Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 8 grudnia 2019

[CZYTAM Z DZIECKIEM] Czaruś, mały uciekinier - Holly Webb

Tytuł: Czaruś, mały uciekinier
Tytuł oryginalny: Buttons the runaway puppy
Autor: Holly Webb
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 01.01.2012
Liczba stron: 134
Egzemplarz: własny


"Zosia często widuje starszego pana wyprowadzającego na spacer labradora Czarusia. Dziewczynka od dawna marzy właśnie o takim szczeniaku! Energiczny, żywiołowy Czaruś uwielbia długie spacery, często wychodzi do ogrodu i ucieka, chociaż wie, że nie powinien. Pewnego dnia Zosia widzi Czarusia na ulicy bez właściciela. Myśli, że szczenię znowu uciekło, ale tym razem to coś zupełnie innego... W domu u pana Nowaka, stało się coś złego, ale jak szczeniak ma o tym powiadomić Zosię?"

Postanowiłam zrobić na blogu zupełnie coś nowego. Jeszcze tego u mnie nie było, ale coraz częściej z synkiem czytamy sobie różne książeczki, o których naprawdę warto jest opowiedzieć. Dlatego oficjalnie rozpoczynam cykl: “Czytam z dzieckiem”, w którym będę opowiadać wam kilka słów o książce, którą akurat przeczytamy.

“Czaruś mały uciekinier” to historia opowiadająca o pięknym czarnym szczeniaczku rasy labrador, który mieszka razem ze swoim właścicielem. Pan Nowak to starszy człowiek, który ma już problemy ze zdrowiem, dlatego coraz trudniej jest mu poradzić sobie ze swoim czworonożnym przyjacielem. Czaruś to bardzo mądry pies, jednak jest to rasa, która potrzebuje sporo ruchu. Gdy Pan Nowak jest chory I nie może z nim wychodzić na długie spacery, to piesek postanawia sam się wybrać do parku, jednak wychodzą z tego większe problemy, niż pieskowi mogłoby się wydawać. W domu niedaleko mieszka Zosia, która bardzo lubi Czarusia I chętnie spędza z nim czas. Gdy Pan Nowak zasłabł I spadł ze schodzów prosi swojego psa, aby ten sprowadził pomoc. Czaruś od razu biegnie do domu Zosi I dzięki temu, udaje się pomóc starszemu Panu.

Co tutaj dużo mówić, jest to bardzo piękna I mądra książeczka. Która pokazuje dziecku, że pies również ma uczucia I bardzo wiele rozumie. Holly Webb to autorka, która piszę swoje historie, z myślą nie tylko o dzieciach, ale również o ich rodzicach. Aby po lekturze mogli usiąść I porozmawiać z dzieckiem o tym, co takiego przytrafiło się naszym bohaterom.



28 komentarzy:

  1. Bardzo cenię sobie książki, które uczą tego, że pies ma również uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie :) Fajnie, że dodajesz opisy egzemplarzy własnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka, idealna na rodzinne czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa i mądra książeczka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że jest to książka, która również uczyć.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Wobec takich okładek jestem całkowicie bezbronna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy rodzic powinien małym dzieciom czytać takie książeczki, by wiedzieli że trzeba zwierzęta szanować

    OdpowiedzUsuń
  8. Super książeczka, może nauczyć czegoś mądrego nasze dzieciaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Ja właśnie mam zamiar kupić synkowi jakieś nowe książeczki, rozejrzę się za tą. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna historia. Jak tylko pojawi się w bibliotece, nie będę zwlekać, by przeczytać ją synkowi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna książeczka dla dzieci, ale póki co nie mam komu takiej sprezentować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój synek byłby zachwycony tą książką!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aaaa, ten piesek jest taki słodki. Muszę kupić mojemu synkowi tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka, która uczy dzieci empatii do zwierząt, w tych czasach jest to bardzo ważne

    OdpowiedzUsuń
  15. To musi byc cudowna książka. Idealna na czytanie z dziecmi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeju, zakochałam się w tym piesku na okładce! Zdecydowanie kupię ją mojej kuzynce, która uwielbia takie książeczki :)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo chciałam tę serię przeczytać, ale jakoś tak mi umknęła i już niestety jestem na nią za duża :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie książeczki dla dzieci o zwierzętach są naprawdę genialne

    OdpowiedzUsuń
  19. To coś dla moich Potworków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam tą książkę, jak jeszcze byłam w podstawówce, śliczna jest <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Historie z tej serii wspominam bardzo dobrze i pamiętam, gdy sama się w nich zaczytywałam :) Czarusia także mam za sobą i wiem, że podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie takie historie lubiłam w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze dzieci nie mam, ale jeśli już będę je miała na 100% będę czytać im książki np. takie jak ta:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna książeczka dla maluchów, mądra i niosąca jakieś przesłanie. :) Pomysł na cykl też świetny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak będę mieć dziecko, to na pewno będziemy czytać tę serię. Wyjątkowo urocza.

    OdpowiedzUsuń
  26. Często tak jest, że książki poświęcone dzieciom mają w sobie więcej mądrości, co jest naprawdę wspaniałym akcentem obok dopasowanej do wieku historii.

    OdpowiedzUsuń
  27. mam bardzo mieszane uczucia do tej serii. Z jednej strony wiem, że to wartościowa historia, ale z drugiej odstraszają mnie ilustracje

    OdpowiedzUsuń