Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 29 stycznia 2017

Promyczek - Kim Holden

Tytuł : Promyczek 
Tytuł oryginalny : Bright Side 
Autor : Kim Holden 
Cykl : Promyczek 
Tom : 1
Wydawnictwo : Filia 
Data wydania : 6 maja 2016
Liczba stron : 592
Egzemplarz : własny 

" Życie Kate Sedgwick nigdy nie było bezbarwne. Dziewczyna pomimo problemów i tragedii zachowała pogodę ducha – nie bez powodu jej przyjaciel Gus nazywa ją Promyczek. Kate jest pełna życia, bystra, zabawna, ma również wybitny talent muzyczny. Nigdy jednak nie wierzyła w miłość. Właśnie dlatego – gdy wyjeżdża z San Diego by studiować w Grant, małym miasteczku w Minnesocie – kompletnie nie spodziewa się, że przyjdzie jej pokochać Kellera Banksa.
Oboje to czują.
Oboje mają powód, by z tym walczyć.
Oboje skrywają tajemnice.
Kiedy wyjdą one na jaw, mogą uzdrowić…
Mogą również zniszczyć."

"Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz."


Długo nie mogłam przeczytać tej powieści. Chociaż chciałam widziałam wiele recenzji i musiałam poczekać aż cały szum o tej książce opadnie i nikt już nie będzie o niej wspominał. Idealnym momentem przeczytania tej lektury była dla mnie informacja, że ma wyjść 3 tom. Postanowiłam sama się dowiedzieć, o co tyle szumu.



"Nie mówię, że nie powinieneś realizować celów i spełniać marzeń. Po prostu nie rezygnuj z tego, co dzieje się teraz, dla nieznanej przyszłości. Może ominąć cię wiele szczęścia, kiedy będziesz czekał na lata, które mogą nigdy nie nadejść. Nie trać czasu, bo przegapisz chwilę obecną, a przyszłość wcale nie jest taka pewna."

Kate Sedgwick opuszcza swoją rodzinną Kalifornie i wyrusza w podróż swojego życia do Grant w Minnesocie. Nie spodziewa się, że życie okaże się dla niej takie trudne. Tęskni za swoim przyjacielem Gusem, który jest dla niej najważniejszą osobą w życiu. Wie jednak, że nie może wyznać swojej wielkiej tajemnicy. Nie spodziewa się, że tam, gdzie miała przeżyć swoje życie, spotka miłość niespotykaną. Keller Banks nie spodziewa się natomiast, że Promyczek zawróci w jego głowie i ogłosi całemu światu swój wielki skrywany sekret. Czy bliskie osoby pogodzą się ze stratą ? Czy miłość przetrwa wszystko ? Czy Promyczek rozpromieni wszystkim te straszne dni w ich życiu ?


"Kiedy myślisz, że kogoś znasz, ten ktoś się zmienia. Albo ty się zmieniasz. A może ta zmiana jest obustronna...."


Po przeczytaniu pierwszych rozdziałów niestety nie byłam pozytywnie zachwycona. Nie umiałam odnaleźć się w tej historii, nie umiałam polubić bohaterów. Po prostu nie miałam ochoty kończyć tej powieści. Jednak nie umiem zacząć i nie skończyć książki, dlatego też zmusiłam się i wcale tego nie żałuje. Gdyż książka naprawdę mi się spodobała i otworzyła mi oczy na niektóre sprawy. Uwielbiam styl autorki, chociaż boje się przeczytać drugiego tomu, czyli „ Gus „. Pewnie i tak to zrobię, ale muszę delikatnie ochłonąć i przetrawić tę historię. Zdecydowanie polecam, mnie nie wzruszyła do łez, ale to przez to, że ja nie płaczę na książkach. Polecam z całego serca.


"Nie osądzajcie się nawzajem. Każdy ma coś na sumieniu. Pilnujcie tylko swoich spraw i nie wtykajcie nosa w cudze, no chyba że zostaliście zaproszeni. A kiedy to się stanie, pomagajcie zamiast osądzać."



2 komentarze:

  1. Jedna z najlepszych książek jakie czytałam w tamtym roku.
    ja-sie-dystanusje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż czytałam tą książkę już kilka miesięcy temu i również mnie wzruszyła jakoś nie mogę sięgnąć po drugi tom czyli "Gus" i chociaż też, nie płaczę na książkach ta okazała się strzałem w dziesiątkę jeżeli chodzi o wyciskacz łez.

    OdpowiedzUsuń