Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 18 grudnia 2018

Perłowa Dama - Aleksandra Polak

Tytuł: Perłowa dama
Autor: Aleksandra Polak
Cykl: Circus Lumos
Tom: 2
Wydawnictwo: Czwarta strona
Data wydania: 18.04.2018
Liczba stron: 456
Egzemplarz: własny

" PERŁOWA DAMA” WCIĄGNIE CIĘ W ŚWIAT GWIAZD I DEMONÓW, CYRKOWYCH SZTUCZEK I MIŁOŚCI. Magiczny cyrk powraca. Ciemność znów atakuje. Takiego obrotu wydarzeń nikt się nie spodziewał! Alicja walczy o przetrwanie w mrocznych podziemiach Hadesu, gdzie brat Hadriana, Tristan, staje się jej jedynym sprzymierzeńcem. Gdy dziewczyna w końcu ucieka, okazuje się to początkiem niebezpiecznych przygód. W nadziei na złamanie klątwy ciążącej nad braćmi, Circus Lumos wyruszają w daleką drogę i odkrywają sekrety potężnych magów. Pomiędzy Alicją i Tristanem nawiązuje się nić sympatii i życie dziewczyny kolejny raz przewróci się do góry nogami. Jak potoczą się dalej losy cyrku? Co wydarzy się między Alicją a Tristanem? Kim jest tytułowa Perłowa Dama? Sięgnij po książkę i wyrusz w podróż z cyrkową trupą świateł i cieni. "

Aleksandra Polak to autorka, która stała się rozpoznawalna za sprawą swojej debiutanckiej książki " Król kier" książka zasłynęła wśród blogerów i vlogerów, przez co było o niej naprawdę głośno. Zdania co do tej części były naprawdę podzielone, jedni się zachwycali, drudzy wręcz przeciwnie. Mnie tom pierwszy przypadł do gustu, dlatego wiedziałam, że sięgnę również po kontynuację, czyli „ Perłową damę „. Nie sądziłam jednak, że zajmie mi to tak dużo czasu, bo książka na rynku wydawniczym ukazała się w kwietniu a mamy już grudzień. Wracając do rzeczy, czy drugi tom był lepszy ? Czy autorka rozwinęła skrzydła ?

Książka zaczyna się w takim samym momencie, w jakim zakończyliśmy Króla Kier. Alicja zostaje porwana do mrocznego świata Hadesu, gdzie musi zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. Dziewczyna ciągle myśli o przyjaciołach i ucieczce. Stara się nawiązać nić porozumienia z Tristanem, bratem bliźniakiem jej ukochanego. Alicja w Hadesie est świadkiem wielu złych rzeczy, jednak stara się przeżyć i wrócić do magicznych przyjaciół. Alicja i Tristan zaczynają się do siebie zbliżać, to on pomaga dziewczynie uciec z więzienia. Jednak, gdy dziewczyna wraca do domu, nie potrafi zapomnieć o tym, co działo się w podziemiach i postanawia dowiedzieć się nieco więcej, dlatego prosi Tristana o spotkanie. 

" Perłowa dama " jest znacznie lepiej napisana niż poprzedni tom. Czyta się to równie szybko jednak styl autorki uległ nieco zmienie. Cieszę się, że poświęciła uwagę również temu złemu bohaterowi, jakim jest Tristan, przez to naprawdę go polubiłam i czasami naprawdę rozumiałam jego postępowanie. Zabrakło mi kilka rzeczy w tej książce, mogłaby być nieco grubsza, jednak przez to z niecierpliwością czekam na trzeci tom i zarazem finałowy tej serii. Momentami bardzo denerwowało mnie zachowanie Hardina, dlatego nie dziwię się wyborom Alicji. Mam pewne przypuszczenia jak skończy się ta seria, jednak mam nadzieje, że autorka mnie zaskoczy. Muszę również pochwalić wydawnictwo Czwarta Strona, które zrobiło naprawdę świetną oprawę graficzną i mam nadzieje, że trzeci tom będzie miał jeszcze piękniejszą okładkę. A wy znacie tę serię ? Lubicie takie książki pełne magii ? 

Ci, których nazywałam przyjaciółmi, wbili mi przysłowiowy nóż w plecy, zaś ci, których mogłam nazwać wrogami, podali mi pomocną dłoń. "



17 komentarzy:

  1. Chętnie poznałabym wszystkie części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeciej jeszcze nie ma wydanej ale mam nadzieje, że w 2019 już będzie ;)

      Usuń
  2. Myślę że to gratka dla miłośniczek tajemniczych magicznych klimatów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiałam raczej na same negatywne recenzje tych książek. Niestety nie mam większej ochoty na poznanie tej historii

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zanurzam się w literackie klimaty magii, potrafię się przy nich odstresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej serii, ale chętnie po tej recenzji poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nie znam tej serii ;p może poznam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka, jak i pierwsza część już czekają na mnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielokrotnie słyszałam dużo dobrego o tej autorce, nie miałam jednak jeszcze okazji zaznajomić się z jej twórczością, co na pewno nadrobię w przyszłym roku :)
    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  9. zaskakujące, zazwyczaj drugi tom jest taki przejściowy, a tu proszę jest lepszy od początku

    OdpowiedzUsuń