Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 11 kwietnia 2021

Malum cz.2 - Amo Jones

 

Tytuł: Malum cz.2

Tytuł oryginalny: Malum Part 2

Autor: Amo Jones

Cykl: Elite Kings Club

Tom: 5

Wydawnictwo: Kobiece 

Data wydania: 27.01.2021

Liczba stron: 344

Egzemplarz: własny 

"Niektóre kobiety nie lubią ładnych rzeczy. Wolą te toksyczne i destruktywne. Jak zastrzyk adrenaliny lub niszczycielska siła budząca wewnętrzne demony. Mówią, że magia nie istnieje, ale jak inaczej opisać miłość? Tę potężną moc, która wnika w nasze dusze i sprawia, że robimy dokładnie to, czego nie powinniśmy? Czy można w inny sposób wyjaśnić uczucie do kogoś, kto tylko niszczy?"

Napisanie tej recenzji sprawiło mi wielki problem. Jak ją mam napisać, żeby nie zdradzić wam za wiele szczegółów. Ja co prawda czytałam tę historię dwa razy, bo pierwszy raz po angielsku zaraz po przeczytaniu Maluma Części 1. Teraz mogłam ocenić również, jak poradził sobie tłumacz tej historii. Książka jest bardzo dobrze przetłumaczona, po polsku czyta się ją równie przyjemnie co po angielsku. Nie będę wam zdradzać za dużo z fabuły, bo jak to zrobić nie odbierając wam frajdy z poznawania tej historii. 

Po przeczytaniu Maluma części 1 miałam taki wielki niedosyt. Zakończenie książki było tak pogmatwane, że chciało się wiedzieć, co będzie dalej działo się w tej historii. Amo Jones ma to do siebie, że jej książki są mocno brutalne, sceny seksu są bardzo mocne i czasami budzą niesmak. W tym tomie autorka jednak skupiła się na czymś zupełnie innym. 

W tej książce autorka ograniczyła sceny seksu, a skupiła się głównie na rozwoju bohaterów. Są oni dojrzalsi emocjonalnie. Zaczynają w końcu podejmować racjonalne decyzje, i patrzą chłodno na pewne sprawy. Oczywiście to, że autorka ograniczyła sceny seksu, nie znaczy, że książka straciła swój klimat. Nadal mamy mrocznie i z pazurem. 

Tak jak w Malumie 1 mieliśmy opisaną historię Nate i Tillie, to w tej części również czytamy o nich. Królowie oraz inni bohaterowie są raczej drugoplanowi, a skupiamy się na Tillie i Nate ich wzajemnym przyciąganiu i odpychaniu. Podoba mi się relacja tej dwójki, zyskali moją sympatię mimo swojej relacji. Seria Elite Kings Club to seria mroczna, napisana z pazurem. Autorka nie omija trudnych tematów, jeśli nie lubicie brutalnych wątków w książkach, skomplikowanych romansów i ostrego języka to nie spodoba wam się ta historia. Jednak ja jestem zachwycona i nie mogę doczekać się więcej książek tej autorki. 

Jeśli szukacie fajnych książek dla kobiet w super cenach to zapraszam do zapoznania się z ofertą na księgarni TaniaKsiazka.pl

Ludzie często manipulują innymi, by postrzegano ich w określony sposób. Niestety dotyczy to większości populacji, a ja jestem w tym cholernym ekspertem.




14 komentarzy:

  1. Przykro mi, że to powiem, ale ta seria bardzo nie przypadła mi do gustu. Może po prostu ten gatunek nie jest dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mrocznie i bezpośrednio, to już klimat mnie przyciąga, czasem właśnie takich mocnych książek szukamy, dla zatarcia trosk codzienności. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno zwróciłam uwagę na ten cykl, ale jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam nawet pierwszej części, jakoś nie jestem przekonana do tej książki. A więc nie sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  5. okładka jest ciekawa, na pewno zwróciłabym na nią uwagę, ale jeśli chodzi o fabułę to zupełnie nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie okładka inna od wszystkich w tym gatunku, cieszy, że coś drgnęło w tym temacie. :)

      Usuń
  6. Z pewnością chętnie skuszę się na lekturę tej serii w przyszłości. Bardzo podoba mi się ta fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie podoba mi się zupełnie okładka tej książki. Historia i opis już bardziej. Ale raczej bym po nią nie sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Córka byłaby zachwycona, ja odpuszczę na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każda seria na pewno znajdzie swoich zwolenników, wiem komu polecić tę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że autorka bardziej skupiła się na rozwoju bohaterów - w romansach jest to równie istotne jak sceny erotyczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię buszować po zasobach książkowych TaniejKsiążki, zawsze znajdę coś dla siebie, czym będę mogła cieszyć się podczas wieczorów wolnych wieczorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Tillie Cole. Jej ksiązki są wyjątkowe, trzeba to przyznać. Co do pierwszych trzech części, to mi się podobały, osttaich dwóch Malumów zupełnie nie zrozumiałam. Całkiem się tam pogubiłam we wszystkim. Trzeba jej jednak przyznać, że historie to umie tworzyć. Kinga

    OdpowiedzUsuń