Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 7 stycznia 2020

Słodki upadek - Tillie Cole

Tytuł: Słodki upadek
Tytuł oryginalny: Sweet Fall
Autor: Tillie Cole
Cykl: Słodki dom
Tom: 2
Wydawnictwo: Editio
Data wydania: 26.11.2019
Liczba stron: 368
Egzemplarz: recenzencki

"Wydaje się, że oboje są skazani na szczęście i spełnienie marzeń. Śliczna Lexington „Lexi” Hart, kapitalna cheerleaderka, i Austin Carillo, utalentowany skrzydłowy Alabama Crimson Tide, byli o krok od osiągnięcia wielkich sukcesów. Wreszcie zaczęło im się dobrze układać, ale zawdzięczali to ciężkiej i pełnej poświęceń pracy. Lexi z największym trudem pokonała koszmarną przypadłość, która prawie zniszczyła jej życie, a Austin zrobił wszystko, aby pożegnać się z mroczną przeszłością i zacząć żyć zgodnie z prawem. Czyż oboje nie zasłużyli na nagrodę?"

"Słodki upadek" to chyba jedna z lepszych książek Tillie Cole. To ile autorka przelała uczuć i emocji, ile serca zostawiła pisząc, tę książkę. Gdy przeczytałam początek tej książki, a dokładnie dedykację to wiedziałam, że będę płakać na tej książce i wcale się nie pomyliłam. Autorka przekazuje nam bardzo ciężką prawdę, Tillie cierpiała na tą samą ciężką chorobę co nasza główna bohaterka książki. 

Lexington Hart w końcu po ciężkiej pracy, aby wyjść ze swojej choroby, może iść na studia i w końcu wrócić do bycia cheerleaderką. Lexy jest poważnie chora i chociaż udało jej się wygrać bitwę, to wielka wojna niestety jeszcze przed nią. Kobieta obraca się w gronie sportowców, ma również swoje grono wybranych przyjaciół. Jednak dziewczyna nie jest z nimi szczera. Jej uśmiech jest tylko udawany, aby znajomi nie dowiedzieli się co tak naprawdę siedzi w jej głowie i nie chce jej opuścić. Austin Carillo to mężczyzna spod ciemnej gwiazdy. Najlepszy skrzydłowy w zespole oraz przyjaciel samego Romea Princa. Austin jednak ma również mroczną przeszłość. Jako dziecko został wciągnięty przez swojego starszego brata do gangu, jednak udało mu się z niego wyjść i zacząć normalne życie. Jego matka jest poważnie chora i z dnia na dzień gaśnie w oczach. A na domiar złego jego najmłodszy czternastoletni brat zaczyna handlować narkotykami i staje się członkiem gangu. Lexy oraz Austin to mieszanka wybuchowa. On zostawia dziewczynę, aby ją chronić. Ona zaś daje zawładnąć się w szpony choroby-która wyniszcza jej organizm. 

"Słodki upadek" to książka pełna bólu, niepewności, nienawiści i braku samoakceptacji. Temat anoreksji jest tutaj głównym wątkiem książki. Tillie świetnie o niej opowiedziała, jednak domyślam się, że przechodziła przez to samo co Lexy. Ja nie wiem, czy poradziłabym sobie z pokusą oraz głosem w swojej głowie. To coś strasznego dlatego, jeśli widzicie w swoim otoczeniu, osoby, które drastycznie chudną oraz odsuwają się od was. To nie czekajcie interweniujcie od razu.






31 komentarzy:

  1. Bardzo podobał mi się pierwszy tom i po ten również sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To zdecydowanie mocna Autorka, potrafi dostarczyć czytelnikom wielu wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już pod recenzją pierwszego tomu wspomniałam, że jestem skłonna dać tej serii szansę. I nadal tak jest, pomimo tego, że się lekko obawiam tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeszcze do nadrobienia pierwszą część, ale na pewno to zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki, ale dobra fabuła chętnie ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrzuciłabym ją pewnie do worka "romanse" gdyby nie ta recenzja, bo widzę, że nie tylko miłostki są tu ważne. Takie książki i serie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest najlepsza część całej serii "Słodki Dom" od autorki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo sympatii do Cole, to chyba nie jest seria dla mnie :/ Pierwszy tom znużył mnie w połowie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mogę czytać takich książek, ponieważ odrazu utożsamiam się z taką bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tylko jedną z jej książek i nie do końca przypadł mi jej styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie potrafię się do tego cyklu przekonać. Nie pomagają mieszane recenzje, które czytałam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze książki z taką tematyką w tle, po okładce i tytule spodziewałam się czegoś innego

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety, nie znam tomu 1, a w ogóle też nie słyszałam o tej serii. Póki co odpuszczę, mamy tyle ciekawych premier na najbliższy czas, że ta może kiedyś, za kilka miesięcy mnie zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem ciekawa, czy jakbym czytała od 1 tomu serii, to też by mnie wciągnęło. Chyba spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Coraz bardziej mam ochotę na przeczytanie książki tej autorki. Mają bardzo wysokie noty na blogach czy grupach książkowych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czy to nie zbyt ostry temat jak dla mnie ale nie mówię nie tej książce może kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam okazji jeszcze czytać tej książki, ale temat który porusza nie jest mi obcy. Prawda jest taka, że życie zmusza ludzi do prawnych działań, które nas wykańczają. Dlatego szanuję każdego, kto otwarcie mówi o takich problemach.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie zam tej pozycji książkowej, aczkolwiek nie wykluczam, że będę mieć ją na uwadze u siebie

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam tego typu książki i już nie mogę się doczekać, kiedy wpadnie ona w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam pierwszego tomu, i po ten też chyba nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę bardzo ciekawa propozycja, zapisuje na liście i mam nadzieje, że po sesji uda mi się przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo chcę przeczytać książki tej autorki. Czytałam wiele pozytywnych opinii o jej twórczości a Twoja również mnie utwierdza w przekonaniu, że są to doskonałe powieści.

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam wiele dobrego o tej serii i mam w planach ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię książki, które poruszają ważne tematy społeczne, a Tillie w dodatku potrafi opowiedzieć o nich w sposób budzący emocje. Mam tę książkę w planie i niebawem sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kojarzę tę autorkę, ale nigdy nie czytałam żadnej jej książki i w sumie nie mam w planach szybko tego zmieniać :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Temat jak najbardziej ważny i aktualny, ale po książkę nie sięgnę, bo to nie mój gatunek literacki, że tak powiem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ani okładka, ani tytuł, ani nawet opisana przez Ciebie fabuła nie skłaniają mnie do przeczytania tej książki. Kompletnie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wydaje mi się że ten tom był lepszy od pierwszego. Mi się bardzo podobał. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  29. Tak wiele dobrych opinii o twórczości autorki wiele mówi :) do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń