Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 5 lipca 2018

First Love - James Patterson, Emily Raymond

Tytuł : First Love 
Tytuł oryginalny : First Love 
Autor : James Patterson, Emily Raymond
Wydawnictwo : Feeria Young 
Data wydania : 04.07.2018
Liczba stron : 320
Egzemplarz : recenzencki 

Axi jest gdzieś pośrodku tej skali, ale zupełnie się nad tym nie zastanawia. Ma w głowie plan ucieczki i bynajmniej nie jest to ucieczka od zakochania. Chce po prostu odciąć się od trudnej rzeczywistości, a przede wszystkim od rodziców, którzy zdają się już niczym nie interesować. Szalona podróż przez Stany Zjednoczone ma pomóc dziewczynie oddzielić przeszłość grubą kreską. No, może nie tak szalona, jak to sobie wyobraża jej najlepszy przyjaciel Robinson, którego wtajemnicza w swoje plany... i w którym jest szaleńczo zakochana. Axi doskonale wie, że dla chłopaka ta wyprawa ma trochę inny sens. Bo gdy masz naprawdę życiowy problem, romantyczne uniesienia zyskują całkiem inny wymiar, a czasem i finał... "

Gdy dostałam katalog wydawniczy od Feeria Young, to od razu w oczy rzucił mi się ten tytuł. Opis okazał się naprawdę ciekawy, a wydawnictwo obiecywało, że ta książka złamie nasze serca. Dlatego ja spragniona takich właśnie emocji oraz dobrej książki postanowiłam dać się porwać lekturze. Z czystym sercem muszę wam powiedzieć, że książka okazała się naprawdę dobra i śmiało mogę nazwać ją najlepszą książką tego roku. 

Axi to młoda dziewczyna, która nie ma łatwego życia. Jej matka porzuciła rodzinie i nikt nie wie, gdzie się znajduje. Jej ojciec natomiast coraz mniej interesuje się Axi, a częściej zagląda do kieliszka. Dlatego młoda kobieta wpada na szalony pomysł, aby uciec z domu i przemierzyć wszystkie najciekawsze atrakcje Stanów Zjednoczonych. W jej podróży ma jej towarzyszyć przyjaciel — Robinson. Dziewczyna ma wszystko zaplanowane, mają przemieszczać się autokarami. Jednak chłopak wpada na inny pomysł, a mianowicie aby kraść (pożyczać) auta. Jednak czy ich podróż zakończy się szczęśliwie ?

„First Love „to powieść pełna smutku, poświęcenia oraz troski o drugą osobę. To jak nieświadome niczego nastolatki z dnia na dzień odkrywają swoje obawy, troski oraz uczucia względem siebie. Koniec podróży tej dwójki dla każdego będzie zaskoczeniem. Jednak myślę, że jak na lekturę dla młodzieży to książka wypada bardzo dobrze na tle innych takich książek. Nie obyło się oczywiście od łez wzruszenia oraz smutku. Ja polecam każdemu tę książkę, gdyż jest najlepsza w tym roku.

Domyślałam się, że to brzmi, jakbym była pomylona. Żeby nadać swoim słowom wagi, wyciągnęłam szybko mapę i rozłożyłam
ją na kontuarze.
– To nasza trasa – wyjaśniłam. – Ta fioletowa kreska to my.
– My – powtórzył beznamiętnie Robinson. Najwyraźniej oswojenie się z moim pomysłem wymagało trochę czasu.
– Tak, my. Musisz wybrać się ze mną – przypomniałam. – Bez ciebie nie dam sobie rady.
Było to prawdą i to z wielu różnych powodów. Do niektórych nie umiałabym się przyznać ani przed nim, ani nawet przed sobą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz