Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 11 czerwca 2017

Bomber i jego kobieta - Leif Gw Persson




Tytuł : Bomber i jego kobieta 
Tytuł oryginalny : Bombmakaren och hans kvinna
Autor : Leif Gw Persson 
Cykl : Czarna seria 
Wydawnictwo : Czarna owca 
Data wydania : 11.04.2017
Liczba stron : 576
Egzemplarz : recenzencki


" Poniedziałek, 11 maja. Lisa Mattei, szefowa pionu operacyjnego szwedzkiej Policji Bezpieczeństwa Säpo odbiera telefon od przełożonego. Ta rozmowa zmienia wszystko. Brytyjczycy przekazują Säpo informację o planowanym zamachu terrorystycznym. Zamachowiec-samobójca ma zdetonować bombę w sztokholmskim skansenie 6 czerwca – Święto Narodowe Szwecji. Może zginąć wiele ofiar, w tym ministrowie rządu i para królewska. Lisa Mattei musi udaremnić planowany zamach. Rozpoczyna się wyścig z czasem… "

Nie wiem jak mam wam zrecenzować tę powieść. Uwielbiam,skandynawskich pisarzy kryminalnych, o czym pewnie wiecie, jeśli śledzicie mojego bloga.  Leif Gw Persson, piszę w bardzo odmienny sposób. Jego książki są bardzo szczegółowe, przez co czytelnicy mogą się lekko wynudzić. Warto jednak doczekać do końca, bo to wtedy dzieje się najwięcej.

„ Bomber i jego kobieta  to bardzo szczegółowa książka o tym, jak Sapo radzi sobie, gdy muszą udaremnić tragedię, do której ma dojść. Autor pokazuje nam krok po kroku co służby specjalne robią, jakie działa podejmują. Książka z początku może być nudna, ale po czasie już się wkręciłam i szło samo. Trzeba wspomnieć, że książka to w całości fikcja literacka i żadnych prawdziwych faktów w niej nie ma. Autor potrafi tak nami zmanipulować, że czujemy jak byśmy sami byli w samym środku tego zamieszania. 


Zdaje sobie sprawę, że co drugi czytelnik, który sięgnie po tę powieść, zostawi ją już w połowie. Ja to jak najbardziej rozumiem, bo mi samej również przeszło to przez myśl. Jednak niezmiernie cieszę się, że jednak udało mi się skończyć tę książkę, bo dopiero na końcu doceniłam pomysł i sposób wykonania książki. Autor wpadł na bardzo oryginalny pomysł, porusza temat, który jest teraz bardzo mocno wałkowany w telewizji. Dlatego, jeśli lubicie książki tego autora, to naprawdę serdecznie was zachęcam to czytania, bo to, co dzieje się w tej powieści jest naprawdę warte czytania. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz