Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 7 stycznia 2020

[CZYTAM Z DZIECKIEM] Kto pokocha Psotkę? - Holly Webb

Tytuł: Kto pokocha Psotkę?
Tytuł oryginalny: Sky the Unwanted Kitten
Autor: Holly Webb
Cykl: Zaopiekuj się mną
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 01.01.2010
Liczba stron: 129
Egzemplarz: własny


" Maja jest nieszczęśliwa, bo musi się przeprowadzić i zostawić wszystkie koleżanki. Rodzice liczą, że kot mógłby pomóc dziewczynce przywyknąć do nowego miejsca, więc sprawiają jej niespodziankę i przynoszą Psotkę - prześliczną kotkę syjamską. Maja kocha Psotkę, ale ciągle gniewa się na rodziców i udaje, że kotka wcale jej nie interesuje. Biedna Psotka czuje się zdezorientowana i opuszczona. Dlaczego Maja jej nie chce? "

Jak wiecie na moim blogu, nie dawno pojawiła się nowa seria "Czytam z dzieckiem". Razem z moim synkiem czytamy dużo książeczek dla dzieci. Naszą ulubioną serię jest teraz "Zaopiekuj się mną", która opowiada historię różnych zwierzątek. Tym razem padło na książeczkę "Kto pokocha Psotkę". Jest to naprawdę urocza historia, która poruszy wiele serce.

Maja razem z bratem Karolem oraz rodzicami wyprowadza się ze swojego domu, aby zamieszkać gdzie indziej. Dziewczyna jest smutna, tęskni za swoją przyjaciółką i szkołą. Przeraża ją również to, że nikt jej nie polubi. Gdy idzie pierwszy dzień do nowej szkoły, jest smutna, oraz bardzo zamknięta w sobie. Inne dzieci uważają, że jest złośliwa i zadziera nosa. Jednak Maja po prostu cierpi i nie potrafi o tym opowiadać. Z racji tego, że rodzina przeprowadziła się do większego domu, w końcu mogą spełnić marzenie Majki i kupić jej kota, o którym tak bardzo marzyła. Jednak dziewczynka czuje się rozzłoszczona i chociaż Psotka to piękna kotka syjamska, Majka udaje, że wcale nie pokochała tej słodkiej kotki. Rodzice są zawiedzeni i postanawiają oddać kociaka do poprzedniego właściciela. Czy Maja pozwoli oddać swoją ukochaną Psotkę?

Jeśli macie w domu dzieci, to uważam, że jest to super seria, jeśli chodzi o uczenie się czytania. Duże litery, które ułatwiają czytanie, piękne obrazki również umilają chwilę z książką. Dlatego, jeśli kochacie zwierzęta i chcecie przekazać tę miłość, również swoim dzieciom to jak najbardziej będzie to odpowiednia seria dla was.



40 komentarzy:

  1. Zastanowię się nad zakupem tej pozycji dla koleząnki, która ma małą córkę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy ten tytuł w naszej biblioteczce, ale nie zdążyliśmy jeszcze jej przeczytać. Chyba musimy się w końcu do niej zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć o tej serii na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  4. To ulubiona seria mojej córki! Czyta wszystkie, które są w bibliotece!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nieco młodsze dziecko, ale w przyszłości na pewno zerkniemy na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze znam tą serię i polecam z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  7. jaka urocza historia, mój synek uwielbia kotki i myślę że by polubił tą opowieść

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej serii, ale jej nie znam. Nie jestem jej targetem wiekowym, ale ważne, że dzieciom się podoba.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  9. Mojej córce by się spodobała ta książka lubi wszystko o kotkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubimy tę serię książek, czytam razem z córką. Tematyka Dzisiejszej książki odpowiada jak najbardziej, szukamy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje córki są zauroczone całą tą serią o zwierzątkach i ich przygodach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubimy z córkami serię "Zaopiekuj się mną" zwłaszcza gdy bohaterami są kotki

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna jest ta seria o kotkach i pieskach

    OdpowiedzUsuń
  14. widziałam tę książkę gdzieś na sklepowej półce, już wtedy mnie zaciekawiła, chętnie bym się z nią zapoznała :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. w tym sezonie kociątka przegrywają z koalami, kangurkami i wombatami...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ksiazeczka, a dokładnie ten kotej jest magiczny. Sama z chęcią porzeczytalabym ta książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż przypominają się czasu, kiedy czytałam z babcią jako dziecko <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Już sam pis mnie bardzo wzruszył, muszę koniecznie kupić tą książeczkę i przeczytać córce.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak byłam mała, to zaczytywałam się w takich książeczkach. Do tej pory lubię sięgnąć po książki, w których głównym bohaterem są zwierzaki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój synek uwielbia kotki. Zaraz by krzyczał : ciciuś, ciciuś. Myślę, że to będzie świetna propozycja do czytania dla niego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wraz z synkiem i córką uwielbiamy całą tę serią. Niedawno przeczytaliśmy "Wąsika, niechcianego kotka"- cudowna książka. Nadal zamierzamy spędzać wieczory przy tych lekturach.

    OdpowiedzUsuń
  22. Z młodszym synem jesteśmy na etapie samodzielnego czytania , więc będę mieć na uwadze tą książkę dla niego.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawa książka. Szczególe fajne są opisy Psotki. Ale i nie tylko jeśli dobrze się poprowadzi dziecko przez książkę i mu wyjaśni zachowanie i motywacje dziewczynki. To książka będzie nie tylko frajdą, ale i lekcją dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  24. Po samym opisie książki, moje serduszko zostało złamane. Ja wiem, że to tylko książka, ale trochę mi się ciśnienie podniosło, gdy przeczytałam, że rodzice chcą oddać kota :P Zboczenie zawodowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniała i przeurocza książka. Na pewno spodobałaby się Hani. Uwielbia historie o zwierzętach.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mój starszy syn już umie czytać, ale niestety nie lubi... Może ta seria mu się spodoba i zacznie czerpać przyjemność z czytania.

    OdpowiedzUsuń
  27. Okładki tych książek mnie rozwalają. To chyba tworzył ktoś z depresją :) Ale moja córka ogólnie lubi. Tylko czego ona nie lubi czytać... Maniaczka książkowa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak byłam jeszcze w podstawówce to bardzo lubiłam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Książka wygląda na uroczą, ale niestety nie interesuję się literaturą dziecięcą :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Moja córka uwielbia książki z tej serii i tę pewnie też przeczyta :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie dość, że bajka uczy czytania, to jeszcze w dodatku niesie jej treść przesłanie. To się chwali. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. W dzieciństwie czytałam książki z tej serii i wspominam je bardzo ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie mam dzieci, więc takie książeczki dopiero przede mną. Ale dobrze, że książeczka nadaje się do nauki czytania.

    OdpowiedzUsuń
  34. Książeczki z tej serii o psach i kotach (jest ich troszkę na rynku) są świetne. Mój syn ma kilka :) właśnie na nich nauczył się czytać :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  35. Te książki mają przeurocze okładki 🥰

    OdpowiedzUsuń