Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 2 stycznia 2019

Odrobina blasku - Shari L. Tapscott

Tytuł: Odrobina blasku
Tytuł oryginalny: Shine and Shimmer
Autor: Shari L. Tapscott
Cykl: Glitter and Sparkle
Tom: 2
Wydawnictwo: kobiece
Data wydania: 14.09.2018
Liczba stron: 272
Egzemplarz: recenzencki


" Po skończeniu szkoły średniej Riley przeżywa lekki kryzys tożsamości. Kiedyś była najpopularniejszą uczennicą i główną cheerleaderką, a teraz jest… właśnie, kim? Brak planów na najbliższą przyszłość trochę ją przeraża. Dziewczyna postanawia jednak korzystać z pogody i cieszyć się wakacjami, które spędza u swojej ciotki. Zwłaszcza że w oko wpadł jej Zeke, przystojny artysta, który ma swój własny stragan na letnim targu. Aby mu się przypodobać, kłamie, że też ma zdolności manualne. Podobno jest niesamowita w wytwarzaniu mydła! Czy Riley zdąży z nauką nowej umiejętności, aby wystawić się na stoisku obok Zeke’a? Może uda jej się przekonać chłopaka, że robi to całe życie. Przecież takie drobne kłamstwo, nie powinno zaszkodzić ich relacji. Prawda? "

Seria " Bling " została dobrze przyjęta przez Polskich czytelników. W skład tej serii wchodzi " Odrobina brokatu ", " Odrobina blasku " o której będę wam dzisiaj więcej mówić, oraz " Odrobina słodyczy " która swoją premierę będzie miała już w połowie stycznia. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić was na moją recenzję. Jeśli lubicie pełne uroczego klimatu książki, to jak najbardziej to będzie lektura dla was !

Riley kończy liceum, jednak do końca nie jest przekonana, co tak naprawdę chciałaby robić w swoim życiu. Jej najlepsza przyjaciółka ma swojego wymarzonego chłopaka, do którego ona też czuła coś więcej. Wie jednak, że nie miało to racji bytu, dlatego cieszy się szczęściem przyjaciółki. Dziewczyna postanawia spędzić wakacje u swojej ciotki, aby pomyśleć nad swoją przyszłością i umilić czas samotnej kobiecie. W miasteczku dziewczyna od razu poznaje dwójkę zupełnie innych mężczyzn. Zeke'a przystojnego malarza, który od razu jej wpadł w oko, oraz Linusa zwykłego mężczyznę, z którym miło jej się rozmawia, jednak ciągle uważa, że nie jest to osoba dla niej. Riley okłamuje malarza, że również zajmuje się sztuką i wyrabia mydła. Prawda jest jednak taka, że dziewczyna nie interesuje się DIY i nie ma o tym bladego pojęcia. Czy dziewczyna podejmie właściwą decyzję ? Czy odda serce prawdziwej miłości ?

Shari L. Tapscott piszę naprawdę świetnym stylem, który jest przyjemny w odbiorze i wielu osobą się spodoba. Urzekła mnie w pierwszym tomie i w tym również sprostała zadaniu. Odrobina blasku to książka, która przebija pierwszy tom. Czyta się go świetnie a wręcz płynie się przez tę historię. Polubiłam Riley, chociaż nie pochwalałam do końca niektórych jej wyborów. Jednak to Linus skradł moje serce od początku. Książka ma swój specyficzny uroczy klimat. Kreacja bohaterów również wyszła świetnie, mamy Riley zagubioną dziewczynę, która chce przypodobać się chłopakowi, dlatego robi coś wbrew sobie. Linus uroczy chłopak, czuły i troskliwy, który udowadnia dziewczynie, że miły wcale nie znaczy nudny. Mamy również Zeke'a typowego Bad Boya, który chce, żeby kobiety klękały mu do stóp.

" Odrobina blasku " to przeurocza i lekka młodzieżówka. Nie zabrakło w niej dobrze nan znanych już bohaterów. Dlatego, jeśli lubicie trochę nierealne, przesłodzone książki dla młodzieży to myślę, że  serię naprawdę wam się spodoba. Już niedługo opowiem wam o trzecim tomie tej serii. A wy lubicie urocze książki ? A może nie jest to wasz gust czytelniczy ?

Tak między nami, „miły” wcale nie musi oznaczać „nudny”." 


16 komentarzy:

  1. Nie kojarzę tej serii :/ Muszę to szybko nadrobić, bo wydaje się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka dla ludzi mlodych o ludziach młodych... cóż, lubię sobie wmawiać, że należę do tej grupy... więc poszukam książki, ale najpierw pierwszy tom :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że nie jest to historia o bohaterach z pierwszego tomu to są wątki, które się łączą ;)

      Usuń
  3. Nie, już nie lubię przesłodzenia. Próbowałam, ale to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda nie jest to styl pisania dla każdego ;) Pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. Książka nie dla mnie, aczkolwiek chętnie bym się znalazła w miejscu, które jest na okładce :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam tę serię i okładki ma przeurocze, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać, może uda się je nadrobić 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że drugi tom przebił pierwszy. To dobrze świadczy o autorce i jej serii :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że trzeci tom będzie jeszcze lepszy od poprzednich ;)

      Usuń
  7. Na początku czułam, że mam coś wspólnego z bohaterką, bo ja również po skończeniu liceum nie wiedziałam co chcę w życiu robić. Ale późniejsze wątki niezbyt mnie zaciekawiły, więc raczej nie przeczytam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, może kiedyś jak najdzie Cię chęć na coś lekkiego to dasz szansę tej książce ;)

      Usuń