Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 21 lutego 2024

Dwór miodu i popiołu - Shannon Mayer & Kelly St Clare

 

Tytuł: Dwór miodu i popiołu 

Tytuł oryginalny: A Court of Honey and Ash

Autor: Shannon Mayer & Kelly St Clare

Cykl: Trylogia miodu i lodu 

Tom: 1

Wydawnictwo: Nowe Strony

Data wydania: 10.05.2022

Liczba stron: 309

Egzemplarz: własny 

Dwudziestoczteroletnia Alli jest w połowie człowiekiem, a w połowie fae. Jako sierota i w dodatku mieszaniec nie ma praktycznie żadnych praw. W sekretnym, magicznym miejscu nazywanym Underhill Alli od lat jest szkolona na wojownika. Każdego dnia podczas morderczych treningów może stracić życie. Pewnego razu wydarza się coś niewyobrażalnego. Underhill się zapada i nikt nie może już do niego wejść. Tracąc więź z magiczną krainą, fae wpadają w szał. Tylko Alli wie, kto jest za to odpowiedzialny i szybko się orientuje, że jedyne, co może teraz zrobić, to uciekać. Musi znaleźć odpowiedź na to, jakim cudem tak magiczne miejsce zostało zniszczone. Zadania z pewnością nie ułatwi fakt, że jest ścigana przez zabójczo przystojnego mężczyznę, który kiedyś był obiektem jej westchnień.

Dzisiaj dam wam odpocząć od thrillerów medycznych, których na moim blogu ostatnio bardzo dużo. I zaprezentuje wam fantastykę młodzieżową autorstwa Shannon Mayer oraz Kelly St Clare. “Dwór miodu i popiołu” to pierwszy tom Trylogii Miodu i Lodu.

Pierwszy rozdział książki naprawdę dobry. Znajdujemy się w magicznym świecie, gdzie ludzie oraz Fae żyją w pewnej harmonii ze sobą. Naszą główną bohaterką jest Ali sierota, która nie bardzo wie co ma zrobić ze swoim życiem, dlatego wyrusza na trening do Underhill. Jednak wszystko nagle rozpada się w pył a dziewczyna nie wie co ma zrobić, aby naprawić to co zepsuła.

Po książkę sięgnęłam w ciemno, nie czytałam żadnych recenzji ani opisu. Spodobała mi się okładka i dodałam ją na Legimi. Pierwszy tom nie należy do długich, ponieważ ma lekko ponad 300 stron. Gdy zaczęłam czytać byłam zadowolona, jednak mam wrażenie, że im dalej, tym gorzej. W książce podobał mi się tylko początek i zakończenie, a wszystko, co było pomiędzy to tani zapychacz. Oczywiście mamy w książce również wątek miłosny, który również nie do końca przypadł mi do gustu. Po pierwszym rozdziele naprawdę uważałam, że książka ma bardzo wielki potencjał, budowa świata, wątki łączące wydawały się naprawdę dobrze prowadzone jednak do czasu. Głowna bohaterka książki Ali, jest bardzo irytująca, gdy spotyka się w książce z jakimiś bohaterami jej myśli są ciągle takie same. Po prostu cała akcja książki przebiegła nie tak jak powinna. Co prawda zakończenie było ciekawe i kusi, żeby dać szansę drugiemu tomowi, jednak na razie potrzebuje odsapnąć zdecydowanie od Ali i jej przygód.

- Śmierć wznosi się pomiędzy nami, Kallik. Powstrzymaj dzieci księżyca, zanim zniszczą nas wszystkich. Duchy są wściekłe, ale poprowadzą cię.

 


7 komentarzy:

  1. Swego czasu interesowałam się tą lekturą, ale chyba jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie obok tej okładki nie da się przejśc obojętnie, przyciąga wzrok
    szkoda że sama ksiązka nie do końca Ci się spodobałą
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantasty czytałam jako nastolatka, teraz nie jest to mój gatunek. Polecę ją sąsiadce która lubi takie klimaty

    Anszpi

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z tych książek, które bardzo chciałam przeczytać, ale właśnie po kilku niepochlebnych opiniach się poddałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię trylogię są pełne napięcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuję tę książkę na swoją listę, bo mnie bardzo zaciekawiłaś. Myślę, że niebawem ją zamówię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama sobie dałam zakaz sięgania po romantasy, żeby sobie nerwów nie psuć. Bardzo nie lubię tego, jak porzucane są ciekawe wątki i spłycane poważne problemy magicznego świata na rzecz słownych - często bardzo dziecinnych - przepychanek głównych kochanków i ich irracjonalne zachowanie.

    OdpowiedzUsuń