Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 12 października 2014

Droga Królów - Sanderson Brandon

Tytuł : Droga Królów 
Autor : Brandon Sanderson
Wydawca : Mag 
Data premiery : 30.04.2014
Ilość stron : 960 
Cykl : Archiwum burzowego światła tom 1 

MOJA OCENA : 9/10 

" Chirurg, zmuszony do porzucenia swej sztuki i zostania żołnierzem w najbardziej brutalnej wojnie od niepamiętnych czasów. Skrytobójca, morderca, który płacze, kiedy zabija. Oszust, młoda kobieta, skrywająca za płaszczem z kłamstw swoją prawdziwą naturę. Arcyksiążę, wojownik, owładnięty żądzą krwi. Świat może się zmienić. Ta czwórka jest kluczem do przyszłości. Jeden z nich może przynieść zbawienie. Drugi doprowadzi do zagłady. "




Wiele czytałam o tej książce pozytywnych recenzji i coraz bardziej chciałam zagłębić się w tą lekturę , ale gdy już trafiła w moje ręce po prostu nie miałam na to czasu a pokaźna ilość stron wcale nie przybliżała mnie do tego gdyż wiedziałam , że trochę mi zejdzie za nim ją przeczytam. Ale gdy już po nią sięgnęłam muszę przyznać że .... Zapraszam do czytania dalej ;)

Jeśli chodzi o książkę Droga Królów to wcale mnie ona nie zawiodła a wręcz przeciwnie nie żałuje żadnej minuty poświęconej na czytanie , gdyż ta książka jest po prostu genialna ! Wiele osób twierdzi , że ta książka jest jedną z najlepszych jeśli chodzi o autora ja niestety nie wypowiem się na ten temat bo nie mam porównania z innymi.

Droga Królów jest pierwszą częścią sagi Archiwum burzowego światła. W książce autor opisuje świetnie historie o których tak naprawdę człowiek nie myśli. W tej książce mamy opisane jakieś dziwne super moce które wynikają tak naprawdę tylko z wciągania burzowego światła który możemy znaleźć w klejnotach . Autor stworzył genialnie różne rasy które dokładnie opisuje , można się pośmiać z niektórych opisów ;)

Fabuła książki jest bardzo dobra. Ale jak to w książce są postacie które lubi się bardziej i również te które lubi się mniej. Dla mnie najlepszy był Dalinar autor opisuje jego przygody które głownie można uznać za intrygi. Ale to nic ja polubiłam tą postać ;d Poznajemy również bohatera który cały czas kogoś zabija ale możemy po jego zachowaniu dostrzec że on wcale nie chce tego robić. W książce jest kilka zwrotów akcji. Sama fabuła opiera się na tym , że mamy pewną rasę są to dziwni ludzie , tacy trochę można powiedzieć dzikusy. I oni mają zawrzeć sojusz z bardziej cywilizowana rasą.


Musze przyznać , że książka wzbudziła moją sympatię ! Czekam na kolejne tomy !



2 komentarze:

  1. Słyszało się o tej książce i przyznam, że mnie zaciekawiła jeszcze bardziej. I jeśli znajdzie się czas to pewnie się przeczyta. [ Aleja Recenzji ]

    OdpowiedzUsuń
  2. Sanderson jeszcze przede mną, ale jestem świadoma tego, że to kawał dobrej literatury :-)

    OdpowiedzUsuń