Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 29 maja 2024

Precedens - Remigiusz Mróz

 

Tytuł: Precedens

Autor: Remigiusz Mróz

Cykl: Joanna Chyłka 

Tom: 12

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Data wydania: 16.09.2020

Liczba stron: 508

Egzemplarz: własny

"Do Joanny Chyłki z nietypową sprawą zgłasza się jedna z najpopularniejszych polskich aktorek. Twierdzi, że za moment popełni przestępstwo, i chce, by to właśnie prawniczka z Żelaznego & McVaya ją broniła. Zanim Chyłka ma okazję zastanowić się, jak zapobiec tragedii, jest już za późno. Kobieta brutalnie morduje swoją ofiarę, a wszystko to transmituje w mediach społecznościowych. Śledczy dysponują niepodważalnymi dowodami w postaci nagrania oraz śladów DNA – i nie mają wątpliwości co do winy aktorki. Ta jednak nie przyznaje się do zarzucanego czynu, zapewniając Chyłkę i Kordiana, że w istocie popełniła przestępstwo doskonałe. I że nie zostanie za nie skazana."

Z książkami Remigiusza Mroza ostatnio mam problem, jak kiedyś uwielbiałam serię z Chyłką i Zordonem tak teraz po prostu czuje jakieś takie zmęczenie materiału. Jednak przeglądając ostatnio swoje półki z książkami, rzuciła mi się w oczy i postanowiłam przeczytać kolejny tom.

Joanna Chyłka dostaje telefon od znanej aktorki, która informuje ją, że zaraz popełni zbrodnię doskonałą i chce, aby jej sprawę prowadziła właśnie ona. Kobieta od razu po tych słowach rozłącza się, nie dając dojść do słowa Chyłce. Cała zbrodnia jest relacjonowana na relacji na żywo. Czy zbrodnia doskonała naprawdę istnieje?

Kurczę ciężko mi opisać wam cokolwiek więcej o samej fabule, żeby nie zdradzić za dużo. Remigiusz Mróz, jeśli chodzi o serię z Zordonem i Chyłką wymyśla takie pokręcone scenariusze. Albo się ich kocha, albo nienawidzi. Ja w tym momencie sama nie wiem, na jakim etapie jestem. Z jednej strony bardzo dobrze bawiłam się przy tym tytule, z drugiej wiem, że przez dłuższy czas nie będę miała ochoty sięgać po następny. Dajcie mi znać jak wasze odczucia, jeśli chodzi o tego autora?

Bardzo podoba mi się to jak autor, poprowadził narracje, nie zabrakło nam również śmiesznych momentów, które ja w książkach Mroza uwielbiam. Słyszałam również opinie, że audiobooki są świetnie zrobione i dla tych dialogów chętnie sprawdzę przy następnym tomie tę formę. W książce nie zabrakło niezgodności z prawem, chociaż ja nie do końca to wyłapuje, gdyż po prostu się na tym nie znam. Jednak takie opinie słyszałam. Ale jak na książkę rozrywkową i fikcję literacką jestem jak najbardziej na TAK.

Dziecko, które nie uświadczy czułości w swojej wiosce, kiedyś ją spali, by poczuć choć trochę ciepła.


11 komentarzy:

  1. Cała ta seria bije rekordy popularności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie wciągające ksiazki to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sięgać po książki tego autora, a Chyłka i Zordon zdecydowanie są moimi ulubionymi bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy seriach opisywanie kolejnych tomów jest trudne, coś o tym wiem, a to już dwunasty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja muszę wreszcie sięgnąć po książkę tego autora, bo tyle dobrego o nich słyszałam. Tytuł zapisuję na swoją listę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Utknęłam na tomie 6. Ale powiem Ci że opis sprawy mnie zaciekawił, jak wybrnie z tego Chyłka? Może kiedyś się dowiem ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Ci, że jakoś nie mogę się przekonać do Mroza. Mam kilka jego książek przeczytanych i obejrzałam seriale na ich podstawie, ale fanką nie jestem...

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem Ci, że jakoś nie mogę się przekonać do Mroza. Mam kilka jego książek przeczytanych i obejrzałam seriale na ich podstawie, ale fanką nie jestem...

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze mam problemy z tak długimi seriami, uważam, że po prostu nie da się wszystkich książek napisać dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę nadrobić kilka p[propozycji Remigiusza Mroza, bo jego ksiązki całkiem spoko się czyta
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytam Mroza. To zupełnie nie mój klimat, język, pióro. No i serie są męczącymi lekturami.

    OdpowiedzUsuń