Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 23 grudnia 2018

Gdybym wiedziała - Rebecca Donovan

Tytuł: Gdybym wiedziała
Tytuł oryginalny: If I'd Known. Knowing You
Autor: Rebecca Donovan
Cykl: Ani słowa
Tom: 1
Wydawnictwo:. Feeria Young
Data wydania: 28.11.2018
Liczba stron: 502
Egzemplarz: recenzencki

W rodzinie Lany każda kobieta ma pewną, wydawałoby się, dobrą cechę – która jednak przynosi jej tylko nieszczęście. Wiara, zaufanie, życzliwość i odwaga niszczą ich życie, chociaż powinny je budować. Klątwą Lany jest absolutna szczerość. Dziewczyna przeczuwała, że ta cecha może ją kiedyś zniszczyć, ale nie miała pojęcia, jak dramatyczne będą tego okoliczności. Gdy mimowolnie staje się świadkiem strasznych wydarzeń, decyduje się milczeć, sądząc, że prawda i tak jej nie uratuje. Niestety, biegu wydarzeń nie da się zatrzymać. Oskarżenia padają na nią, a to doprowadza ją tam, gdzie nigdy nie chciała wrócić… Musi stać się zamkniętym wulkanem milczenia, odrzucenia, tajemnic i braku miłości. Czy z tej sytuacji jest w ogóle jakiekolwiek wyjście? Czy Lana ma szansę uratować chociaż siebie? A może wszystko zniszczy eksplozja wulkanu?"

Pamiętacie jeszcze serię „Oddechy „o której jakiś czas temu było bardzo głośno w internecie ? Właśnie w listopadzie na polski rynek trafiła kolejna książka Rebecci Donovan, która rozpoczyna nową serię Ani słowa. Kolejny raz dostajemy powieść przepełnioną po brzegi różnymi emocjami. Miłość, gniew, szczerość, lojalność. To tylko kilka z nich, jednak naprawdę warto poznać tę książkę. 

Lana to dziewczyna, która zawsze jest szczera. Powie prawdę prosto w oczy, jaka ona by nie była. Gdy poznajemy tę dziewczynę, jest ona zagubiona, opiekuje się własną matkę, za którą jest zmuszona pracować w barze, ma przyjaciółki, z którymi wychodzi na imprezę. Lana to dziewczyna, która lubi imprezować, jednak jeszcze nigdy nie była w miejscu, do którego zabierają ją Harrisonowie. To tam dzieją się rzeczy, przez które Lana postanawia milczeć i nie mówić co się tak naprawdę stało. Właśnie przez to zostaje wysłana do miejsca, gdzie nigdy nie chciała się więcej znaleźć. 

Chciałabym powiedzieć wam o tej książce jeszcze więcej. Nie chce jednak odbierać wam radości z czytania, dlatego nie powiem wam, co było dalej. Zdradzę tylko, że pewny nową rzeczą, jaką zaobserwowałam w tej powieści jest, jej podział. Ma ona bowiem dwie części oddzielone od siebie podziękowaniami dla czytelników. No z takim zabiegiem nie miałam jeszcze styczności, ale muszę powiedzieć, że Rebecca naprawdę mnie zaciekawiła. 

 Gdybym wiedziała  to naprawdę świetny początek serii, pełna różnym emocji, bohaterowie świetnie wykreowani. Podoba mi się postać Lany oraz osób, które poznajemy w dalszej części książki. Mam nadzieje, szybko będziemy mieli drugi tom tej serii, bo nie mogę się doczekać co będzie dalej i jak potoczą się losy naszych bohaterów. A wy czytaliście coś od tej autorki ?

" Cóż, przykro mi to mówić, ale "żyli długo i szczęśliwie" to stek bzdur - iluzja wymyślona po to, aby sprzedawać książki i bilety do kina. Mimo to ludzie chcą - nie, oni muszą - wierzyć, że coś takiego istnieje. Wolą kłamstwa. "



16 komentarzy:

  1. Jesteś bardzo tajemnicza w tym wpisie - ale dzięki temu czuję się jeszcze bardziej zaintrygowana książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przeczytać, zresztą jak i wszystkie książki tej autorki wydane w Polsce <3

      Usuń
  2. Wiele o tej książce słyszałam i chętnie ją przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie i sam pomysł też dość oryginalny. Czuję się zachęcona do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wyleczę się z przeziębienia to chętnie ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz spotykam się z autorką. I przyznam szczerze, że nie mam bladego pojęcia, czego mogę spodziewać się po tej książce.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com/2018/12/nie-cakiem-biae-boze-narodzenie.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mnie zaintygowała, chociaż o autorce wcześniej nie słyszałam. Sama czasem jestem szczera do bolu, także jestem ciekawa, co ta szczerość, a później milczenie sprawi w życiu bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam szczerze, że czytałam skrajnie różne opinie o tej książce, ale więcej było tych pozytywnych, więc myślę, że dam jej szansę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta autorka naprawdę pisze świetnie ;) warto ja poznać ;)

      Usuń