Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 22 lipca 2016

[PRZEDPREMIEROWO] Idealna - Magda Stachula

Tytuł : Idealna 
Autor : Magda Stachula
Wydawnictwo : Znak Literanova
Data wydania : 17 sierpnia 2016
Liczba stron : 384
Egzemplarz : recenzencki

" Anita prawie nie wychodzi z domu. Podgląda ludzi przez kamery miejskiego monitoringu. To jej okno na świat, które pozwala kontrolować wszystko i wszystkich. I zapomnieć o sypiącym się małżeństwie oraz dziecku, które bardzo chciałaby mieć. Pewnego dnia znajduje w szafie sukienkę, której nie kupiła. Później szminkę, która jej nie pasuje. Potem wydarza się coś jeszcze…
Ktoś wie o niej wszystko. I powoli realizuje swój plan.

Thriller psychologiczny, którego nie będziesz mógł odłożyć. Takiej autorki jeszcze w Polsce nie było."

Anita z pozoru ma idealne życie. Kochający mąż , idealna praca , ale niestety do szczęścia brakuje jej jednej jedynej rzeczy. Pragnie dziecka którego jak się okazuje nie może mieć. Kobieta zatraca się w sobie , staje się agresywna. Jej małżeństwo się rozpada , zaczyna się depresja i nic już nie jest takie jak dawniej. Jej kontakt ze światem to podglądanie przez kamerę innych ludzi. 

„Tak, zmieniłam się, wiem, rozeszłam się w szwach, ale nie mam siły już dłużej z tym walczyć. Z moją bezpłodnością, brakiem kontroli nad sobą, rzucaniem na każdym kroku mięsem, trudno, taka teraz jestem”.

Książka autorki jest niesamowita. Zatraciłam się w niej i długo po przeczytaniu nie mogłam się od niej uwolnić. Nadal zdarza mi się , że o niej myślę i jeszcze raz przeżywam wszystko na nowo. Nie przepadam za książkami tego typu , gdyż nigdy nie potrafiły mnie zaskoczyć , były przewidywalne. A ta historia była inna , nie umiałam od razu rozwiązać zagadki , co bardzo mnie ucieszyło. 


„Gdy przekracza się pewne granice, łamie normy, które dotychczas wskazywały nam drogę, otwiera się nowy rozdział w życiu, zeszyt z czystymi kartkami, który będzie zapisywany nowymi historiami, ręką innego już człowieka”.


Książka jest jak najbardziej udanym debiutem autorki. Na okładce piszę , że książka jest podobna do " Dziewczyny z pociągu " także jeśli ktoś czytał to myślę , że i ta pozycja ich zachwyci. 

Za możliwość przeczytania dziękuje wydawnictwu !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz