Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 28 listopada 2022

Jestem mordercą - Max Czornyj

 

Tytuł: Jestem mordercą 

Autor: Max Czornyj 

Wydawnictwo: Filia 

Data wydania: 16.06.2021

Liczba stron: 360

Egzemplarz: własny 

Stoję jeszcze chwilę nad nieruchomym ciałem, dysząc i tkwiąc w tym wyjątkowym stanie między niebem a piekłem, między życiem a śmiercią. Czuję się bogiem. Zrobię wszystko by się nim stać. Opowieść z przerażającej perspektywy mordercy. Prawdziwa historia jednego z najbardziej bestialskich seryjnych morderców świata. Dewianta, który zadrwił z biegłych psychiatrów i wymiarów sprawiedliwości kilku państw. Uwodzicielskiego psychopaty, ulubieńca mediów oraz elit towarzyskich. Poety śmierci. Prawda okaże się bardziej przerażająca od fikcji. Mam na imię Jack, Jack Unterweger, miło was poznać.

Mało w życiu przeczytałam książek Maxa Czornyja. Jednak nadrabiam, bo naprawdę podoba mi się to, jak świetnie pisze ten autor. Wiem, że autor piszę książki oparte na prawdziwych faktach, opisuje w nich morderców. Ja planuje przeczytać wszystkie. Na pierwszy ogień poszła książka "Jestem Mordercą". 

Książka opowiada o mordercy Jacku Unterwegerze. Mężczyzna został skazany za morderstwa kobiet. Odsiedział swoje w więzieniu, gdzie "podobno" przeszedł resocjalizacje, zmienił się na lepsze oraz nawet napisał swoją książkę. Został pokochany przez miliony kobiet. Ulubionym sposobem zabójstwa Jacka, było duszenie. To wtedy czuł się najlepiej, gdy był panem nad swoimi ofiarami. Wybierał swoje ofiary, później wywoził je w odludnie miejsce i mordował z zimną krwią. 

Książka nie jest napisana w sposób oczywisty. Są to krótkie rozdziały, w których autor skaczę z roku na rok. Przez to  książka jest dynamiczna, jednak rozumiem, że nie każdemu ten styl będzie odpowiadał. Mnie nie przeszkadzał, ja lubię takie zabiegi w książkach. Sama lektura bardzo mi się podobała, nie było krwawo, jednak wejście do głowy seryjnemu mordercy było dla mnie ekscytujące. Na pewno nie będzie to ostatnia książka Czornyja z tych opartych na faktach, ponieważ ja zdecydowanie chce więcej! 

Pozostaję w stanie zawieszenia, znanej mi od najmłodszych lat rozpaczy, która nie skupia się na niczym szczególnym, a jednocześnie obejmuje wszystko.

19 komentarzy:

  1. Do czytania książek tego autora nie trzeba mnie namawiać. Na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Maxa Czornego. Ale lubię głównie skandynawskie kryminały. Może kiedyś się skuszę na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam kryminałów, ale muszę przyznać, że fabuła tego mnie zaintrygowała!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też miałam już okazję poznać tę lekturę autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też miałam już okazję poznać tę lekturę autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię, gdy są takie krótkie rozdziały.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten tytuł poznałam już sporo czasu temu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno jest się czym zainteresować w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki pisarza, a i ta brzmi na ciekawą, więc dodam tytuł do listy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez wątpienia autor ma wielu odbiorców swojej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytalam tej ksiazki jeszcze,ale ostatnio nazwisko autora często gdIes mi wyskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, jego dorobek literacki jest tak spory, że jest z czego wybierać.

      Usuń
  12. Uwielbiam książki Czornyja! Są napisane tak, że aż dech mi zabiera. Tej jeszcze nie czytałam, ale już dodałam na legimi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam jeszcze pióra tego autora, ale przyznam, że brzmi całkiem ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  14. lubię takie dynamiczne ksiązki, także to by mogło być coś dla mnie :)
    będę mieć na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś nie po drodze mi z twórczością tego autora, ale wiem, że jest lubiany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisze całkiem nieźle, ale czasami zbyt dużo, więc trzeba trafić na naprawdę dobrą, przemyślaną książkę.

      Usuń
    2. Czytałam wszystkie i prawie wszystkie bardzo mi się podobały.

      Usuń