Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 19 lutego 2018

Lab girl - Hope Jahren

Tytuł : Lab girl 
Tytuł oryginalny : Lab girl 
Autor : Hope Jahren 
Wydawnictwo : Kobiece 
Data wydania : 21.10.2017
Liczba stron : 432
Egzemplarz : recenzencki POLECANA

" Fenomenalna autobiografia badaczki świata roślin, gleb i nasion. Hope Jahren od dziecka wolała spędzać czas w laboratorium ojca, niż bawić się z rówieśnikami. Już jako mała dziewczynka obudziła w sobie miłość do botaniki. Dziś Hope prowadzi trzy laboratoria i zajmuje miejsce wśród najwybitniejszych naukowców. W swojej książce opowiada o pielęgnowaniu pasji, wzlotach i upadkach, ogromnej determinacji, a także ludzkiej przyjaźni i miłości. To również historia jej bratniej duszy – Billa, genialnego odkrywcy, z którym przebyła długą drogę od niebiańskiego Bieguna Północnego, przez Stany Zjednoczone aż do rajskich Hawajów. Jej wnikliwe spostrzeżenia na temat świata roślin wprowadzają czytelnika w magiczny świat majestatycznej przyrody, jednocześnie odnosząc się do zachowań i relacji międzyludzkich. "

Nigdy nie uważałam, że nauka to nudny temat. Jednak jakoś nie zagłębiałam się w takie tematy bardziej. Jednak podziwiam osoby, które lubują się w dziedzinie chemii oraz biologii. Gdy dostałam propozycję, aby przeczytać Lab girl, naprawdę z obawą podchodziłam do tej książki. Jednak, gdy zaczęłam czytać, to nie mogłam się oderwać. 

Hope Jahren to naprawdę utalentowany człowiek w dziedzinie biologii, wykształcona oraz inteligentna kobieta. Hope opisuje nam swoją pracę ze szczegółami, daje nam wiele szczegółów ze swojego życia. Dowiadujemy się również, jak to się stało, że stała się ona najsłynniejszym biologiem na świecie. Pasja do biologii kwitła w sercu kobiety za sprawą ojca, który zachęcał ją oraz wspierał w dążeniu do tego, co chciała osiągnąć. 

„Lab girl „to książka, którą warto przeczytać. Opowiada nam o świecie, który nas otacza jednak autorka, robi to w taki sposób, że my jako czytelnik chcemy więcej. Książka pokazuje nam jak upór i pasja, aby dążyć do celu sprawia, że człowiek zostaje najsłynniejszym biologiem na świecie. Podziwiam tę kobietę za jej upór w dążeniu do celów, które sobie postawiła. Jeśli szukacie ciekawych książek biograficznych, to jak najbardziej polecam wam zapoznać się z książką Hope Jahren.



Ludzie są jak rośliny: rosną w stronę światła. Wybrałam nauki przyrodnicze, ponieważ dawały mi to, czego potrzebowałam: dom w dosłownym tego słowa znaczeniu, czyli z definicji bezpieczne miejsce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz