Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Egzekutor - Chris Carter

 

Tytuł: Egzekutor

Tytuł oryginalny: The Executioner

Autor: Chris Carter

Cykl: Robert Hunter

Tom: 2

Wydawnictwo: Sonia Draga

Data wydania: 12.07.2023

Liczba stron: 416

Egzemplarz: własny


Policja w Los Angeles odkrywa na stopniach kościoła ociekające krwią pozbawione głowy ciało księdza. Sprawca starannie je ułożył: nogi duchownego leżą wyprostowane, ramiona złożone na piersi jak do modlitwy, a w miejscu, gdzie powinna być głowa, spoczywa łeb psa… Na klatce piersiowej widnieje napisana krwią cyfra 3. Detektyw Robert Hunter myśli początkowo, że to zabójstwo rytualne, jednak gdy okrutnie okaleczonych ciał przybywa, ze zgrozą odkrywa, że wszystkie ofiary umarły w sposób, który je najbardziej przerażał. Tylko skąd morderca mógł znać ich najgorsze koszmary?


Moja przygoda z Chrisem Carterem zaczęłam się zupełnie przypadkowo. Jednak „Krucyfiks” bardzo mi się podobał, dlatego postanowiłam sprawdzić kolejny tom, czy również zrobi na mnie wrażenie.

Los Angeles, w kościele na stopniach ołtarza leży zakrwawione ciało księdza. Zespół medycyny sądowej odkrywa, że na klatce piersiowej ofiara ma krwawą liczbę trzy. Detektyw Robert Hunter początkowo zakłada, że jest to zabójstwo rytualne. Jednak, gdy na światło dzienne wychodzi coraz więcej ciał, jest zmuszony zmienić swoje dotychczasowe wnioski. Wszystkie obecne ofiary zginęły w sposób, który je najbardziej przerażał. Ale skąd zabójca wiedział czego najbardziej boja się jego ofiary? Oraz co łączy te zupełnie niepozorne osoby?

Co to była za książka. Pochłonęłam ją dosłownie na dwa wieczory, nie mogłam się od niej kompletnie oderwać. Pozycja pełna krwi, mocnymi opisami zbrodni. Sprawiła trochę, że wieczorami nie do końca dobrze czułam się w swoim domu. Bardzo dobrze utrzymane tempo historii, akcja jest super dostosowana. Autor jakby doskonale wiedział, kiedy przestań i zwolnić, a kiedy od nowa zapuścić nam dawkę krwawej masakry. Jak dla mnie książka bardzo dobra, na pewno przeczytam kolejne tomy, żeby sprawdzić, czy dalej poziom jest tak samo dobry.


“To ironia losu, że jedyną pewną rzeczą w życiu jest śmierć, prawda?”




11 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji czytać nic tego autora. Wiem jednak, że ma szerokie grono fanów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie dawkowanie wrażeń to ja bardzo lubię. Zapisuję sobie książkę i serię do przeczytania w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam okazji czytać książek tego autora, ale wygląda na to że trzeba to zmienić
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię głębokie thrillery psychologiczne i mam nadzieję, że się nie zawiodę. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę serię zaczęłam czytać właśnie od tego tytułu, muszę nadrobić pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się zainteresowana tą historią, jednak zacznę od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory twórczość tego autora jest mi nieznana. Chętnie będę chciała się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za polecenie tego tytułu. Myślę, że może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiła mnie, z taką formą morderstw jeszcze w żadnej książce się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka wciągnęła mnie od pierwszej strony - nie mogłam się oderwać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka wydaje się być mocna i trzeba mieć do niej twarde nerwy, aby czytać.

    Anszpi

    OdpowiedzUsuń