Ariana | WS | Blogger | X X

sobota, 11 stycznia 2020

Wonder Woman. Zwiastunka wojny - Leigh Bardugo

Tytuł: Wonder Woman. Zwiastunka wojny
Tytuł oryginalny: Wonder Woman: Warbringer
Autor: Leigh Bardugo
Cykl: DC Icons
Wydawnictwo: Mag
.Data wydania: 27.11.2019
Liczba stron: 384
Egzemplarz: recenzencki, bestseller 

"Zostanie jedną z najsłynniejszych bohaterek wszech czasów: WONDER WOMAN. Na razie jednak jest Dianą, księżniczką Amazonek, a jej walka dopiero się zaczyna..." 

Jak pewnie wiecie niedawno, zachwycałam się książką “Catwoman. Złodziejka dusz”. I jak tamta pozycja mnie po prostu zachwyciła, tak “Wonder Woman. Zwiastunka wojny” to po prostu coś naprawdę słabego. Ciężko mi się ją również czytało, książka ma ponad 350 stron, a ja męczyłam się z czytaniem prawie 3 dni. Jak na mnie to jest to naprawdę dużo, bo ja takie książki czytam dosłownie w jeden dzień. Więcej opowiem wam w dalszej recenzji.

Gdy poznajemy Dianę, bierze ona udział w zawodach na wyspie Amazonek. Chce udowodnić innym Amazonką, że wcale nie jest słabszą od nich. Jednak, gdy wysuwa się na prowadzenie, słyszy krzyk przez co, rezygnuje ze zwycięstwa i ratuje tonącą dziewczynę. Chociaż w jej krainie jest to po prostu zabronione. Gdy na wyspie Themiskyrze dochodzi do zachorowań oraz trzęsień ziemi, Diana wie, że to przez to, co zrobiła na plaży. Dziewczyną, której ocaliła życie, jest Alia, nasza tytułowa Zwiastunka Wojny. Diana postanawia jednak pomóc Ali, uratować świat przed okrutną wojną, dlatego razem wyruszają w bardzo niebezpieczną podróż.

Czuje się naprawdę zawiedziona tą książką. Bardugo stworzyła bardzo płytką bohaterkę, która nie jest ani człowiekiem, ani Amazonką. Z tego, co ja zrozumiałam to jest, to dziewczyna ulepiona z gliny. Trochę książka przypomina mi Percego, też mamy bogów, wyrocznie, zadania oraz bardzo niebezpieczne rzeczy. No wynudziłam się naprawdę bardzo, a bohaterki co krok mocno mnie irytowały. Jestem na NIE, mam nadzieje, że resztę książek z tej serii będą lepsze. Bo postać Wonder Woman to po prostu porażka.





32 komentarze:

  1. O książki jeszcze nie czytałam, ale filmów oglądałam chyba wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  2. nasz Barterk lubi oglądać o tej bohaterce bajki. siedzi i wpatruje się w nią cały czas co tam wywija

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, komu polecam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam film i bardzo mi się podobał. A tę książkę też widziałam dziś na stronie Taniej Książki i mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie mów :( Jeszcze przede mną, a WW bardzo lubię jako postać. No i jeszcze sama autorka jest świetna, a tu mówisz że zawiedziona jestes. Musze to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że kreacja głównej bohaterki nie spełniła Twoich oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przed świętami zamówiłam, tę książkę, ponieważ chciałam rozpocząć przygodę z tą serią, a tu taka niemiła niespodzianka widzę mnie czeka.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że tak słabo, bo uniwersum DC bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. W takich seriach, gdzie każdą książkę pisze ktoś inny, łatwo o słabe pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  10. A miałam taką chrapkę na tą książkę. Teraz nie jestem pewna, czy warto ją przeczytać. Nie lubię płytkich bohaterów :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że wyszło tak kiepsko, ale w sumie od początku za bardzo mnie nie ciągnęło. Mimo znanego nazwiska autorki, sama Wonder Woman nie bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tym filmie, ale o książce nie. Jednak super bohaterowie nie bardzo mnie interesują, recenzja natomiast fajnie napisana

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka idealne nadaje się do na kręcenia filmu. Z chęcią ogladnelabym coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Totalnie nie moje klimaty więc zdecydowanie to nie pozycja dla mnie choć znam osobę której się spodoba ta ksiażka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój brat będzie wdzięczny za taki prezent. Musze tylko jakąś okazję wynaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę mieć tą książkę. Będzie idealna na długie zimowe wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurczę, ekranizacja zbiera w sumie dobre opinie. Szkoda, że książka jest porażką.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo żałuję, że w takiej formie Wonder Woman nie podołała. W komiksach jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  19. to nie jest totalnie moja bajka hehe ale fajnie że innym się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakoś historia Wonder Woman mnie nie przekonuje. Nie lubię tej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znałam tej książki, ale myślę, że przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę przeczytać ten tytuł, to całkowicie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie miałam w planie tej książki i raczej się na nią nie skuszę. Choć minimalnie porównanie do Percego mnie kusi, to jednak sobie odpuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ojej, uwielbiam Bardugo, więc szkoda, że ta książka tak cię zawiodła :( Chyba nie będę po nią sięgać :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałam tą książkę w rękach, po pierwszych trzech stronach zrezygnowałam. Dzięki tobie wiem,że nie popełniłam błędu. Faktycznie książka, już od samego początku źle się czyta. Autor po prostu naoglądał się komiksów i filmów i napisał książkę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoda, że autorce nie udało się stworzyć ciekawej bohaterki. Raczej nie sięgnę po tę książkę, gdyż nieudany bohater nie zwiastuje niczego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  27. Cóż, filmowa Wonder Woman to też porażka. :P Film próbował być śmieszny, a wyszedł żenujący. Szkoda, że książka powtórzyła jego wątpliwy sukces.

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety nie przepadam za tym uniwersum... Nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  29. Mi superbohaterowie jakoś nigdy nie podeszli. Nie pamiętam przynajmniej takiego momentu z dzieciństwa, ani książek, gdzie występowali (chociaż oglądałam "Legion samobójców" i "Deadpolla", ale ich raczej nie można zaliczyć do superbohaterów). Nawet "Kapitan Majtas" mi się nie podobał, a zazwyczaj lubię takie komiksy. Więc po tę serię też nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  30. Tym razem nie mój klimat. Lubię superbohaterki, ale Amazonki to jakoś nie mój świat.

    OdpowiedzUsuń
  31. Taaak...liga sprawiedliwości i avengersi 😁😍 kocham. Zdecydowanie moje klimaty. Super! Dzięki za rekomendację. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  32. Kolejna książka serii, kolejna ciekawa bohaterka i kolejne nazwisko, które kusi :)

    OdpowiedzUsuń