Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 22 stycznia 2020

Gdzie jest Rudek? - Holly Webb

Tytuł: Gdzie jest Rudek?
Tytuł oryginalny: Ginger the Stray Kitten
Autor: Holly Webb
Cykl: Zaopiekuj się mną
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 01.01.2015
Liczba stron: 128
Egzemplarz: własny

"Rózia uwielbia odwiedzać bezpańskie koty, które mieszkają na farmie w pobliżu domu jej babci. Jej ulubieńcem jest kotek, którego nazywa Rudkiem z powodu ślicznego koloru sierści. Z początku Rudek jest bardzo nieśmiały, lecz potem stopniowo uczy się ufać Rózi. Gdy jednak farma zostaje sprzedana pod osiedle mieszkaniowe i robotnicy zaczynają pracę, kotek jest przerażony: pozostałe koty zniknęły, a on został sam. Nagle świat stał się bardzo groźnym miejscem..."

W tej książeczce z serii “Zaopiekuj się mną” poznajemy małą Rózie, która po szkole razem z babcią chodzi na farmę, aby bawić się z bezpańskimi kotkami. Jednak dziewczynka dowiaduje się, że sąsiadka babci wyprowadza się i niestety, ale wszystkie kotki zostaną wyłapane i umieszczone w schronisku. Dziewczynka jest bardzo smutna, jednak namawia swoją mamę, aby ta zabrała ją do schroniska, aby sprawdzić, czy wszyscy jej mali przyjaciele są bezpieczni. Na miejscu okazuje się, że nie ma ślicznego rudego kotka, którego dziewczynka najbardziej pokochała. Rózia jest bardzo smutna i postanawia namówić babcię, aby iść jeszcze raz na farmę i poszukać małej zguby. Tam jednak okazuje się, że teren został ogrodzony i trwa tam budowa. A biedny Rudek zdany jest sam na siebie. Czy Rózia odnajdzie swojego kochanego kotka?

Mój 5-letni synek uwielbia historie o zwierzętach. I wszystkie książeczki po prostu wyczytujemy w trybie natychmiastowym. Ja staram się cały czas dokupować coraz to nowsze. Problem jednak będzie, jak ta seria nam się skończy. Zielona Sowa bardzo fajnie wydała tę serię. Duża czcionka pomaga w czytaniu z dzieckiem, a nawet młody ucząc się czytać, może pracować na tej książeczce. Piękne czarno białe ilustracje, które pobudzają jeszcze bardziej wyobraźnie naszych dzieci. Ja jestem zadowolona. Jednak jeśli znacie jeszcze jakieś, inne serie książeczek dla dzieci w tym klimacie to polećcie, chętnie sprawdzę.



26 komentarzy:

  1. Kiedyś czytałam takie książki, były naprawdę super! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego tomu akurat nie znamy, a książki tej autorki wypożyczamy z biblioteki.
    Polecam serię Agnieszki Stelmaszyk Kto mnie przytuli

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam obecnie takich książek. Jak mój braciszek podrośnie to mam zamiar mu je przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za kotami, ale na tą książkę mogłabym się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześlicznie wydana książeczka. Dla dzieciaków jak znalazł. Sama uwielbiam zwierzęta i uważam, że trzeba dzieci edukować na ich temat, a takie opowieści są do tego idealne. Sama jak byłam mała, to mama mi takie kupowała i po dziś dzień czasami sobie coś podobnego sprawię, jak seria o kocie Bobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje dziewczyny uwielbiają historię o zwierzętach, mają to po mamie ;) Tego jeszcze nie czytałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje dzieci wolą psy od kotów, ale w książkach kochają wszystkie zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  8. To ulubiona seria mojej córki. Musze jej zapytać, czy o tym kotku już czytała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje dzieci z pewnością były by zadowolone z takiej książki. Uwielbiają bajki, gdzie bohaterami są zwierzątka - szczególnie koty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja muszę chyba pomyśleć o zebraniu całej serii, bo moja średnia córka uwielbia książki o zwierzątkach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy w domu parę książeczek z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiamy z młodym książeczki z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale słodki kotek. Każda książeczka jest idealna, uważam że trzeba czytać of najmłodszych lat dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale słodziaczek. Myślę, że mój syn by oszalał na jego punkcie. Uwielbia "ciciusie".

    OdpowiedzUsuń
  15. Tego tomu jeszcze nie kojarzę, córka ma kilka książek z tej serii i bardzo je lubi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Z pewnością jest to świetna książka dla małych miłośników kotow

    OdpowiedzUsuń
  17. Miło czytać o takich książeczkach dla dzieci.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  18. Naprawdę świetna sprawa, dobrze wspominam całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo, ta książka ostatnio jest u nas na porządku dziennym, nie zliczę ile razy już ją czytałam. Nie dziwie się, że dzieciaki ją lubią, jest fajna i pięknych opisów kotków.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham koty. Dla dzieci to na pewno fajna książeczka 🙂

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam koty, a dzieciom na pewno spodoba się ta urocza książeczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Urocza historia dla dzieci. Myślę, że niejednemu maluchowi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  23. Za to ta pozycja dla mojego syna, bo zaczyna marudzi, że mu się nudzi 😁 Kinga

    OdpowiedzUsuń