Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 22 listopada 2019

Polowanie - Joanna Opiat - Bojarska

Tytuł: Polowanie
Autor: Joanna Opiat - Bojarska
Cykl: Kryształowi
Tom: 3
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 02.10.2019
Liczba stron: 448
Egzemplarz: recenzencki

"Z policyjnej broni padają strzały. Ginie mężczyzna podejrzany o porwanie Barbary Kruk. Czwórka obecnych przy zdarzeniu policjantów trafia pod lupę Biura Spraw Wewnętrznych Policji. Sprawę prowadzi Driver. Ich zeznania są wyjątkowo spójne, ale tylko do czasu, gdy policjantka z tej czwórki ginie pod kołami pociągu. Wtedy reszta zrzuca całą winę na nią. W BSWP trwa walka na anonimy. Ich ofiarą pada Driver. Czy na pewno jest niewinny? Decyduje spotkać się z dziennikarką i wyznać prawdę. Nie spodziewa się, że w kawiarni, w której są umówieni, czeka już na niego płatny zabójca."

Seria “Kryształowi” bardzo mi się podobała, dwa pierwsze tomy były świetne. To moje pierwsze spotkanie z Panią Joanną, ale teraz już wiem, że nie ostatnie. Czy zakończenie tej trylogii mnie usatysfakcjonowało? Oczywiście, że tak, bardzo mocny dobitny przekaz, który autorka wplotła w całą serię, był po prostu genialny. Jakie inne książki Joanny możecie mi polecić?

Książka zaczyna się w momencie, gdy w czasie pościgu policyjnego, padają strzały z policyjnej broni. Wszyscy, którzy znajdują się na miejscu, postanawiają jednogłośnie, że będą kryć Honoratę. Sprawa jak można się spodziewać, trafia do Biura Spraw Wewnętrznych Policji, w ręce naszego dobrze znanego Drivera. Jednak to nie jedyna rzecz, z którą zmierzy się BSWP. Przez pewne anonimy, policja staje w złym świetle i trzeba interweniować.

Szkoda, że to już koniec a z drugiej strony trzeba się z tego cieszyć, ponieważ “Polowanie” to świetnie napisane zakończenie serii. Autorka ma dar do kreowania postaci. Driver to ostry mężczyzna, który nie przejmuje się niczym. Jest oschły i śmiało można nazwać, go nieczułym. Jednak swoją rolę gra idealnie. Policjant z krwi i kości. Książka wciąga od pierwszych stron, jednak mamy wiele nawiązań do pierwszego i drugiego tomu, dlatego polecam czytać je w kolejności. Całość naprawdę świetna, jeśli lubicie kryminały to jak najbardziej nie zastanawiajcie się tylko czytajcie.

"Chociaż wokół świat jest dziki, Niemen śpiewał ze jest dziwny."



30 komentarzy:

  1. Ksiażka niestety nie w moich klimatach. A ta okładka też nie jest wybitnie przyciągająca wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka dość interesująca, z chęcią zagladne do niej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sama okładka jest bardzo ładna. Sama książka też wyda się być interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię jak seria ma dobre zakończenie, bo zawsze jak jest ostatni tom słabszy, to jakieś rozczarowanie pozostaje. Ja muszę nadrobić tą serię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kryminały, więc może i tę książkę kiedyś przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie takie książki, okładka przyciąga oko. Może się na nią zdecyduje za jakiś czas, na razie mam sporo innych do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dwa tomy tej rewelacyjnie serii za mną. Trzeci już czeka na półce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się ciekawie. Muszę zacząć najpierw od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak dużo dobrego słyszałam o tej serii, że chyba czas najwyższy poznać ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam jeszcze tej serii, ale wszystko przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam wcześniejszych książek. Może w wolnym czasie uda mi się to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nazwisko tej autorki jest mi znane, ale do tej pory nie czytałam jeszcze jej książek. Widzę, że warto to zmienić, zwłaszcza, że lubię czytać kryminały. Ta seria wydaje mi się bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wszystkie kryminały mi się podobają, ale coś mam wrażenie że ten by mi sk spodobał:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam poprzednich i raczej ich nie poznam. Nie przemawia do mnie taki typ kryminału :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam jeszcze żadnej ksiązki tej autorki, dotychczas żadna mnie nie zainteresowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cała recenzja brzmi bardzo ciekawie, jednak po takie książki sięgam rzadko

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne są książki z takimi zagadkami i tajemnicą, można bawić się w detektywami i próbować rozwiązać tajemnicę

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię poznawać niespiesznie tajemnice zawarte w dobrych kryminałach. Może wezmę się za tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam poprzednich tomów i w najbliższym czasie nie planuję ich nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nadal mam w planach całą serię i nie mam kiedy się za nią zabrać...

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam w planach tę serię. Jestem jej bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatni tom z serii, a wiec musiałabym nadorbić poprzdenie dwie cześci, a szczerze nie mam na razie ani ochoty ani czasu. Muszę zmniesjzyc moj stosik hańby, bo nie wyrobię się na premiery w 2020 roku, które zaczynają się już bardzo wcześnie :D Kinga

    OdpowiedzUsuń
  23. niestety ale kryminały mnie nie wciągają:P

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam u siebie dwie pierwsze części, ale jeszcze nie zdążyłam przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przede mną jeszcze pierwszy tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie 3 tomy to taka optymalna ilość, opis książki brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie jestem fanką kryminałów, skutecznie zniechęciła mnie do tego szkoła. Czytałam może z trzy, były fajne, ale nie na tyle, aby zapaść mi w pamięć ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gdyby wydało ją inne wydawnictwo, już bym czytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niestety książki tej autorki kompletnie mnie nie przyciągają.

    OdpowiedzUsuń