Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 12 lutego 2020

Nero - Sarah Brianne

Tytuł: Nero
Tytuł oryginalny: Nero
Autor: Sarah Brianne
Cykl: Made Men
Tom: 1
Wydawnictwo: Niezwykłe
Data wydania: 02.01.2020
Liczba stron: 400
Egzemplarz: recenzencki

Dla Nero, króla Legacy Prep, Elle jest tylko zadaniem do wykonania – jego przepustką do mafijnych szeregów i szansą na zdobycie uznania w oczach własnego ojca. Chłopak nigdy nie znał takiej dziewczyny jak ona. Jedyne panny, które kiedykolwiek zaprzątały jego myśli, to te, które wskakiwały mu do łóżka. I to wtedy, kiedy mówił im, że mają to zrobić. Dla Elle Nero był tylko ciekawym zjawiskiem, które lubiła podziwiać z daleka. Obserwowała go jak film, na którego oglądanie nie miała czasu. Jej codzienna rzeczywistość była walką o przetrwanie na szkolnych korytarzach i zapewnienie ochrony najbliższej przyjaciółce, Chloe.

Dzisiaj przychodzę do was z kolejną propozycją romansu/książki dla kobiet. Jak wiecie bądź nie ja ostatnio czytam dużo takiej literatury, ponieważ mam przesyt w szkole poważnych książek. “Nero” to książka, która zbiera dobre i złe opinie. Ja starałam się nimi nie sugerować, jednak z kilkoma dziewczynami w wielu kwestiach się zgodzę. 

Seria “Mad Men” to składająca się z siedmiu tomów, mam nadzieje, że w Polsce również doczekamy się wydania całej serii. Książki te robią wielką furorę wśród czytelniczek na całym świecie. W skład serii wchodzą książki (Nero, Vincent, Chloe, Lucca, Angel, Drago, Maria). Ja na pewno będę czytać je po angielsku, więc niedługo będę mogła opowiedzieć wam o nich coś więcej.

Elle Buchanan to młoda kobieta, która chodzi do liceum. Jej życie jednak nie jest usłane różami. W szkole wszyscy ją wyśmiewają, drwią z niej, a nawet ją biją. Jednak to nie o siebie boi się nastolatka najbardziej. Stara się ona chronić Chloe, swoją jedyną przyjaciółkę, która jest w szkole dręczona. W domu dziewczyna również nie ma łatwo, jej tata jeździ na wózku i udaje, że nie widzi problemów córki, mama stara się jak może, jednak nie wie o problemach Elle, a jej młodszy brat sam pada ofiarą starszych uczniów. Nastolatka również pracuje w barze jako kelnerka, aby opłacić swoje czesne w liceum. Gdy pewnego feralnego wieczoru jest świadkiem morderstwa, nie wie, że jej życie zmieni się o 180 stopni. A najpopularniejszy chłopak w szkole Nero, zacznie się nią interesować, ponieważ musi dowiedzieć się, co dziewczyna widziała tej nocy. Jest to jego “zadanie wstępne”, po którego wykonaniu stanie się pełnoprawnym członkiem mafijnego świata.

Czy ja muszę mówić, że zakochałam się w Nero? Jest to młody mężczyzna, który wychował się w mafijnej rodzinie. Teraz sam chce stać się jej członkiem. Jednak, gdy dostanie zadanie, aby uwieść Elle i odkrywa, z jakimi problemami musi się zmagać na co dzień. Chce jej za wszelką cenę pomóc. Staje w jej obronie oraz odpłaca jej prześladowcą za wszystkie lata krzywd, które musiała znosić. Z czasem Nero zmienia nastawienie do Elle i chce, aby została tylko z nim na zawsze. Wkurzało mnie lekko zachowanie Elle i Chloe. Ja rozumiem, z czego to wynikło, jednak dziewczyna myślała jedno, po czym od razu zmieniała zdanie. Zabrakło mi w niej takiej asertywności. Jednak później ją naprawdę polubiłam. 

Nie wszystko jednak jest takie kolorowe, jak mogłoby się wydawać. Nero oraz Ella będą musieli zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. Mnie się książka podobała, chociaż kilka pierwszych rozdziałów bardzo mi się dłużyło. Końcówka jednak mi to wynagrodziła. Mam nadzieje, że u nas ta seria będzie również mocno polecana, ponieważ wiem, że dużo kobiet lubi właśnie takie mafijne klimaty. A wy dajcie mi znać czy czytaliście już “Nero”? A może chcecie mi polecić inną książkę z mafią w tle?

Zanim udało mu się krzyknąć i wezwać pomoc, ten nazywany Szefem wyciągnął broń z wnętrza swojej marynarki. I wtedy Elle odwróciła wzrok. Wiedziała, co się teraz wydarzy.



27 komentarzy:

  1. Być może jest to dobra lektura, ale do mnie nie przemawia. Taki scenariusz bad boy i biedna dziewczyna wciągał jak byłam nastolatką, z drugiej strony chyba dla takich czytelników książka jest pisana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie jest to tematyka, po którą lubię sięgać. A tym bardziej, że to nie jest zamknięta historia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zainteresowała ta recenzja. Może książka wydaje się trochę dla nastolatek, ale bym ją chętnie przeczytał

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się ciekawa ale nie wiem czy będę mieć okazje po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nero mam w planie. Byłoby super moc poznać wszystkie tomy po polsku. Co do mafijnych klimatów polecam Miasto mafii Kingi Litkowiec (niedługo premiera).

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo, że książka raczej nie dla mojego targetu wiekowego, to jednak ma coś w sobie i kursi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że to nie seria na której opiera się serial Mad men, bo go bardzo lubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tomu na tom ta seria jest coraz lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, ja po nią sięgnęłam, po czym miałąm ochotę nią rzucić o ścianę. Dla mnie tragedia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam tej serii w planach 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię mafijne klimaty w książkach, więc ta pozycja być może mogła by mi się spodobać. Nie przekonam się, póki po nią nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio wszystkie książki z mafią na czele łykami jak pigułki, więc i za pewne taką też szybko łyknie. Jestem ci bardzo wdzięczna za tą recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka historia niby miłosna niby mafijna może być naprawdę bardzo wciągająca i interesująca. Będę mieć tą książkę na oku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio głośno o tym tytule, a ja do końca nie wiem co o tej książce myśleć. Mam mieszane odczucia i masę innych książek do wyboru.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  15. Mafia to kompletnie nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię mafijne klimaty. Tę książkę jednak przegapiłam gdzieś między innymi pozycjami. Jak to się stało? Tego nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mafijny klimat jest fajny zarówno w książce jak i w filmie :) Może jak znajdę więcej czasu to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ah... uż jak przeczytałam opis wydawcy wiedziałam, że to będzie książka dla mnie! :) Tylko kiedy ja znajdę czas aby ją przeczytać? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Boże, znów mafijne klimaty? Naprawdę, zaczynam mieć wrażenie, że nikt już nie pisze o niczym innym. Swoją drogą, ciekawe, czy ktoś z mafii czyta takie książki w celu sprawdzania PR-i ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka wydaje się ciekawa. Nie ukrywam, że zaintrygował mnie jej opis. Może jak znajdę czas, to się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Niezbyt często czytam książki z wątkiem mafijnym, ale myślę, że ta powieść by mi się spodobała. Chętnie poznałabym tytułowego bohatera i jego historię

    OdpowiedzUsuń
  22. W sumie taka lekka książka mogłaby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  23. Pewnie, że lubię mafijne klimaty, tylko w nieco mroczniejszej odsłonie, a książka wydaje się sprawiać przyjemność czytelniczkom. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sama nie wiem, chyba chwilowo ją sobie odpuszczę, ale muszę przyznać, że mnie ciekawi odrobinę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Półeczka czeka, już nie mogę się doczekać, aż położę tam tą książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja z mafijnych klimatów to tylko Mario Puzo, ale to raczej nie jest autor dla fanek kobiecej literatury.

    OdpowiedzUsuń