nią nic wspólnego.

Remigiusz Mróz to autor, którego albo się kocha, albo nienawidzi. Ja uwielbiam jego książki przeczytałam ich już dość sporo i każda na swój sposób mi się bardzo podobała. Dzisiaj opowiem wam trochę o trzecim już tomie jego serii o Gerardzie Edlingu. Moja przygoda z autorem w ogóle zaczęłam się właśnie od tej serii. Przeczytałam Behawiorystę i się zakochałam a później samo już poszło. 

W Opolu znika kobieta, pozostaje po niej tylko karta Tarota. Rodzina dziewczyny nie zgłasza jednak zaginięcia, ponieważ ich córka nie raz mówiła, że któregoś dnia zniknie z domu i nikt jej nie znajdzie. Jednak dziennikarka Małgorzata Rosa postanawia przyjrzeć się temu głębiej, gdyż ostatnio jest na tropie zbrodni, której jednym z atrybutów jest właśnie karta tarota. Rosa próbuje szukać pomocy u Gerarda, jednak on nie jest zainteresowany plątaniem się w tę historię. Jaki będzie finał tej książki?

"Ekstremista" to tytuł, który trochę mnie zaskoczył. Autor nadal ma świetne pomysły, książka jest dynamiczna i czyta się ją przyjemnie. Jednak czegoś mi tutaj zabrakło. Nie umiem rozgryźć czego, ale to nie zmienia faktu, że sama przygoda czytania była bardzo ciekawa. Jeśli ktoś zna styl pisania Mroza to nie będzie zawiedziony. Książka trzyma w napięciu, ciągle pojawiają się nowe wątki oraz zakończenie jest jak najbardziej satysfakcjonujące. Ja jestem na TAK i ciekawe czy doczekamy się czwartego tomu tej serii. 

"(...) Kiedy człowiek jest zmęczony, atakują go nawet te problemy, które dawno rozwiązał."



21 komentarzy:

  1. Nazwisko autora jest mi znane i z tego, co się orientuję, jest naprawdę popularne. Ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnej z jego książek. Może słyszę się w końcu zaczynając od tej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kedna książkę tego autora chyba lub dwie może jeszcze kiedyś spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie bardzo podoba mi się twórczość tego autora i ten cykl nie jest wyjątkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że są dostępne już trzy tomy serii. Jest się czym zachwycić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten cykl jeszcze przede mną, ale oglądałam ekranizację.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno jest się czym zainteresować w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie cały cykl jest naprawdę genialny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki tego autora są bardzo ciekawe i ekscytujące :) Tytuł gdzieś mi się rzucił w oczy, ale chyba nie czytałam tej serii jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam szczerze, że jeszcze nigdy nie czytałam żadnej książki Mroza, więc cała przygoda z jego twórczością jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Trudno powiedzieć czy to książka dla mnie. Na tę chwilę skupiam się na innym gatunku. Może kiedyś przeczytam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest coś prawdziwego w tym cytacie na końcu recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę poczytny autor, co do cytau to bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie czytałam żadnej książki Mroza, ale według wielu opinii idzie jako autor na ilość, a nie na jakość. Muszę się o tym sama przekonać, żeby ocenić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś mi nie po drodze z Mrozem i jego twórczością, ale to nic, bo moja znajoma uwielbia i chetnie jej podsyłam takie recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem po pierwszym tomie i jakoś nie potrafię przebrnąć przez drugi. Może w tym miesiącu dam jeszcze jedną szansę temu autorowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. moj maż chętnie czyta ksiązki tego autora, ciekawe czy czytała już tą.. zapytam

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakos styl Mroza do mnie kompletnie nie przemawia,ale polece te ksiazke koleżance

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze nie czytałam, żadnej książki Mroza. Muszę to nadrobić. Ale moja siostra jest nim zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jakoś nie mogę przekonać się do twórczości Mroza... Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja go lubię :) Chociaż w pewnym momencie seria o Chyłce zaczęła odlatywać za bardzo :P Na razie jestem na początku "Iluzjonisty", ale myślę, że 3 tom też będzie grany :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Był taki czas, że uwielbiałam ten styl pisania. Obecnie już chyba trochę mniej. Co nie zmienia faktu, że ta książka znajduje się na mojej liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń