Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 16 czerwca 2019

Przebudzenie zmarłego czasu.Powrót - Stefan Darda

Tytuł: Przebudzenie zmarłego czasu.Powrót
Autor: Stefan Darda
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 15.05.2019
Liczba stron: 320
Egzemplarz: recenzencki


"Znany przemyski fryzjer, Olgierd Lang, popełnia samobójstwo w dniu, w którym jego niesłusznie skazany na długoletnią odsiadkę siostrzeniec opuszcza zakład karny. Jakub Domaradzki nie może uwierzyć, że jego wuj dobrowolnie targnął się na własne życie, a tajemniczy list pożegnalny pozostawiony przez Langa tylko mnoży znaki zapytania."

Jeśli śledzicie mojego bloga, to wiecie, że twórczość Stefana Dardy nie jest mi obca. Swego czasu zaczytywałam się w jego serii książek "Dom na wyrębach" i byłam zachwycona stylem oraz umiejętnością, jaką posługiwał się autor. Dzisiaj opowiem wam o nieco innym klimacie, niż ten, do którego byłam przyzwyczajona, jeśli chodzi o styl pisania autora. Powiem również czy ta książka była według mnie godna mistrza polskiego horroru? Jeśli jesteście ciekawi to, zapraszam do dalszej recenzji. 

Jakub Domaradzki zostaje oczyszczony z postawionych mu niesłusznie zarzutów i opuszcza mury więzienia. Spod bramy miał zabrać go jego wuj, jednak ten się nie zjawia w umówionym czasie. Jak później się dowiadujemy wuj Jakuba, Olgierd Lang popełnił samobójstwo, wyskakując z okna. Jakub jest wstrząśnięty, Olgierd zostawił tylko list, z wyjaśnieniami, które w ogóle nie mają większego sensu, puste mieszkanie oraz swój zakład fryzjerski. Kuba bierze sprawy w swoje ręce i postanawia rozwiązać zagadkę, która zawarta jest w liście pożegnalnym. Czy dowie się, dlaczego jego wuj targnął się na swoje własne życie?

Stefan Darda powraca z nową serią, która ma liczyć sobie cztery tomy. Po pierwszym tomie już wiem, że nie mogę się doczekać kolejnych, bo wciągnęłam się w historię bez reszty. Ja uwielbiam horrory Dardy, tutaj dostajemy raczej thriller, jednak są momentami wątki grozy. Jeśli lubicie thrillery, to jak najbardziej polecam was spróbować sobie tę książkę, żeby sprawdzić, czy to coś dla was. A jeśli wśród moich obserwatorów są fanki twórczości Stefana Dardy, to dajcie znać czy chcecie przeczytać tę powieść, a może macie ją już za sobą?

„Pytam, czy był u ciebie Olgierd Lang, twój wujek. Czy był u ciebie już po swojej śmierci.”




24 komentarze:

  1. Strasznie ciekawi mnie twórczość tego autora, jeszcze nie miałam okazji się zapoznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł już uwzględniam w planach czytelniczych, moje ulubione klimaty, świetnie się przy nich relaksuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie znam twórczości autora, ale chyba zacznę od serii Dom na wyrębach, ponieważ bardzo nie lubię długo czekać na kolejne tomy, poczekam więc na kolejne części Przebudzenia i wtedy przeczytam całość

    OdpowiedzUsuń
  4. Za horrorami nie przepadam. Może kiedyś się słyszę ale póki co nie planuje 😀
    Pozdrawiam
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwisko jest dla mnie nieznane, ale fajnie, że będzie to seria. Lubię wielotomówki 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam jeszcze twórczości autora, ale ta książka naprawdę mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ją już w swoich planach. Mam nadzieję, że i mi przypadnie do gustu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie słyszałam o tym panu, ani o jego książkach. Okładka bardzo mi się podoba, jednak sama fabuła nie przekonuje mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedawno skończyłam czytać i widzę, że mamy w wielu wypadkach podobny gust literacki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi całkiem intrygująco, choć nie czytałam jeszcze książek tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cztery tomy, ale super! Nie mogę się doczekać, aż przeczytam, lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo interesujące, być może sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej książce. Bardzo mnie zaciekawiłaś, będę na nią polować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest książka ,która bardzo chcę przeczytać. A że to pierwszy tom, to będę mogła sobie pozwolić na rozpoczęcie nowej serii :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  15. To moja pierwsza powieść autora, ale przyznam, że fajnie się czyta. Usiadłam we wtorek i nagłe bum, patrzę, jestem na ponad setnej stronie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze świadczy o tej książce. W takim razie muszę sięgnąć:)

      Usuń
  16. Czytałam już inną jej recenzje.. tematycznie nie jest to jednak książka, po którą bym sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem ciekawa jak ta seria się rozwinie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj zapoznałam się z recenzją tej książki na innym blogu, gdzie jego autorka podkreśla, że ktoś odpowiedzialny za określenie gatunkowe nieco odleciał (moja interpretacja tego wątku), bo obstawiała, że to bardziej „dramat obyczajowy z wątkiem fantastyczno-kryminalnym”. Cóż, co człowiek, to inny odbiór. Ciekawe, jak będzie ze mną, bo mam ten tytuł na uwadze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem nastawiona na przeczytanie tej książki. Myślę, że pod koniec lata się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam poczekać na kolejne tomy, ten nie do końca satysfakcjonuje zakończeniem.

      Usuń
  20. Uwielbiam Dardę! Przeczytałam już kilka jego książek, ale tej jeszcze nie miałam okazji czytać. Właściwie to już ją zamówiłam i czekam aż do mnie przyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś mnie do tej serii chwilowo nie ciągnie, ale może przy kolejnych tomach się to zmieni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cieszę się, że tobie książka przypadła do gustu, niestety do mnie nie przemawia jakoś szczególnie i z tego też powodu dam sobie z nią po prostu spokój. :)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń