Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 19 października 2017

Prawie Siostry - Joshilyn Jackson

Tytuł : Prawie siostry 
Tytuł oryginalny : Almost Sisters
Autor : Joshilyn Jackson 
Wydawnictwo : Burda Publishing Polska 
Data wydania : 11.10.2017
Liczba stron : 350
Egzemplarz : recenzencki 

" Prawie siostry”, to przejmująca, przepełniona emocjami powieść o amerykańskim Południu, w której autorka konfrontuje się z prawda o przywilejach, rodzinie i różnicą pomiędzy naszymi wyobrażeniami a rzeczywistością, jeśli chodzi o nasze pochodzenie i to, kim naprawdę jesteśmy.Lei Birch Briggs, rozsądna zazwyczaj rysowniczka, podczas zlotu fanów komiksów daje się uwieść przystojnemu i anonimowemu Batmanowi. Po tej nocy 38-latka zachodzi w ciąże. Powraca w rodzinne strony, aby poinformować o tym rodzinę. Okazuje się, że na strychu jej domu kryje się niebezpieczny sekret, korzenie którego sięgają wojny secesyjnej. Jego ujawnienie zagraża wolności i przyszłości jej rodziny oraz zmienia to, w jaki sposób Leia postrzega siebie i swoją siostrę, swojego syna i jego nieobecnego ojca oraz świat, który wydaje jej się, że zna. "

Autorka wydała już kilka powieści, jednak jeśli chodzi, o mnie było to pierwsze spotkanie z tą autorką. Nie sądziłam, że ta historia może mnie tak zachwycić, ale naprawdę mi się spodobała. Ostatnio bardzo lubię takie historię, w których wszystko opiera się w dużej mierze na pochodzeniu i na tym, do jakiej grupy społecznej ktoś należy. Jeśli lubicie autorkę lub chcecie, przeczytać tę książkę to zapraszam do zapoznania się z recenzją.

Leia Birch Briggs jest ilustratorką komików. Gdy zjawia się, na zlocie fanów komiksów upija się, po czym ląduje w łóżku z batmanem, który następnego dnia znika bez śladu. Leia dowiaduje się, że jest w ciąży. Jest przerażona i nie wie, co ma zrobić. Gdy decyduje się powiedzieć o tej nowinie swojej siostrze, niestety nie trafia w czasie, gdyż w domu siostry jest armagedon małżeński. Następnym problemem okazuje się babcia sióstr, która od kilkunastu lat przechowuje kości ludzi na strychu i jest chora na demencję. 

Cała książka opiera się na tym, że siostra tropi, ojca swojego dziecka, w czym pomaga jej siostrzenica. Stara się uratować małżeństwo swojej siostry oraz zapanować nad starszą kobietą. „Prawie siostry „to naprawdę ciekawa książka, która rozbawi nas, zasmuci oraz pokaże, że można w życiu mieć jeszcze gorzej. Jeśli szukacie naprawdę dobrej książki, którą czyta się naprawdę szybko to „Prawie siostry „to idealna książka dla was.


„W tej zastygłej chwili otaczające mnie Birchville przełamało się na pół. Nie, nie tylko Birchville. Zobaczyłam, że istnieje drugie Południe.(…)
Południe, gdzie przyszłam na świat, to słodka herbata, przyzwoitość i Jezus. I to było prawdziwe miejsce. Wychowałam się tu, bo tu mieszkała moja rodzina. (…) Na tym drugim Południu przyzwoitość oznaczała cienką zieloną plandekę zakrywającą mroczną historię.”



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz