Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 9 lutego 2024

Ze złości - Katarzyna Bonda

 

Tytuł: Ze złości 

Autor: Katarzyna Bonda 

Cykl: Jakub Sobieski 

Tom: 2

Wydawnictwo: Muza 

Data wydania: 10.08.2022

Liczba stron: 352

Egzemplarz: własny

W życiu Jakuba zaszły spore zmiany. Pożegnał się z myślą o powrocie do służby i zakłada właśnie agencję detektywistyczną. Z pracy w policji zrezygnowała też Ada Kowalczyk, postanowiła poświęcić się karierze prokuratorskiej. Ich drogi krzyżują się już przy pierwszej sprawie, dotyczącej zabójstwa Mariusza Hussakowskiego, zastrzelonego dwadzieścia lat wcześniej w popularnym kasynie. Za zbrodnię została skazana krupierka, Aneta Bulandra, która przez niemal dwie dekady twierdziła, że jest niewinna. Teraz postanowiła zawalczyć o odszkodowanie za niesłuszne skazanie i spędzenie osiemnastu lat w więzieniu. Chce, by w tej walce pomógł jej Sobieski. Detektyw wkracza w świat, w którym pieniądze, polityka i zbrodnia tworzą jedną splątaną sieć. Szybko przekona się, że uczestnicy wydarzeń sprzed lat, świadkowie zbrodni i byli właściciele Warszawa Royal nie są zainteresowani ujawnieniem nowych szczegółów. Kręcą, zatajają najistotniejsze fakty i trudno dociec, czy zależy im na odkryciu prawdy, czy też rękoma Sobieskiego chcą załatwić swoje ciemne interesy. Sobieski zaczyna polowanie na mordercę. Ale czas nie jest jego sprzymierzeńcem, wkrótce padają kolejne ofiary. W czyim interesie jest ich śmierć? Dlaczego zginął Hussakowski? Co naprawdę widziała jego żona i dlaczego oskarżyła Anetę?

Po książki Katarzyny Bondy sięgam chętnie, jednak nie z każdą serię tej autorki się polubiłam. Jednak książki z detektywem Jakubem Sobieskim bardzo przypadły mi do gustu. Przychodzę do was z recenzją drugiego tomu, jednak niedługo na moim blogu pojawi się również tom trzeci, który również już przeczytałam i ma myślę ciekawe wnioski. 

Jakub Sobieski powoli pogodził się z tym, że nigdy nie wróci już w szeregi policji. Jednak nie załamuje się, czeka bowiem na przyznanie mu licencji na prowadzenie biura detektywistycznego. Jednak już teraz nie może narzekać na brak zleceń. Jedną z jego zleceniodawców jest Aneta Bulandra. Kobieta odsiedziała w więzieniu 18 lat za zbrodnię, której jak twierdzi nie popełniła. Kobieta pracowała w kasynie, w którym został zamordowany Mariusz Hussakowski. Aneta pragnie udowodnić, że została wrobiona w morderstwo oraz powalczyć o odszkodowanie w kwocie siedemnastu milionów złotych. 

“Ze złości” to książka, która napisana jest bardzo dobrze. Nie ma w niej brutalnych scen, cała uwaga skupia się na prowadzonym śledztwie i rozwiązywaniu coraz to nowych zagadek. Bardzo miło autorka zaskoczyła tą serią, ponieważ nie jest ona powielonym schematem tylko czymś naprawdę ciekawym. Po pierwszym tomie liczyłam na coś dobrego i nie zawiodłam się. Jeśli nie znacie książek Katarzyny Bondy to polecam zacząć swoja przygodę właśnie od tej serii.  


,,Najlepsza obrona jest nie odpłacać pięknym za nadobne''.





12 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorka potrafi tworzyć naprawdę interesujące wydania i widzę, że to też takie jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że jest się czym zainteresować w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za polecenie tego tytułu. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Katarzyna Bonda rzeczywiście ma talent do tworzenia porywających historii detektywistycznych, które trzymają w napięciu bez zbędnego wprowadzania brutalności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki Katarzyny Bondy. Czytałam tę książkę, mam w planach skompletować całą serię, póki co brakuje mi trzeciego tomu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Katarzyna Bonda ma super propozycję, także chętnie sięgnę po Ze Złości

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi w książkach Bondy czegoś brakuje. Nie wiem niestety czego, ale zwykle czyta mi się je nie dość przyjemnie i nie sięgam po jej nowości za często.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam książek tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzi lubię twórczość Katarzyny Bondy. Co prawda dawno nie czytałam jej ksiażek zważywszy na inne projekty, ale teraz Twoja recenzja sprawiła, że to chętnie zmienię. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. nic do tej pory nie czytałam tej autorki, ale jakoś nie jestem w stanie przekonać się do takiej literatury ( kryminały to nie moja bajka)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kryminał wciągnął, wystawił na próbę niecierpliwego poznawania, aktywował do snucia przypuszczeń.

    OdpowiedzUsuń