Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 4 września 2024

Rodzina Monet. Skarb - Weronika Marczak

 

Tytuł: Skarb

Autor: Weronika Anna Marczak

Cykl: Rodzina Monet

Tom: 1

Wydawnictwo: You & YA

Data wydania: 26.10.2022

Liczba stron: 416

Egzemplarz: własny 

"Hailie Monet ma niespełna piętnaście lat, gdy w wypadku samochodowym traci dwie najukochańsze osoby: mamę i babcię. Ze skromnego, ale pełnego miłości i ciepła domu trafia do luksusowej willi w Pensylwanii zamieszkanej przez pięciu władczych i zdystansowanych mężczyzn. Oni raczej chłodno przyjmują nastolatkę. Will, Vincent, Dylan, Shane i Tony to starsi bracia Hailie, o których istnieniu dziewczyna nie miała pojęcia. Tęsknota za ukochaną mamą, zagubienie w obcej rzeczywistości i brak zrozumienia ze strony rodzeństwa są trudne do udźwignięcia. I choć w nowym domu jest wszystko, o czym może marzyć nastolatka, prywatne liceum jest najlepsze w stanie, a stylowy mundurek i drogie ubrania leżą idealnie, Hailie czuje się bardzo samotna. Jakby tego było mało, z każdym dniem odkrywa, że życie jej braci pełne jest mrocznych sekretów, których będą strzec, zwłaszcza przed swoją młodszą siostrzyczką."

Ostatnio mało czytam książki typowo młodzieżowe, jednak ten tytuł kusił mnie już od dłuższego czasu. Ja bardzo lubię kontrowersyjne książki a tutaj można było usłyszeć zachwyty jak i te negatywne emocje. Sama chętnie się przekonam co dla ludzi było takie toksyczne w tej powieści i wyrażę również swoją opinię.

Naszą główną bohaterką jest Halie Monet, piętnastoletnia dziewczyna, która traci swoje dwie ukochany osoby za jednym razem. Jej mama oraz babcia giną w wypadku samochodowym a dziewczyna jest zmuszona do przeprowadzki i zamieszkania ze swoimi braćmi. Jej opiekunem prawdy będzie jej najstarszy brat Vincent. Dziewczyna nie za takiego życia i musi zaaklimatyzować się do mieszkania i słuchania się zupełnie nowych ludzi. Gdy poznaje swoich braci nie do końca nawiązuje z nimi przyjazne relacje. Ich sposób bycia jest zupełnie różny od tego co ona znała. Jednak z dnia na dzień odkrywa, że każdy z nich troszczy się o nią najlepiej jak potrafi na swój pokręcony sposób.

Co prawda za mną dopiero pierwszy tom Rodziny Monet. Jednak nie doszukuje się tutaj niczego złego. Mamy tutaj typowe problemy nastolatki, która musi zmierzyć się z nową rzeczywistością. Nie wiem, czy dałabym jednak tę serię do czytania komuś 12-13 + ponieważ słyszałam, że w kolejnych tomach już dzieje się więcej. Na razie nie jestem od oceniania jak przeczytam to na pewno dam wam znać. Jednak jeśli chodzi o tom 1 to zdecydowanie śmiało mogę polecić.


5 komentarzy:

  1. To już raczej nie mój target wiekowy, ale moja siostrzenica uwielbia tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie nigdy nie ciągnęło do tych książek. Już sam początek wydaje mi się mocno oklepany i mało kreatywny.

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzieś już o tej książce słyszałam ale sama nie miałam okazji przeczytać
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za tą serią. Przeczytałam jak na razie wszystko i nie uważam żeby była to ciekawa seria. Angela

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam ten tom, ale nie bardzo mi przypadł do gustu i po więcej nie sięgnęłam

    OdpowiedzUsuń