Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 7 kwietnia 2017

Tylko kochanka - Hanna Cygler

Tytuł : Tylko kochanka 
Autor : Hanna Cygler
Wydawnictwo : Rebis 
Data wydania: 28.03.2017
Liczba stron : 304
Egzemplarz : recenzencki 


" Tylko kochanka, zawsze inna. Historia kobiety, która nigdy się nie poddaje. Wszelkie przyjemności hiszpańskiej riwiery, a potem smętna rzeczywistość prowincjonalnego Gniewu. Beztroska i luksusy zapewniane przez kochanka, szwedzkiego milionera, a później ukrywanie się przed komornikiem. Życie Leny obfituje w nagłe zwroty, toczy się pomiędzy skrajnościami. Czy spotkanie z Jakubem, polskim prawnikiem, który zrobił karierę w Londynie, i jego trzpiotowatą córką po raz kolejny odmieni życie Leny i uratuje bohaterkę z sytuacji, zadawałoby się, bez wyjścia? Książka Hanny Cygler jest opowieścią o silnej, choć wrażliwej kobiecie, która zawsze, wbrew wszystkim i wszystkiemu, starała się iść przed świat własną drogą. Ale też historią pokomplikowanych losów polskich emigrantów, którzy w Anglii, Hiszpanii czy Niemczech szukali lepszego życia i miejsca na świecie, które mogliby uznać za własne. I oczywiście opowieścią o miłości. Niejednej. "

O autorce słyszałam naprawdę wiele dobrego. Dużo moich znajomych polecało mi książki tej pani, ja jednak bardzo długo się przed nimi wzbraniałam. Jednak gdy wydawnictwo Rebis wysłało mi właśnie tę pozycję do recenzji, stwierdziłam, że przecież raz grozi śmierć i przeczytałam. Jakie było moje zdziwienie, gdy w niepozornej książce znalazłam naprawdę dobrą powieść. 

W książce poznajemy Lenę, jest to młoda kobieta, która stąpa lekko po świecie. Gdy poznaje, Piotra Kanie od razu wie, że to ten jedyny Jednak Lena musi zerwać z nim zaręczyny. W małej mieścinie niedaleko Malborka nic nie uchodzi bez echa, przez co kobieta postanawia wyjechać do Niemiec, gdzie wychodzi za mąż, za mężczyznę, którego ledwo zna. I to małżeństwo nie trwa długo i kończy się rozwodem. Wtedy kobieta wiąże się z Carlem i postanawia zamieszkać w Hiszpanii. Jednak gdy już wszystko zaczyna się układać, Lena zostaje z niczym. 

Zakochałam się w stylu pisania autorki. Nie sądziłam, że ta pozycja naprawdę mi się spodoba, i zapadnie w mojej pamięci. Bohaterka naprawdę dobrze wykreowała, mimo że czasami miałam ochotę zdzielić ją w łeb. Jednak mimo tego polecam tę pozycję każdej osobie, która lubi taką literaturę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz