Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 16 lutego 2021

Przyjaciółki i rywalki - Elisabeth Barféty

 

Tytuł: Przyjaciółki i rywalki 

Autor: Elisabeth Barféty

Cykl: Baletnice 

Tom: 1

Wydawnictwo: Znak emotikon

Data wydania: 05.10.2020

Liczba stron: 160

Egzemplarz: recenzencki 

Wielkie zamieszanie w elitarnej szkole baletu – ogłoszono konkurs! Najlepsze uczennice zagrają w przedstawieniu w operze w Paryżu. Ale role są tylko dwie, a Constance, Zoya i Maya to trzy przyjaciółki. Każda z nich jest inna, ale wszystkie mają to samo marzenie: zostać najlepszą baletnicą i tańczyć na scenie jak księżniczka.  

Dawno u mnie na blogu nie pojawiały się recenzje książek skierowanych dla dzieci. Jednak, gdy zobaczyłam serię "Baletnice" od razu pomyślałam o mojej młodszej kuzynce. Nie byłabym jednak sobą, gdybym najpierw sama nie przeczytała sprawdzając, czy jest to książka odpowiednia dla niej. Historia mnie urzekła i postanowiłam, że opowiem wam o tej historii kilka słów. Może sami się na nią skusicie. 

Głównymi bohaterkami książki są: Maya, Zoya oraz Constance to trzy przyjaciółki. Są to baletnice, które mieszkają razem w internacie i uczęszczają do szkoły baletowej w Paryżu. Każda z dziewczynek jest różna nie tylko z wyglądu, a i charakteru. Jednak świetnie się dogadują. Gdy dyrektorka ogłasza konkurs, w którym wygrają dwie najzdolniejsze uczennice i będą miały szanse zatańczyć w przedstawieniu razem ze słynną primabaleriną. Czy dążenie do celów poróżni nasze trzy przyjaciółki? Czy przyjaźń zwycięży?

"Przyjaciółki i rywalki" to piękna historia, która nie skupia się tylko na tańcu. Opowiada o przyjaźni, pięknej relacji trzech dziewczynek, które są różne, ale bardzo zżyte. Wydanie tej książki jest przepiękne. Twarda oprawa, ślicznie ilustrowana. Myślę, że jest to przeurocza historia dla małych dziewczynek. Opowieść o balecie, ale i z przesłaniem. Ja jestem zachwycona i na pewno podarują ją kuzynce. Chętnie kupię jej również resztę tomów. 



13 komentarzy:

  1. Jestem już po lekturze obu tomów, są naprawdę bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna okładka. Nie znam tej historii i nie spotkałam się z nią jeszcze. Muszę ją zamówić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już gdzieś o tej książce, jednak sama nie miałam okazji jej czytać. Może kiedyś się na nią zdecyduję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już dołączyła do biblioteczki mojej córki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako mała dziewczynka chciałam być baletnicą, wtedy oszalałabym na punkcie tej książki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiedziawszy jakoś nie specjalnie przemawia do mnie ta książka, raczej bym się nie zdecydowała na zakup.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku, jak byłam młodsza to w mojej bibliotece były podobne książki, w sensie z takich serii książkowych. Bardzo je lubiłam, więc może i tę bym polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja córka lubi balet i gdy były zajęcia to na niego uczęszczała, myślę że ta książka mógłby się jej spodobać

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książeczka bardzo podoba się mojej córce, Czytałyśmy ją wspólnie, bardzo mądra historia z morałem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super książka z bardzo fajnym tekstem na pewno spodoba się nie jednej dziewczynce i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  11. miałam się skusić na tę historię, ale pomyślałam, że jeszcze mam czas, teraz żałuję, bo już bym ją poznała ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaje się ciekawa i, co na plus, nie tylko dla młodszych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wydaje mi się, żeby to była ksiązka dla mnie. Mam jednak kogoś, kogo może ona zainteresować, więc podaję dalej :)

    OdpowiedzUsuń