Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 16 listopada 2018

W blasku nocy - Trish Cook

Tytuł : W blasku nocy 
Tytuł oryginalny : Midnight Sun 
Autor : Trish Cook 
Wydawnictwo : Jaguar 
Data wydania : 11.07.2018
Liczba stron : 272
Egzemplarz : recenzencki 

" Siedemnastoletnia Katie, cierpi na groźną chorobę: nie może mieć kontaktu ze słońcem. Dlatego na dwór wychodzi wyłącznie po zmroku. Co noc gra na gitarze w podziemiach lokalnej stacji kolejowej. Pewnego razu spotyka Charliego, w którym kiedyś skrycie się podkochiwała. Rozpoczyna się romans, a dziewczyna za wszelką cenę usiłuje ukryć przed Charliem chorobę. "

Na rynku wydawniczym pojawia się coraz więcej książek z motywem choroby. „W blasku nocy „to również taka książka, jednak myślę, że jest ona wyjątkowa. Nie spotkałam się z powieścią, gdzie główna bohaterka była chora na XP (xeroderma pigmentosum), czyli inaczej skóra pergaminowa. Jeśli znacie, takie książki z tym wątkiem to polećcie mi coś w komentarzach. 

Katie to siedemnastoletnia dziewczyna, która będąc dzieckiem, dowiedziała się, że jest chora na bardzo rzadką chorobę, jaką jest XP. Dziewczyna nie może wyjść na słońce, gdyż mogłoby to sprawić, że choroba by się aktywowała, a co za tym idzie, Katie mogłaby umrzeć. Dziewczyna jednak wychodzi nocą i poznaje chłopaka, w którym skrycie jest zakochana od bardzo dawna. Charlie postanawia poznać Katie, jednak dziewczyna, chcąc spędzić miło czas, nie mówi chłopakowi o swojej chorobie. 

„W blasku nocy „czyta się naprawdę bardzo lekko, mimo tego, że porusza naprawdę trudny temat. Choroba to nie jest łatwy temat, o którym można szybko zapomnieć. Książkę przeczytałam już naprawdę dawno temu, jednak dopiero teraz jestem w stanie napisać o niej kilka słów. Za mną również jest już film na podstawie tej powieści i muszę powiedzieć, że aktorka, która zagrała Katie, spisała się naprawdę znakomicie. Jeśli lubicie książki, z motywem choroby to ta pozycja jest dla was idealna.



" Muszę zostawić ślad w tym świecie, zanim odejdę. Muszę sprawić, by mój czas tutaj miał jakieś znaczenie. "


10 komentarzy:

  1. ciekawa jestem jak ten romans się rozwinął i czy chłopak dowiedział się o chorobie :) nigdy o takiej chorobie nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dowiedział się, a książka skończyła się smutkiem ;(

      Usuń
  2. Nie za bardzo lubię takie książki z motywem choroby, a to dlatego, że bardzo to potem przeżywam.

    OdpowiedzUsuń
  3. to niestety nie mój gatunek, stawiam zdecydowanie na książki stricte psychologiczne i samorozwojowe ale to po prostu skrzywienie zawodowe :) jednak ciekawa jestem Twoich dalszych propozycji więc zostaję na dłużej, pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń