Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 30 listopada 2016

Kiedy pada deszcz - Lisa De Jong

Tytuł : Kiedy pada deszcz
Tytuł oryginalny : When it rains
Autor : Lisa De Jong
Cykl : Rain
Tom : 1
Wydawnictwo : Filia
Data wydania : 22 czerwca 2016
Liczba stron : 550
Egzemplarz : Recenzencki


" Odkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię.

Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama.

Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt.

Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna. 

Byłam zraniona.
Zostałam ocalona.
Odzyskałam nadzieję.
Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek.

Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami…
Ponownie. " 

Moje spotkanie z książką było całkiem przypadkowe chciałam ją przeczytać, ale nie wiedziałam kompletnie, o czym jest ta powieść i muszę stwierdzić, że pierwszy raz w życiu na książce się poryczałam. Płakałam jak małe dziecko i chociaż minęło, już sporo czasu od jej przeczytania nadal, czuje lekkiego kaca książkowego.

Myśl o mnie, kiedy pada deszcz. Będę Twoim parasolem. Będę ochroną przed burzą, kiedy życie stanie się nieznośne. Nie pozwól, by deszcz Cię zmył.  

Kate to z pozoru normalna nastolatka, która buntuje się na swoje życie. Nie wie czego chce i nie ma planów na życie. Nikt jednak nie widzi, że zmiana dziewczyny nie jest przypadkowa, niegdyś wesoła dziewczyna staje się smutna i płacze. Planująca swoje studia prawnicze nagle zmienia zdanie i odcina się od całego świata. Nikt przez 2 lata nie zauważył jaką tragedię dziewczyna przeżywa. Co się z nią stało tego parszywego dnia po meczu. Dopiero gdy poznaje tajemniczego chłopaka jej życie nabiera sensu. Jednak Asher też musi odejść i ją zostawić. Dlatego za wszelką cenę stara się naprawić jej krzywdy i przygotować na to, co musi nastąpić.

To zadziwiające, jak wiele razy w życiu powiedziałam "chcę to kiedyś zrobić", nie myśląc o tym, że "kiedyś" może nigdy nie nadejść. Nigdy już nie przyjmę jutra za pewnik.


Autorka naprawdę daje wiele do myślenia, rozrywa nas na kawałki i pozwala łzą cieknąć po policzku. Naprawdę zaskoczyła mnie i muszę powiedzieć szczerzę, że nie spodziewałam się właśnie takiego rozwoju sytuacji. Myślałam, że to kolejna typowa młodzieżówka jakich wiele, ale jakie jest teraz moje zdziwienie. Myślę, że jeśli nie chcecie czytać tej książki, bo boicie się typowego schematu to nie myślcie o tym nie czytajcie recenzji tej powieści tylko sięgajcie po nią i czytajcie. Przygotujcie się, że ta książka was złamie na milion kawałków.



- Przywróciłeś mnie do życia. Troszczyłeś się o mnie i popychałeś do walki z demonami. Sprawiłeś, że zapragnęłam spędzać z tobą każdą chwilę, ponieważ nauczyłeś mnie odczuwać rzeczy, których inni nie potrafili. Bez względu na to, czy leżysz obok mnie, czy żyjesz w moich wspomnieniach, będę cię kochała. Zawsze. Na wieki.










1 komentarz:

  1. W trakcie lektury tej książki wylałam morze łez. Piękna i niezwykle wzruszająca historia.

    OdpowiedzUsuń