Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 9 maja 2017

Król kruków - Maggie Stiefvater

Tytuł : Król kruków 
Tytuł oryginalny : The Raven Boys 
Autor : Maggie Stiefvater
Cykl : The Raven Cycle
Tom : 1 
Wydawnictwo Uroboros
Data wydania : 19.06.2013
Liczba stron : 496
Egzemplarz : recenzencki

" Pierwszy tom magicznej sagi.
Jedna dziewczyna i trzech chłopaków.
Blue pochodzi z rodziny wróżek, jest medium do kontaktów ze światem zmarłych.Gansey, Adam i Ronan, trzej przyjaciele w elitarnej szkoły dla chłopców, obsesyjnie poszukują tajemniczych linii mocy legendarnego Króla Kruków - Glendowera.
Z ich powodu pozornie ciche i spokojne miasteczko staje się scenerią niezwykłych wydarzeń.
Gdy razem z Blue trafią do magicznego lasu, gdzie czas płata figle, nic już nie będzie takie samo...
Przerażające tajemnice, mroczne rytuały, stare przepowiednie, wizje, duchy, ofiary, a to dopiero początek tej historii..."

Długo zabierałam się do przeczytania tej serii. Wiedziałam jednak, że kiedyś przyjdzie ten dzień. Uwielbiam magię, zagadki oraz wiedźmy. Zaintrygował mnie opis na okładce, która swoją drogą jest naprawdę piękna. Przejdźmy,do tego, co oferuje nam książka, bo to najważniejsze.

Krzyczą tylko ci ludzie, którzy mają zbyt ubogie słownictwo, żeby szeptać.

Henrieta, miasto położone w południowej Wirginii z pozoru jest spokojnym miejscem, nic się nie dzieje, wszystko toczy się powoli do przodu. Gdy poznajemy Blue szesnastoletnią dziewczynę mieszkającą ze swoimi ciotkami, dowiadujemy się, że to spokoje miejsce jest pełne tajemnic. Bowiem przy Fox Wer 300 mieszka rodzina wróżek, do której należy również nasza główna bohaterka. Nie ma jednak ona magicznych mocy, co jednak nie znaczy, że tak naprawdę nie ma żadnego daru. Bowiem jej obecność pomaga innym w lepszym kontakcie ze zmarłymi. Gdy w dzień 24 kwietnia, Blue razem z ciotką jedzie na cmentarz, jej życie się zmienia. Bowiem na jej drodze los postanowił postawić chłopaka z krukiem. Tak też poznajemy Ganseya, Adama, Ranona i Noaha. Chociaż tych chłopców różni wszystko, to jednak mają wspólny cel. Chcą znaleźć linię mocy i obudzić króla kruków — Glendowera. Jednak Blue i jej paczka przyjaciół nie zdaje sobie sprawy z tego, że już ktoś próbuje to zrobić i to nie pierwszy raz.

- Mam do was prośbę. Umówmy się, że od teraz jesteśmy ze sobą szczerzy. Koniec z gierkami. To dotyczy nie tylko Blue. Wszystkich.
- Ja zawsze jestem szczery - prychnął Ronan.
- Człowieku, to największe kłamstwo w twoim życiu - odparł Adam.

O Maggie Stiefvater słyszałam naprawdę wiele dobrego, od dawna chciałam przeczytać jej książki i dlatego naprawdę cieszę się, że to zrobiłam. Pokochałam naszych bohaterów i już nie mogę doczekać się następnego tomu. Król kruków „czytał, się bardzo szybko jednak cała akcja książki, znajduje się dopiero w połowie. Pierwsza część tej powieści to raczej takie wprowadzenie do całej zawrotnej historii. Na pewno nie jest to moje ostatnie spotkanie z autorką i chętnie nadrobię wszystkie jej serię. Jak na razie oczywiście polecam zapoznać się z serią „The Raven Cycle " bo naprawdę warto.

Ja tylko chcę cię ostrzec. Miej się na baczności. Tam, gdzie jest bóstwo, zwykle są i rzesze diabłów.


Kilka miesięcy wcześniej Gansey zaproponował, że kupi Adamowi komórkę, co wywołało najdłuższą kłótnię w historii ich znajomości. Nie odzywali się do siebie przez tydzień, a pogodzili dopiero wtedy, kiedy Ronan zrobił coś, co obraziło ich jeszcze bardziej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz