Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 6 listopada 2019

Cienie na Księżycu - Zoë Marriott

Tytuł: Cienie na Księżycu
Tytuł oryginalny: Shadows on the Moon
Autor: Zoë Marriott
Seria: Poza czasem
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 18.04.2012
Liczba stron: 448
Egzemplarz: własny

Kilkunastoletnia Suzume orientuje się, że ojczym, z którym mieszka, jest odpowiedzialny za śmierć jej ojca. Postanawia się zemścić. Dzięki swoim umiejętnościom magicznym ukrywa się w kuchni pałacu ojczyma, ucieka na ulice nieznanego miasta, trafia do więzienia… Wie, że musi zdobyć względy wszechwładnego Księżycowego Księcia, aby pomścić śmierć ojca. Ale nawet jeśli potrafimy ukryć się dla oczu innych, czasem ich serce jest bardziej przenikliwe… A nasze serce też nie zawsze podąża za planami mózgu… Suzume będzie musiała wybierać między zemstą a miłością. Piękna, prawdziwa, przesycona magią opowieść.

“Poza czasem” to seria wydawnicza, do której zawsze coś mnie przyciągało. Już jako nastolatka, byłam nią zaciekawiona I chciałam przeczytać. Jednak nie mogłam się za nią zabrać, ponieważ wmówiłam sobie, że będą to książki o podróżowaniu w czasie. Tak głupia ja, nie zerknęłam na opis książki, a już wyrobiłam sobie o niej opinie. Jednak, gdy nadarzyła się okazja I w moje ręce wpadła książka Zoë Marriott, przeczytałam opis I przepadłam. Wiedziałam, że czym prędzej muszę poznać tę historię.

Suzume Hoshima to nastoletnia dziewczyna, która mieszka razem z matką ojcem I swoją kuzynką Aimi. Pewnego dnia, gdy obie dziewczyny bawią się na dworze, dochodzi do wielkiej tragedii. Wojsko księżycowego księcia oskarża ojca Suzume o zdradę I morduje jego oraz wszystkich znajdujących się w domu. Z życie uchodzi tylko młoda Suzume, która widzi śmierć najbliższych. Gdy znajduje ją matka oraz przyjaciel rodziny, dziewczyna zwierza się z tego, co miało miejsce w domu.

Suzume widzi, że matka oraz przyjaciel ojca nie przejęli się tym, co stało się z rodziną Hoshimy. Matka dziewczyny niedługo później postanawia wyjść za Teryame. Gdy wyjeżdżają do jego domu, dochodzi do niespodziewanego zdarzenia I Suzume o mało nie wypada za burtę statku, to wtedy ratuje ją młody mężczyzna, który znika tak szybko, jak się pojawił. Jednak nie jest to na pewno ich ostatnie spotkanie. Suzume odkrywa, kto stoi za śmiercią jej najbliższej rodziny. Musi uciekać, aby ratować swoje życie, jednak najbardziej na świecie chce zemsty. Czy uda jej się to osiągnąć?

“Cienie na księżycu” to piękna historia z magią w tle. Nie spodziewałabym się, że ta powieść tak mocno przypadnie mi do gustu I sprawi, że będę chciała więcej. Książka wydana została w 2012 roku, jednak nadal jest piękną historią z nutką kultury japońskiej. Jeśli lubicie takie ponad czasowe powieści, to jak najbardziej polecam wam zapoznać się z Cieniami na księżycu. A może znacie już tę książkę?

"Ból działa zadziwiająco: uwalnia i jednocześnie pozwala odzyskać panowanie nad sobą i światem. To ja byłam przyczyną własnego bólu, to ja przyłożyłam szpilkę. Ból należał tylko do mnie. Sprawiał, że czułam się... prawdziwa"


37 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce kilkakrotnie, ale nigdy jakoś nie złożyło się, abym ją przeczytała. Teraz wiem, że był to błąd, który szybko muszą naprawić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej książki, możliwe, że jak wpadnie mi w ręce to przeczytam, ale nie będzie to mój priorytet

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie klimatyczne powieści, więc jestem zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sam opis dla mnie brzmi nieco chaotycznie, więc raczej nie będę tej książki czytała

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam książki w której pojawiały się kultura Japonii. Tytuł z ciekawości zapiszę sobie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś już słyszałam o tej książce, ale wtedy nie przyciągnęła mojej uwagi. Teraz wręcz przeciwnie i zapisuje sobie tytuł 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka raczej nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby nie mój klimat, ale jednak jest w tej książce coś, co mnie przyciągnęło...;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla miłośników tego typu książek na pewno będzie się podobała...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam recenzję, stwierdzam że to nie książka dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa książka. Aż mnie zaciekawiła od razu cała seria!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka trafia idealnie w moje klimaty. Jestem ciekawa jak ukazuję stronę magiczną oraz jej szare aspekty 😀
    Jestem przekonana że zajrzę do niej z kilka razy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie przed chwilą inna recenzja polecała tą YA i jest już na mojej liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, żę ta książka jest dla mnie, może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawiła mnie fabuła i chętnie dam jej szansę :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przyznać, że brzmi bardzo ciekawie! Lubię historie związane z kulturą Japonii.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresował mnie ten motyw zemsty, jeszcze z domieszką magii to może się dziać coś ciekawego ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. lubię takie klimaty ksiazek,wiec czemu jej nie przeczytac.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Brzmi bardzo ciekawie, chętnie bym przeczytała bo bardzo lubię takie klimaty. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś miałam fazę na takie książki, ale to dawno minęło

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać. Szkoda tylko, że ostatnio mam coraz mniej czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się ten cytat na końcu, wiele osób dotyczy taki stan bycia. Czytając go można, wiele powiedzieć o autorze tych słów

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja ostatnio sięgam po kryminiały i thillery. Tą być może kiedyś przeczytam. Dziękuję za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam tą szczyptę magii w książce

    OdpowiedzUsuń
  25. Powi ci ze książka bardzo mnie zainteresowała. Magia - myślę że to coś interesujace.

    OdpowiedzUsuń
  26. O, to mnie zaciekawiłaś, Aniu! :D A to się rzadko zdarza. ;) Zapisuję tytuł na przyszłość. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam wcześniej tej książki. Wygląda na interesującą. Może ją sobie kupię

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo lubię czytać książki z takimi wątkami, a tej jeszcze nie czytałam. Dzięki wielkie za informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie znam, ale też nie mam jej w planach. Z samego opisu wydaje się infantylna.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie słyszałam o tej książce, ale z opisu raczej nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  31. Seria jest świetna, ale akurat ten tytuł chyba nie za bardzo przypadł mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. O tej książki nie znam ale chętnie się nią zainteresuję

    OdpowiedzUsuń
  33. Pierwszy raz słyszę o tej książce, z chęcią po nią sięgnę, brzmi całkiem ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam ani nie widziałam okładki, a wydaje się być świetna! Zapiszę sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Książka jest już na rynku wydawniczym dość długo, jednak wcześniej nigdzie się na nią nie natknęłam. Historia Suzum wydaje się być ciekawa, więc warto zapamiętać ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  36. Czasami lubię czytać o takich intrygach, ale obecnie zupełnie inne książki czekają na mnie w kolejce. Podoba mi się, że prezentujesz nieco starsze tytuły. Zapiszę sobie tę pozycję na listę.

    OdpowiedzUsuń