Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 22 lutego 2024

Klub Mefista - Tess Gerritsen

Tytuł: Klub Mefista 

Tytuł oryginalny: Mephisto Club

Autor: Tess Gerritsen

Cykl: Rizzoli & Isles

Tom: 6

Wydawnictwo: Albatros

Data wydania: 07.09.2022

Liczba stron: 384

Egzemplarz: własny

Doktor Maura Isles i detektyw Jane Rizzoli nie będą miały spokojnych Świąt. Miejsce zbrodni pokryte okultystycznymi symbolami, narysowanymi kredą i krwią ofiary, kieruje ich uwagę na bostońską Fundację Mefista. To grupa bogaczy, która prowadzi badania nad złem - jego naukowym wytłumaczeniem i możliwością przybierania fizycznej postaci. Przywódczyni grupy wypiera się związku z ofiarą, jednak wkrótce na progu jej rezydencji pojawia się kolejne ciało... Przed Maurą i Jane najbardziej niepokojące śledztwo w ich karierze, które zaprowadzi je do samego serca zła i przeciwnika groźniejszego niż wszyscy, z którymi dotychczas walczyły.

Przychodzę dzisiaj do was z kolejną recenzją świetnej książki od Tess Geritttsen. ” Klub Mefista” to już szósty tom serii Rizzoli & Isles. Jak na razie jest to jeden z moich ulubionych, autorka świetnie poprowadziła narracje tej książki.

W książce można wyczuć, że autorka w niektórych miejscach powtarza wiele rzeczy, jednak w żadnym stopniu nie sprawiło mi to problemu w czytaniu tej książki. Zabójstwa szczególnie w tej części opisywane są dość makabrycznie, ale autorka mimo brutalności świetnie prowadzi nas po zbrodni, przez co nie wydają się one być za mocne w odbiorze. W „Klubie Mefista” skupiamy się również na symbolach okultystycznych, mamy wiele wyjaśnień w tych kwestiach, aby jeszcze lepiej zrozumieć zarys całej fabuły.

W tej części zagłębimy się również w życie prywatne Rizzoli, odkrywamy jak problemy rodzinne przekładają się niekiedy na jej pracę. Mamy również wielkie zbliżenie się Maury i Daniela. Jednak tutaj nie miałam jakiegoś większego zdziwienia, ponieważ ten wątek był poruszany już przy poprzednich książkach w serii. Jednak czytelnik odkrywa również drugie oblicze Pani doktor. W pracy jest nieustępliwą silną kobietą, jednak w życiu prywatnym to delikatna kobieta, która za wszelką cenę pragnie miłości i troski od drugiego człowieka.

W tej książce poznajemy również postać Anthonego Sansone. Człowiek tajemniczy, interesujący i czasami także irytujący. Jednak Tess świetnie tutaj kreuje wszystko razem, także mam nadzieje, że ta postać jeszcze nas zaskoczy w kolejnych tomach.

„Klub Mefista” to książka, w której akcja toczy się szybko, jest niezwykle wciągająca i intrygująca. Naprawdę świetna książka mocno wam ją polecam.

Kiedy długo patrzysz w otchłań, otchłań również spogląda w głąb ciebie.

11 komentarzy:

  1. brzmi całkiem dobrze, ksiązka warta uwagi, a okładka dośc mocno mroczna :)
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama okładka mnie przeraża i wstępnie nie zachęca, nie wiem co z samą treścią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie chciałam za bardzo zagłębiać się w fabułę ponieważ według mnie bardzo dużo mówi już sam opis książki. Książka niektórych może przerażać. Mamy zbrodnie okultystyczne, mocne okaleczenia ciała i brutalność

      Usuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji poznać tego cyklu, więc mam sporo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje spostrzeżenia na temat książki zdecydowanie rozbudziły moje zainteresowanie. Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Whoa ta książka mnie kupuje, a więc zapisuje do listy

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki tej autorki lubię za to, że są dość niebanalne pod względem treści.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię twórczość tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  8. takie powtarzanie niektórych rzeczy może znudzić czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio czytam więcej książek w tym klimacie, dlatego też chętnie zamówię tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący ten wątek badań nad złem.

    OdpowiedzUsuń