Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Nieodnaleziona - Remigiusz Mróz

Tytuł : Nieodnaleziona 
Autor : Remigiusz Mróz 
Seria : Mroczna strona
Wydawnictwo : Filia 
Data wydania : 31.01.2018
Liczba stron : 400
Egzemplarz : recenzencki 


" Gdybym oświadczył jej się chwilę wcześniej, nigdy by do tego nie doszło. Nie napadnięto by nas, ja nie trafiłbym do szpitala, a ona nie zniknęłaby na zawsze z mojego życia. Dziesięć lat po zaginięciu narzeczonej, Damian Werner jest pewien, że nigdy więcej jej nie zobaczy. Pewnego dnia trafia jednak niespodziewanie na ślad ukochanej – ktoś zamieszcza jej zdjęcie na jednym z profili spotted, szukając dziewczyny. Werner jest gotów przyjąć, że to przypadkowe podobieństwo, spotter wgrywa jednak drugie zdjęcie. Zdjęcie, które zrobił jej sam Werner na kilka dni przed zaginięciem – i którego nikomu od tamtej pory nie pokazał. Kto szuka dziewczyny? I czy to naprawdę ona pojawiła się po dziesięciu latach? Damian znał swoją narzeczoną od dziecka, spędzali ze sobą każdą chwilę. Szukając odpowiedzi na kolejne pytania, odkrywa jednak, że nie wiedział o niej wszystkiego... "

„Nieodnaleziona „to kolejna książka w dorobku Remigiusza Mroza, którą miałam okazję przeczytać. Tym razem Mróz stawia na thriller psychologiczny, czy ta książka jest dobra ? Czy porusza temat, który jest czymś odkrywczym na rynku wydawniczym ? A może ta książka jest po prostu zła ?

Jeśli śledzicie, chociaż trochę mojego bloga to wiecie, że ja jestem wielką fanką Remigiusza Mroza. Dlatego też warto podkreślić, że nie jestem do końca obiektywna, jeśli chodzi o jego książki. Jednak jako chyba nieliczna osoba, uważam, że Nieodnaleziona to nie jest zła książka, ale zdecydowanie nie niej lepsza w całej karierze pisarskiej Mroza. 

Damian Werner to główny bohater tej książki. Dziesięć lat wcześniej, doświadczył w życiu czegoś strasznego. W dzień, gdy planował oświadczyć się swojej ukochanej dziewczynie, para zostaje napadnięta. Damian zostaje mocno pobity, a jego dziewczyna brutalnie zgwałcona znika bez śladu. Jednak pewnego dnia po 10 latach poszukiwań w końcu natrafia na ślad swojej ukochanej w internecie. Początkowo nie wierzy, że to jego ukochana. Jednak w sieci pojawia się kolejne zdjęcie, którego Damian nie pokazywał nikomu i które sam zrobił w dzień zniknięcia dziewczyny. 

Książka napisana jest z perspektywy dwóch bohaterów. Kasandra Reimann to żona, matka oraz właścicielka biura detektywistycznego, które prowadzi razem z mężem. Jednak Kasandra to również ofiara przemocy domowej, która nauczyła się świetnie maskować siniaki oraz inne ślady pobicia. Kasandra musi za wszelką cenę uwolnić się od męża. Okazuje się bowiem że nie będzie to wcale takie łatwe. 

Remigiusz Mróz musiał, zdawać sobie sprawę pisząc „Nieodnaleziona „że wchodzi w nowy gatunek pisarski. Thriller psychologiczny rządzi się bowiem swoimi prawami i pewne założenia są już dla nas bardzo dobrze zdane. Dlatego ocenami twórczość polskiego pisarza z tymi amerykańskimi, których większość z nas kocha. Ja uważam jednak, że Remigiusz Mróz napisał naprawdę dobrą książkę, która jak na polskie dzieło wypada naprawdę dobrze. Już nie mogę doczekać się kolejnej jego książki, której premiera zapowiedziana została na maj 2018.




Najwięcej łez wylewamy nie nad grobami tych, których najlepiej poznaliśmy, ale tych, którzy sprawili, że mogliśmy lepiej poznać samych siebie. Tych, którzy pokazali nam, kim naprawdę jesteśmy.



2 komentarze:

  1. Mam na uwadze tę książkę, wciągnęłam ją na listę czytelniczą, ale zawsze jakieś inne ją wyprzedzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To była moja pierwsza książka Mroza, jaką miałam okazję przeczytać, ale przyznam szczerze, że spodziewałam się większego szału. Nie była zła, ale obok rewelacji też nie stała. Uważam, że bardziej przypominała sensację niż thriller. Było tyle przekombinowanych wątków i nielogicznych akcji, typu: półżywi pobici niemal do nieprzytomności bohaterowie szybko się podnoszą i uciekają w podróż, a następnego dnia praktyczne nic im już nie jest itd. Mimo wszystko chcę sięgnąć po 2 część.

    OdpowiedzUsuń