Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 16 lutego 2024

Autopsja - Tess Gerritsen

 

Tytuł: Autopsja 

Tytuł oryginalny: Vanish

Autor: Tess Gerritsen

Cykl: Rizzoli & Isles

Tom: 5

Wydawnictwo: Albatros

Data wydania: 07.09.2022

Liczba stron: 384

Egzemplarz: własny

Jane Rizzoli miała w szpitalu - i w spokoju - oczekiwać narodzin córeczki. Tak było dopóki jedna z pacjentek nie sterroryzowała personelu, nie zabiła ochroniarza i nie wzięła zakładników. W tym Jane. Pacjentka ta obudziła się kilka godzin wcześniej w plastikowym worku, wśród ciał czekających na sekcję zwłok. Reanimowała ją Maura Isles. Teraz Maura ma podwójny problem - musi uratować przyjaciółkę i obronić swoje dobre imię - bo praca wini właśnie ją za dramatyczną sytuację w bostońskim szpitalu. Tymczasem sprawę przejmuje FBI. A to już zwiastuje poważne kłopoty...

O Tess Gerritsen ostatnio mogliście u mnie na blogu sporo słyszeć. Jest to spowodowane tym, że zakochałam się w jej książkach i pochłonęłam wszystkie tomy jeden po drugim. Obiecuje, że jeszcze kilka recenzji i dam wam odpocząć, wtedy powiem wam o czymś równie dobrym, ale zupełnie innym. Jednak tym razem nie o czymś innym a o naszym ukochanym duecie Rizzoli & Isles.  

Książka już od pierwszych stron wprowadza nas w akcję. Jane Rizzoli oczekuje w szpitalu na narodziny swojego dziecka. Jednak nie wszystko idzie po jej myśli, ponieważ, zostaje ona zakładniczką niezrównoważonej kobiety, która udawała swoją śmierć oraz nie obce jej było zabijanie.  

Nie będę więcej pisać, aby za dużo wam nie zdradzić. Jednak książka od pierwszych stron porywa nas i trzyma w napięciu do ostatniej strony. Mamy tutaj poruszany temat handlu kobietami, prostytucji, wykorzystywaniem młodych kobiet, które pragnęły lepszego życia. Ja jestem kolejny raz zachwycona, ale przecież dla was to żadne zaskoczenie, jeśli śledzicie mnie dłużej. Polecam! 


"Nawet najpiękniejsza kobieta, jeśli zdjąć z niej skore, będzie wyglądała jak wszystkie inne. Bedzie niczym niewyróżniającym się zespołem organów, zamkniętych w opakowaniu z mięśni i kości."

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię, kiedy zaglądam pozornie na chwilę do książki, a ona roztacza tak intrygującą atmosferę, że za nic nie mogę się od niej oderwać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to bezpośrednia kontynuacja sobowtóra, prawda? Jeśli tak to wiem, że trzeba sięgnąć po tą pozycję. Angela.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że opinie o kolejnych częściach cyklu pojawiają się u Ciebie ekspresowo. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze miło można spędzić czas z taką publikacją. Tak też zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się, jak podkreślasz dynamikę i napięcie od pierwszych stron, co sprawia, że książka jest trudna do odłożenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. czy ta ksiązka nie jest na podstawie filmu? bo wydaje mi się że widziałąm podobny,
    podoba mi się tematyka
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam wcześniejszych tomów, więc gdybym się zdecydowała to mam sporo do nadrobienia, a czasu nie za dużo

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już o tej książce i mam ją na swojej liście pozycji do zamówienia. Nie mogę doczekać się, aż ją zamówię.

    OdpowiedzUsuń