Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 2 lutego 2020

Czas burz - Charlotte Link

Tytuł: Czas burz
Tytuł oryginalny: Sturmzeit
Autor: Charlotte Link
Cykl: Czas burz
Tom: 1
Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 15.01.2020
Liczba stron: 576
Egzemplarz: recenzencki


Osiemnastoletnia Felicja wiedzie spokojne życie w rodzinnym majątku w Prusach Wschodnich. Dumna i uparta dziewczyna nie interesuje się światem polityki, do którego mimowolnie wprowadza ją jej przyjaciel Maksym. Między młodymi rodzi się uczucie, ale chłopak marzy, by poświęcić swoje życie dla socjalistycznych ideałów. Dlatego odrzuca Felicję i opuszcza Prusy, aż w końcu trafia do ogarniętej rewolucją Rosji.

Charlotte Link znam tylko z jej serii kryminałów. Tym razem autorka chce, abyśmy poznali ją z nieco innej strony. Napisała bowiem serię obyczajową z wątkiem historycznym. Jak wiecie, ja za takimi klimatami raczej nie przepadam. Jednak tym razem zaufałam autorce i postanowiłam dać jej szansę. Czy się zawiodłam? A może jednak książka przypadła mi do gustu? Czytajcie recenzję, a na pewno się dowiecie, jakie jest moje zdanie.

Mamy rok 1914. Świat stoi u progu Wielkiej Wojny, wrogie państwa szykują się do konfliktu zbrojnego. Felicja to osiemnastoletnia młoda kobieta pochodząca z bogatego domu, gdzie razem ze swoją rodziną wiedzie spokojne życie. Kobieta nie interesuje się za bardzo polityką, jednak jej przyjaciel Maksym uparcie stara się ją w ten temat wprowadzić. Pomiędzy Maksymem oraz Felicją zaczyna rodzic się uczucie, jednak mężczyzna postanawia odrzucić kobietę, opuszcza Prusy Wschodnie i przyłącza się do walki za rewolucję Rosyjską. Kobieta nie podziela jednak jego ideałów oraz poglądów politycznych. Zrozpaczona dziewczyna zostaje popchnięta w ramiona bogatego przedsiębiorcy Alexa Lombarda. Chociaż mężczyzna ją kocham, para nie potrafi do końca się ze sobą porozumieć. Gdy na drodze Felicji pojawia się jej przyjaciel z dzieciństwa, kobieta podejmuje decyzje, które bardzo mocno zaważą na jej życiu.

Tak jak wam pisałam, nie do końca takie tematy w książkach są dla mnie. Jednak czytając “Czas burzy” spędziłam naprawdę miłe chwile w towarzystwie Felicji. Chętnie również zobaczyłabym tę sagę na dużym ekranie. Autorka naprawdę wdrążyła się w temat wojny, ponieważ podłoże polityczne jest napisane naprawdę spójnie. Postać Felicji bardzo mi się podoba. Oczywiście nie zgadzam się z nią w wielu rzeczach, jednak ta bohaterka ma coś w sobie, przez co można ją polubić. Ja jestem zachwycona i na pewno sięgnę po kolejne tomy.


"Człowiek nie rozwija się żyjąc tylko i wyłącznie w idylii. W każdy z nas tkwi jakaś podświadoma tęsknota za zamętem i zniszczeniem, to jest coś w rodzaju zdrowego instynktu."




29 komentarzy:

  1. Chociaż nie jestem fanką kryminałów, to nie ukrywam, że mi się podoba ta fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę książkę już mam na półce, więc niebawem sama przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka zawiera podobno historię którą znam z życia. Myślę że przypadła by mi ona do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. O zaciekawiłaś mnie. Chętnie bym przeczytała tę książkę. Lubię taką tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już coś tej autorki, ale jakoś nie kusi mnie do innych jej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dosyć dużo o tej autorce słyszałam. Czasami dobre, czasami złe opinie to zależy od książki. Są to mało moje klimaty, jednak uważam, że warto spróbować i przekonać się czy wpada w moje gusta czy nie.
    Pozdrawiam Serdecznie
    https://smallbookwoorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta rewolucja Rosyjska w tle trochę mnie ciekawi. Ostatnio polubiłam wątki historyczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostatnio siedzę dość mocno w historycznych powieściach. I coraz bardziej mi się podoba taka odskocznia.

      Usuń
  8. Zwróciłam uwagę na ten tytuł, tylko, że na razie sporo zaległości czytelniczych mam do odrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym razem pozycja zupełnie nie pasuje do książek po jakie sięgam. Mam jednak kogoś, komu mogę ją polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym miała sięgnąć po książkę tej autorki, to raczej byłby to jakiś kryminał. Nie lubię obyczajówek z historycznymi wątkami :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Charlotte Link to ja biorę w ciemno. Ta też u mnie będzie na półce, ale jak już będą w sprzedaży kompletne serie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niezbyt dobrze czuję się w takim zestawieniu, więc chyba na razie sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Również planuję przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj nie lubię czytać książek pisanych o starych latach. Jakoś nie przekonują mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w trakcie czytania tej książki, również chętnie zobaczyła bym tę opowieść na ekranie

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta ksiazka wciaz czeka na polce i czekam na jej przeczytanie,wiec chetnie powiedziele sie swoja recenzja na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię styl pisania Charlotte Link. Z przyjemnością siegnelabym po tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama historycznych książek nie czytam, mam uraz po szkole. Jednak mój teść lubi taką tematykę i może wspomnę mu o tej książce

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam żadnej książki autorki, ale ta mnie zaciekawiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Recenzja bardzo interesująca. Książka już jest na mojej liście i mam nadzieję, że kiedyś ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książki z wątkami historycznymi kompletnie nie są dla mnie. Niestety nudzą mnie i nie potrafię odnaleźć w nich nic dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ją w planach. Ta książka ma wszystko co lubię w takich powieściach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  23. W życiu przeczytałam tylko jedną książkę tej autorki, było to Przerwane milczenie. Nie wspominam jej dobrze. To jedna z nielicznych książek, gdzie "pojechałam" po całości — o ile sama historia była ciekawa i opisy miejscami, jak najbardziej ok, tak już zdecydowana większość opisów i zachowań bohaterów rozłożyła mnie na łopatki. Boję się za nią zabierać ponownie, ale może tą historyczną powieścią uda się jej zaskarbić moje serce :P Kto wie, nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam dobrze napisane powieści obyczajowe na tle historycznym, także na pewno zapamiętam ten tytuł, by wkrótce przeczytać skrywającą się pod nim opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  25. Do tej pory nie czytałam nic od tej autorki, ale cały czas planuję to nadrobić. Może w tym orku się uda. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kojarzę tę książkę, jednak jakoś nie miałam jej w planach. Być może w najbliższym czasie to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ta książka Też mnie kusi
    Głównie okładka, ale jednak 😁 także zapisuję ba później :) Kinga

    OdpowiedzUsuń