Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 29 listopada 2022

O włos - Katarzyna Bonda

 

Tytuł: O włos 

Autor: Katarzyna Bonda 

Cykl: Jakub Sobieski 

Tom: 1

Wydawnictwo: Muza 

Data wydania: 23.03.2022

Liczba stron: 352

Egzemplarz: własny

W Lesie Kabackim zamordowano dwie młodziutkie dziewczyny. Policjanci od dawna nie widzieli tak zbezczeszczonych zwłok. Ale to nie koniec makabrycznych odkryć, bo w trakcie przeczesywania okolicy śledczy trafiają na coś jeszcze: spięty zieloną wstążką pukiel blond włosów, który z całą pewnością nie należał do zamordowanych kobiet. To fetysz, ale i cenny dowód. Kosiarz z Kabat sieje postrach zwłaszcza wśród pracownic agencji towarzyskich. To wśród nich upatruje kolejnych ofiar. Świat alfonsów i prostytutek jest zamknięty dla policji. Do akcji nieformalnie wkracza detektyw Jakub Sobieski. Tropy prowadzą w przeszłość, do niewyjaśnionej zbrodni sprzed lat. Czy pragnienia mordercy znów dały o sobie znać? Czy młodemu detektywowi uda się wytropić sprawcę, zanim życie straci kolejna kobieta? Przekonaj się, czy prawda zawsze musi wyjść na jaw. „O włos” – pierwszy tom serii z detektywem Jakubem Sobieskim.

Z książkami Katarzyny Bondy nie zawsze było mi po drodze. Przeczytałam wszystkie tomy serii o Saszy Załuskiej i na tym jakoś się skończyło mimo tego, że bardzo lubię styl pisania autorki. Jednak gdy zobaczyłam nową serię o detektywie Jakubie Sobieskim nie mogłam sobie odpuścić i musiałam sprawdzić, gdzie tym razem zabiera nam autorka i jaką zagadkę kryminalną przyjdzie nam rozwiązać. 

Książka zaczyna się brutalnym morderstwem dwóch młodych kobiet. Ich ciała zostały bardzo skrzywdzone. A wszystko to zostaje odkryte w Lesie Kabackim. Na miejscu zbrodni zostaje znaleziony również pukiel włosów niepochodzący od żadnej ofiary. Czy morderca w ten sposób stara się przekazać detektywa, kto będzie jego następną ofiarą? Do akcji zostaje zwerbowany buły policjant a obecnie człowiek, który bardzo dobrze orientuje się w świecie po drugiej stronie prawa. Jednak czy to wystarczy, aby rozwiązać zagadkę kim jest Kosiarz z Kabat? 

Katarzyna Bonda ma swój wyjątkowy styl pisania. Umie trzymać w napięciu do ostatniej sceny w książce. Autorka ma naprawdę super styl, przypomniałam sobie, dlaczego polubiłam jej książki. W tej serii nie wszystko jest takie jak nam się wydaje. Autorka manipuluje czytelnikiem i zwodzi go aż do samego końca. Jestem zaciekawiona tym bohaterem. I na pewno będę sięgała po 2 tom, który też miał już swoją premierę. I chętnie nadrobię również inne serie autorki, których nie miałam jeszcze okazji poznać. 

Czasami myślę, że zabijanie to wcale nie potrzeba władzy i kontroli, lecz zwyczajnie tęsknota za śmiercią. Też chciałbym być wolny.




15 komentarzy:

  1. Twórczość tej autorki ciągle przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po recenzjach i opisach niby chetnie bym przeczytała,als chyba jednak sam styl bondy mi nie odpowiada

    OdpowiedzUsuń
  3. Super opisane ufff ja nie jestem książkocholiczką

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze tej książki autorki, jednak nic nie stoi na przeszkodzie by to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza książka Bondy cały czas przede mną. Ciekawe czy jej styl przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po tetralogii Bondy byłam zmęczona jej narracją, ale od tej ksiązki nie mogłam się oderwać. Bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kilka propozycji Katarzyny Bondy mam na oku, musze w końcu znaleźć czas by je przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  8. Przygoda z twórczością Bondy nadal przede mną, ale nie wykluczam, że niedługo nadrobię

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki Katarzyny Bondy i zgadzam się z tym, że pisarka ma swój wyjątkowy styl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z olbrzymim zainteresowaniem skuszę się na to wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem przekonana, że jest się czym zainteresować w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Twórczość tej autorki ma naprawdę wielu czytelników w różnym wieku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bez wątpienia można miło spędzić jeden z wieczorów z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię książki tej autorki, ale tej jeszcze nie miałam okazji czytać. Widzę, że mam co do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń