Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 20 października 2014

Chwila Szczęścia - Federico Moccia

Tytuł : Chwila szczęścia
Tytuł oryginalny : Quell'attimo De Felicita
Autor : Federico Moccia
Wydawca : Muza S.A
Data Premiery : 19.03.2014
Liczba stron : 320

MOJA OCENA : 7.10

" Nicco jest młody, ironiczny, dowcipny i bystry. Ma tylko jeden problem: jego dziewczyna, Alessia, odeszła od niego, mówiąc na pożegnanie jedynie „Przykro mi”. Nicco nie może się z tym pogodzić: rok wspaniałego, radosnego i intensywnego związku przekreślony bez słowa wyjaśnienia. Na szczęście jest Gruby, dawny kumpel z liceum, trochę nieokrzesany, ale bardzo sympatyczny, pełen energii, który ciąga Nicca po imprezach, barach i kolacjach. Od roku jest zakochany w dwóch dziewczynach naraz, pracuje przez internet i sprzedaje pirackie płyty z muzyką i filmami. To człowiek, który odnajdzie się w każdej sytuacji. Nie ma żadnych skrupułów, by wykorzystywać okazje, które życie serwuje mu na srebrnym półmisku. Zupełnie inaczej niż Nicco, który wszędzie widzi problemy i ma do siebie żal za wiele zdarzeń z przeszłości, na przykład obwinia się o to, że za rzadko mówił ojcu, jak go kocha. Wymyśla sobie od kretynów za każdym razem, kiedy wspomina chwile, w których czuł, jak bardzo kocha Alessię, ale nie znajdował słów, by jej o tym powiedzieć. Pewnego wieczoru w Rzymie w jego poobijanym życiu pojawiają się dwie turystki z Polski. Gruby i Nicco nadskakują im, jak tylko Włosi potrafią. Gorące lato, Rzym, wszechobecne piękno i pragnienie, by spełniły się marzenia. Każdy z bohaterów otrzyma szansę na szczęście. Czy Nicco otworzy swoje serce przed cudzoziemką? Czy zabrać głos nowemu uczuciu? Czy będzie w stanie definitywnie rozliczyć się z przeszłością i cieszyć nowym rozdziałem swojego życia, nawet jeśli ten będzie trwać tylko chwilę? "


Czy chociaż połowa z was nie chciałaby spędzić wakacji w upalnej stolicy Włoch ? 
Akcja książki dzieje się właśnie w pięknym Rzymie ! Nicco to młody chłopak , rodowity Włoch, bystry z poczuciem humoru , ale niestety bardzo nieśmiały i skryty. Ma przeczucia kiedy stanie się coś ważnego w jego życiu. Gdy już ma takie przeczucie właśnie wyedy zostawia go jego dziewczyna Alessia. Chłopak nie może zrozumieć dlaczego tak się stało dlaczego dziewczyna go tak potraktowała. Gdy loguje się na facebooka upewnia się w tym przekonaniu. Nicco ma jednak w życiu jeszcze drugą ważną osobę a mianowicie swojego przyjaciela którego w książce poznajemy jako Grubego. Gdy koledzy rzucają się w wir imprez na ich drodze pojawiają się dwie piękne turystki z Polski : Ania i Paulina. 

Książka mi się podobała , aczkolwiek długo zabierałam się do jej przeczytania. To była moja pierwsza styczność z tym autorem ale nie wiem czy ostatnia. Mimo , że nie zżyłam się do końca z żadnym bohaterem to fabuła była naprawdę ciekawa. Z tego co wiem to na rynek ma wyjść jeszcze drugi tom tej książki gdzie akcja będzie tym razem rozgrywać się w Polsce :)

W książce znajdziemy kilka naprawdę fajnych cytatów :

" Czasami jesteśmy tacy roztargnieni , że kolejny dzień nie wydaje nam się szczególnie ważki. Tymczasem codziennie może wydarzyć się coś , co odmieni nasze życie , codziennie może być ten nowy dzień. Na przykład dzisiaj mam przeczucie , że to będzie właśnie taki dzień "

" Straciłem coś i to spowodowało , że przestałem marzyć , a jednego jestem pewien : bez marzeń nigdzie nie dojdziesz " 








4 komentarze:

  1. Czytałam. Teraz czekam na drugą część losów bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam, ale na pewno się za nią zabiorę. Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca. ;) Świetnie recenzujesz. ;)
    Pozdrawiam i życzę powodzenia, a także zapraszam również na mojego bloga recenzenckiego:

    http://maagia-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem przekonana do autora - czytałam "Trzy metry nad niebem" i raczej je wymęczyłam niż przeczytałam, dlatego na razie nie mam ochoty na żadną z jego książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tego autora jedynie z "Trzech metrów nad niebem", jakoś inne powieści w ogóle mnie nie przekonywały do siebie :/

    OdpowiedzUsuń