Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 21 listopada 2019

Droga w nieznane - Oliwia Natecka

Tytuł: Droga w nieznane
Autor: Oliwia Natecka
Cykl: Ranczo fantazja
Tom: 1
Wydawnictwo: Mazowieckie
Data wydania: 16.10.2019
Liczba stron: 270
Egzemplarz: recenzencki


„Jestem inna, ja do nich nie pasuję!”, znasz to? Ja owszem. Jeśli czasami myślisz, że też gdzieś nie pasujesz, ta książka jest dla ciebie. Pełna zwariowanych, czasem poważnych emocji powieść o uczennicy renomowanego liceum, która nagle zostaje zesłana, karnie!, na ranczo gdzieś na końcu świata. Bunt? No pewnie! Ale po pierwszym, szczeniackim „nie”, trzeba dorosnąć , wziąć się w garść i dostosować się do nowej sytuacji. Może właśnie tam, gdzieś nad cichą wodą, odnajdzie swoje miejsce na ziemi? Pierwszy tom serii „Cicha Woda” jest pisany emocjami przez polską autorkę dla polskich dziewczyn. Nastoletnia córka dotąd męczyła mamę, aż ta zasiadła do lapka i powiedziała: „Dobra, napiszę dla ciebie tę książką”. A jak już zaczęła, powstał tom pierwszy, potem drugi, a teraz pisze się trzeci! Oj, dzieje się od pierwszego akapitu i dziać się będzie jeszcze więcej…

Oliwia Natecka stworzyła naprawdę świetną historię, skierowaną w dużej mierze do nastolatków. “Droga w nieznane” to pierwszy tom z serii “Ranczo Fantazja”. Książka porusza bardzo dużo ciekawych tematów, głównie toksycznej przyjaźni, oraz ciężkiej choroby bliskiej osoby. Z tym wszystkim przyjdzie się zmierzyć naszej siedemnastoletniej bohaterce książki.

Gabrysia mieszka razem z matką oraz jej partnerem. Ojciec dziewczyny odszedł od nich, gdy dowiedział się, że będzie ojcem. Gabi uczy się w liceum i przyjaźni się z Karioką. Nie jest to jednak przyjaźń oparta na zaufaniu i szacunku. Kariokę ma opinię bardzo złej osoby, która mocno się mści na ludziach, którzy jej podpadną. Dziewczyna myśli jednak, że Gabrysia ma poważnego haka na nią, dlatego robi wszystko, aby być blisko niej. Pewnego dnia Gabi dowiaduje się, że jej mama jest naprawdę poważnie chora, z tego względu całą rodziną muszą przeprowadzić się do USA. Karioke błędnie myśli, że jej przyjaciółka chce zabrać jej chłopaka, dlatego oskarża ją o kradzież, przez co Gabrysia ma naprawdę wielkie problemy z prawem. Przez to wszystko nie może opuścić kraju i musi zostać pod opieką ojca, o którym nie wie dosłownie nic.

Książka “ Droga w nieznane” to fajny początek serii, ubolewałam jednak, że tak szybko ta powieść się skończyła. Historia, która spodoba się pewnie większości nastolatek, porusza naprawdę świetnie temat, fałszywej przyjaźni i skutkach wielu zachowań. Widzimy jak życie Gabrysi, zmienia się po aferze z policją oraz po zamieszkaniu z ojcem. Jestem zadowolona z lektury i bardzo czekam na drugi tom.


"Czy tylko ja tak mam?”, myślała. „Czy tylko ja nie wiem, czego tak naprawdę chcę? Z czym jest mi dobrze, a z czym nie? Czy tylko ja jestem taka nienormalna? Wiem tylko, że z całą pewnością jestem inna. Nie pasuję tu. Nie pasuję do tego świata".




29 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie jest to książka dla mnie. Jednak dobrze ze porusza tematy, które moga trafić do młodych umysłow.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię gdy w książce są poruszane takie tematy, toksyczni przyjaciele często w takich powieściach potrafią zawrócić w głowie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy to pozycja dla mnie, ale widzę, że ciekawe tematy są w niej poruszane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że to wartościowa lektura. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy jest to książka dla mnie. Po okładce spodziewałam się dojrzalszej historii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. Ostatnio wreszcie wróciłam do czytania i bardzo się z tego powodu cieszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sam raz dla mojej nastoletniej bratanicy

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako nastolatka lubiłam czytać takie książki z motywem rancza i koni, teraz to może być taki fajny przerywnik w poważniejszych lekturach

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam komu polecić tą książkę, bo wydaje się być idealna dla równolatki bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako nastolatka chętnie bym przeczytała tę historię, teraz już tak mniej mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
  11. Warta przeczytania książka ze względu na ponadczasowe wątki w niej poruszone. 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainteresowałaś mnie tą książką. Lubię, jak autorzy poruszają w swoich powieściach ważne tematy a toksyczna przyjaźń i ciężka choroba bliskiej osoby na pewno do takich należą. Chętnie poznam losy tej bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem już za stara na takie książki, więc i tę sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie nie w moim guście ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Skąd ja znam fałszywe przyjaciółki. Naprawę spotkałam ich kilka, było to przykre, że są takie osoby.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi się że to bardzo ciekawa tematyka, która przypadłaby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znałam jeszcze tego wydawnictwa, chętnie zerknę na ich tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam już kilka innych od Ciebie na czytelnuczej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mam w planach na razie jej czytać, ale fajnie, że porusza takie tamaty jak fałszywa przyjaźń.
    Książki jak narkotyk


    OdpowiedzUsuń
  20. Ta książka to raczej nie moje klimaty. Czekam na inne propozycje od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To chyba książka nie w moich klimatach. Ale może warto się za nią wziąć. Czasami książki potrafią zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pewno wartościowa, jednak ja mimo wszystko nie mam na nią teraz ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakoś ta historia do mnie nie przemawia. Wydaje się być taka infantylna, albo mam takie wrażenie. Na przyszłoś cdodaj od siebie wiecej empcji może względem danej ksiażki. Recencja wydaje się yć wwtedy bardziej osobista i może dużo przekazać czytelnikowi. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten tytuł również mam na uwadze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba książki dla nastolatków to naprawdę nie moja bajka, bo kompletnie mnie nie zachwyciła ani opinia, ani okładka :/ Wydaje się taka schematyczna

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo podoba mi się ta książka. Jest idealna na Boże Narodzenie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Też czytałam tę powieść i mi się spodobała. Będę czekała na kolejny tom :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Toksyczni przyjaciele to zmora niemalże każdego nastolatka. W życiu dorosłym jesteśmy zazwyczaj w stanie dostrzec taką osobę.

    OdpowiedzUsuń