Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 7 listopada 2019

Wyrok - Remigiusz Mróz

Tytuł: Wyrok
Autor: Remigiusz Mróz
Cykl: Joanna Chyłka
Tom: 10
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data wydania: 18.09.2019
Liczba stron: 538
Egzemplarz: recenzencki, bestseller 


Po zdanym egzaminie adwokackim, świeżo upieczony mecenas Oryński ma zastąpić Chyłkę jako główna siła napędowa kancelarii Żelazny & McVay. Pierwsza sprawa, jaką poprowadzi, niechybnie zaważy na całej jego przyszłości zawodowej. Kordian nie ma jednak żadnego wyboru – zostaje zmuszony przez Piotra Langera, by podjąć się obrony pewnego chłopaka w Poznaniu. Co ich łączy? I dlaczego Langerowi tak zależy na jego obronie?

Remigiusz Mróz to jeden z pierwszych polskich autorów, których naprawdę pokochałam za ich twórczość. W dalszym ciągu przekonuje się do polskich autorów, mam swoich ulubionych, jednak cały czas pragnę odkrywać nowych. Jednak czasami mam w życiu taki czas, że chce wrócić do serii, które pokochałam, do stylu pisania, który bardzo dobrze znam i lubię. Dlatego dzisiaj opowiem wam o 10 tomie serii z Joanną Chyłką. I mogę wam zdradzić, że to na pewno nie był ostatni tom.

JEŚLI NIE ZNACIE TEJ SERII, TO NIE CZYTAJCIE TEGO FRAGMENTU, PONIEWAŻ MOGĄ POJAWIĆ SIĘ SPOJLERY.


Kordian Oryński, w końcu zdał egzamin i teraz jest już pełnoprawnym adwokatem, pracującym w kancelarii. Jak każdy świeżo upieczony mecenas, musi wybrać sobie sprawę, którą chce poprowadzić. Zordon nie musi się jednak długo zastanawiać, ponieważ Piotr Langer złożył mu propozycje wręcz nie do odrzucenia. W zamian za bronienie Grześka załatwi Chyłce leczenie i pomoc w walce z chłoniakiem. Jak można się domyślić Kordian, przystaję na tę propozycję. Sprawa w ogóle nie idzie po jego myśli, i szanse na uniewinnienie są wręcz niemożliwe. Prawnicy są jednak naprawdę zdeterminowani, aby Chyłka wygrała z chorobą. Piotr jednak nie ma do końca oczywistych zamiarów, ponieważ porywa Joanne i chce doprowadzić do jej śmierci. Czy mu się to uda? Czy Kordian da radę uratować ukochaną z rąk mordercy?


KONIEC SPOJLERÓW. !!!



Po przeczytaniu “Umorzenia” przeszło mi przez myśl, że “Wyrok” to będzie zakończenie tej historii. Jednak, gdy czytałam tę książkę, coraz bardziej się utwierdzałam w przekonaniu, że tak nie jest i ta historia nie doczekała się jeszcze finału. Remigiusz Mróz tym razem naprawdę przegiął i to, co zrobił naszym bohaterom na samym końcu książki. No tego to ja się naprawdę nie spodziewałam. Ubolewam, jednak nad tym, że nie mogę czytać dalej, bo już bym chciała wiedzieć, jak to wszystko się zakończy.

"- Wszystko ma swoje granice, Kordian. Nawet miłość. 
- Mylisz się. - odparł bez wahania, i to nie tylko dlatego, że chciał ją przekonać. 
- Ona nie zna barier, reguł czy ograniczeń. Owszem, czasem umysł je widzi, ale serce nigdy."


31 komentarzy:

  1. Jaki koniec? Przecież to jest tasiemiec jak "Niewolnica Izaura" albo "Dynastia", nigdy się nie skończy, bo Mróz nie miałby na rachunki i randki z Bondą. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahahaha, dobre. :D

      Ale fakt, podejrzewam, że dopóki seria będzie się sprzedawać, będą powstawać kolejne tomy.

      Usuń
    2. Pewnie ta będzie. Ja już się kompletnie w tej serii pogubiłam 😊

      Usuń
  2. Ominęłam fragment ze spojlerami, bo przeczytałam dopiero pierwszy tom, czyli "Kasację" :D. Na razie mam przerwę od twórczości Mroza, jakoś tak zakończenia w jego książkach czasem potrafią zepsuć całość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie każde moje komentarze pod recenzjami książek tej serii na Twoim blogi brzmią podobnie, ale dalej nic się nie zmieniło i Twórczość tego autora mam jeszcze przed sobą.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze książek Mroza ale mam coraz większą ochotę poznać tę historię o Chylce. Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczość autorki jeszcze przede mną, ale jakoś nie spieszy mi się do tego, by to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam wcześniej ksiażek tego autora, ale ta mnie zainteresowała choć to nie jest mój ulubiony gatunek

    OdpowiedzUsuń
  7. Zatrzymałam się na 5 tomie, jakoś brak mi czasu i chęci by sięgnąć po kolejne

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze tej serii, zastanawiam się nad kupnem pierwszego tomu, by sprawdzić czy przypadnie mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny Mróz i ponownie jestem na nie. Za dużo tego autora wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie książki tego autora, chętnie po nią sięgnę. W ostatnim czasie niestety ciężko znaleźć mi wolna chwile na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa jestem twórczości tego Pana, wiele osób poleca jego książki. Może skuszę się ją coś

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie wciągało mnie i nie porwało. Nie moje klimaty niestety

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka o prawniku jakoś nie przemawia za mną. Ale moja mama lubię czytac takie ksiazki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się bardzo ciekawie. Zanim dojdę do tego tomu to minie sporo czasu

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za książkami jego autorstwa. Jakoś mnie nie wciągają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mroza czytałam jak do tej pory tylko "W cieniu prawdy". Wiem jednak, że czeka on na swoją kolejkę jak Lackberg. Jak się za niego wezmę to przelecę wszystkie książki po kolei:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chba nie dla mnie ta ksiązka , wolę inne powieści.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytam każdy tom w dniu premiery :) może czasem irytuje, może mam ochotę rzucić ją w kąt, ale jakoś mnie do tej serii ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakoś nie przepadam za twórczością pana Mroza ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam tą serię na liście, tylko skończę kilka innych książek.

    OdpowiedzUsuń
  21. Klimaty książki to coś, co lubię, ale ten autor mnie troszkę odrzuca :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja myślę, że z czasem kolejne tomy stracą na swojej treści, bo w końcu panu Mrozowi pomysły się skończą :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Seria Chyłki dopiero przede mną :) Jakoś mnie nie ciągnie jednak do Mroza :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Większości recenzji nie przeczytałam, ale tylko zachęca mnie to, żeby jak najszybciej nadrobić poprzednie tomy :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Czemu jest tak dużo tomów hah, to mnie odrzuca

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie lubię gdy jest tyle tomów, ale okładka kusi i przemawia by ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety twórczości Mroza jeszcze nie znam, ale może w końcu nadejdzie dzień, w którym poznam Chyłkę i resztę tegoż towarzystwa :) muszę przyznać, że nieco intryguje mnie ta seria.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam tylko jedną powieść Mroza, chyba jego debiut.. było okej, ale na razie odpuszczam więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam trzy książki Mroza i żadna nie przypadła mi do gustu. Mam wrażenie, że autor pisze taśmowo i bez polotu. Kompletnie nie rozumiem jego fenomenu.

    OdpowiedzUsuń