Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 15 lutego 2017

Dziewczyna którą kochałeś - Jojo Moyes

Tytuł : Dziewczyna którą kochałeś 
Tytuł oryginalny : The Girl You Left Behind 
Autor : Jojo Moyes 
Wydawnictwo : Między słowami 
Data wydania : 11.01.2017
Liczba stron : 512
Egzemplarz : recenzencki NOWOŚĆ


" Nowa powieść autorki bestsellerowych Zanim się pojawiłeś i Kiedy odszedłeś. Ten portret to moja ulubiona rzecz w całym domu. Właściwie na całym świecie. Przypomina mi o dziewczynie, którą kiedyś byłam. Która nie martwiła się na okrągło. I która potrafiła się bawić, po prostu… robiła różne rzeczy. O dziewczynie, którą chcę znó w być. W życiu Liv nic nie poszło zgodnie z planem. Zamiast cieszyć się miłością męża i myśleć o przyszłości, została sama. Jedyne, na co ma ochotę, to wejść pod kołdrę i już nigdy nie wyściubiać spod niej nosa. Wypić o jeden kieliszek wina za dużo i zapomnieć o mailach od komornika i mężczyźnie, który miał być spełnieniem marzeń, a zniknął bez słowa. Jedyne, co pomaga jej przetrwać, to portret dziewczyny, zaręczynowy prezent. Najcenniejsza rzecz, jaką ma. Kiedy ktoś chce jej go odebrać, Liv zaczyna walczyć. O obraz i o siebie. Podobno można łamać zasady, jeśli się kocha… Jojo Moyes to ulubiona autorka milionów czytelników, a jej pisarstwo jest światowym fenomenem wydawniczym. Wyrównała rekord należący do Harlana Cobena i Stephena Kinga – trzy jej książki znalazły się równocześnie na listach bestsellerów „New York Timesa”. Powieści Moyes zostały przetłumaczone na 35 języków i rozeszły się w nakładzie ponad 9 milionów egzemplarzy. "



Po tę powieść sięgnęłam z dwóch powodów. Jednym był fakt, że przeczytałam wszystkie książki tej autorki i nie mogłam odpuścić sobie poznania również tej historii. Po drugie okładki tych powieści wydawanych przez wydawnictwo Znak są po prostu uroczę, I pięknie prezentują się na półce. Gdy wyraziłam chęć przeczytania tej powieści, dopiero zagłębiłam się odrobinę o czym ona jest , i zaskoczył mnie opis z tyłu, który słabo oddaje całość książki.

Tytułowym portretem jest obraz Sophie, który został namalowany przez jej męża. Piękna radosna kobieta, którą zmieniła wojna. Kobieta mieszka wraz z siostrą i jej dziećmi w małym miasteczku francuskim, okupowanym przez Niemców. Kobieta jest wychudzona i bardzo smutna. I wojna światowa zabrała jej męża i dotychczasowe życie. Nagle akcja książki zmienia się i zamiast historii Sophie poznajemy życie Liv obecnej właścicielki obrazu, która mieszka w Londynie czasu teraźniejszego. Poznajemy jej życie, które jest równie wzruszające co poprzedniej kobiety.

Co trzeba powiedzieć, książki Jojo Moyes czyta się ze smakiem, to jak umiejętnie wykreowani są bohaterowie , to czysta poezja. Autorka dopracowała wszystko , charaktery , wygląd , umiejętności. Wszystko idealnie ze sobą współgra, przez co książkę czyta się naprawdę z wielkim zapałem. Rozumiem, dlaczego bohaterowie zachowywali się tak, a nie inaczej i w ogóle mi to nie przeszkadzało. Liv lekko z samego początku próbowałam mnie zdenerwować , ale trzeba zdecydowanie brać to z przymrużeniem oka .

 Dziewczyna, którą kochałeś  była dla mnie cudowną niespodzianką. Naprawdę nie spodziewałam się , że tak spodoba mi się ta historia. I jak pewnie wiecie , nie byłam zachwycona książką  Kiedy odszedłeś  tak uważam , że mimo wszystko jest to autorka godna polecania każdemu i w każdym wieku.


Za kilka minut zobaczysz wyraźniej kolory. Nazywa się „Dziewczyna, która kochałeś”. A w każdym razie ja – my – tak uważam. Z tyłu, na ramie jest taki napis. Ona… to jest moja ulubiona rzecz w całym domu. Właściwie ulubiona na całym świecie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz