Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 28 stycznia 2020

Kora jest samotna - Holly Webb

Tytuł: Kora jest samotna
Tytuł oryginalny: Jess the Loney Puppy
Autor: Holly Webb
Cykl: Zaopiekuj się mną
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Data wydania: 14.10.2011
Liczba stron: 128
Egzemplarz: własny


"Waldek, starszy brat Helenki złamał nogę i musi spędzić kilka tygodni w szpitalu. Rodzice są bardzo przejęci i nie ma kto opiekować się małą suczką rasy border collie Korą. Kora jest samotna i bardzo nieszczęśliwa, podobnie jak Helenka. Tyle że dziewczynka tak naprawdę nie lubi psów, a Kora tęskni tylko za Waldkiem. Czy Helenka i Kora mogą się jednak zaprzyjaźnić?"

Książka opowiada nam historię Helenki, która uwielbia psy. Do czasu, gdy pewnego feralnego dnia w parku zaatakował ją pies rasy buldog. Nic złego się nie stało bowiem, złapał ją zębami tylko za ubranie, jednak w dziewczynce lęk przed psami pozostał do tej pory. Gdy rodzice postanawiają kupić psa rasy border collie, Helenka oraz jej brat Waldek bardzo się z tego cieszą. Jednak to chłopiec nawiązuje dobrą relację z Korą. Helenka woli omijać ją z daleka, chociaż bardzo ją kocha, nie potrafi wyzbyć się swojego lęku. Gdy pewnego dnia na spacerze, Waldek spada z drzewa i łamię sobie nogę, trafia do szpitala, w którym musi zostać nieco dłużej. Piesek jest bardzo nieszczęśliwy, uwielbia długie spacery, a teraz nie ma się kto nią zająć. Gdy Helenka widzi, że Kora jest bardzo nieszczęśliwa, stara się przełamać swój lęk i zająć się pieskiem najlepiej jak potrafi. Czy jej się to udało?

My właśnie jesteśmy na etapie przystosowanie syna do nowego członka rodziny, jakim jest piesek. Chcemy nauczyć go odpowiedzialności oraz pokazać mu jak opiekować się małym pieskiem. Piesek co prawda pojawi się u nas dopiero w maju, jednak już bardzo się cieszymy. Takie książki uczą nasze dzieci wrażliwości oraz, innego patrzenia na świat. Pokazują, że zwierzęta też mają uczucia i nie można traktować ich przedmiotowo, ponieważ cierpią. My uwielbiamy serię “Zaopiekuj się mną” i cały czas dokupujemy kolejne historię z tej serii.


26 komentarzy:

  1. Muszę to kupić kolezance, która ma córkę i jest mocno zafascynowana psami.

    OdpowiedzUsuń
  2. To były moje ulubione książki dzieciństwa. Uwielbiam je czytać! Aż teraz z miłą chęcią zebrałabym całą kolekcję i podzieliłabym się z moimi kuzynami. Znowu mam ochotę na Anie z Zielonego wzgórza. Myślę, że już niedługo się za nią zabiorę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzbudziłaś mój sentyment tym postem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie książki które wiem że jak przeczytają moje dzieci to się czegoś dzięki nim nauczą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książeczki Holly Web, potrafi przemawiać do dzieciaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córka lubi jak jej czytam książeczki z tematyką psów w tle. Ta jest bardzo interesująca, wcześniej o niej nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  7. To ulubiona seria mojej średniej córki. Mamy już kilka książeczek na półce, tej jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja uwielbia kiedy czytam jej takie ciekawe bajeczki na dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córeczka z pewnością była by zadowolona z tej książeczki. Nie zakończy dnia, jeśli nie usiądę z nią i nie przeczytam jej chociaż jednej historii - powoli kończą nam się książeczki, więc czas coś zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż miło słyszeć, zetak wiele osób robi to co ja - czyta z dziećmi <3

      Usuń
  10. Fajnie że przypominacie tytuły nieco starsze, jak widać te książeczki oparły się upływowi czasu

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale słodziaczek patrzy na nas z okładki. Mój synek byłby zachwycony tą historią.

    OdpowiedzUsuń
  12. To była pierwsza książeczka z tej serii, jaką kupiłam i przeczytałam mojej córce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna książka edukacyjna można rzec. Gratuluję Wam nowego czlonka rodziny. Mija córka też chcę ale u nas są dwa koty, byłoby za duzo.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne są te książeczki. Myślę, że nie tracą na aktualności przez lata :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna seria. Doceniam książki, które traktują o obowiązkach względem zwierząt i ich uczuciach. Chętnie przeczytamy ją z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham psiaki i zawsze chętnie sięgam po wszystko co z nimi związane.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja córka uwielbia psy i napewno ta książka spodobała by sie jej. Wszystko co o zwierzętach jest dla niej fajne

    OdpowiedzUsuń
  18. Całą serię miała na półce moja koleżanka i wciąż pamietam te okładki! Uwielbiała ją, ale każda z nas już wyrosła z tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  19. Warto przeczytać z dzieckiem kilka podobnych tematycznie książeczek, porozmawiać na temat różnych aspektów nowego psiego członka rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ ta książeczka jest urocza. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kojarzę te okładki, ale niestety książeczki dla dzieci póki co kompletnie mnie nie interesują :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Te historie przywołują u mnie wiele pozytywnych wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kolejna pozycja do biblioteki mojego syna. Te książeczki są świetne. Mają w sobie dużo mądrości, kiedy się w nie wczytać. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  24. myślę, że ta seria bardzo spodobałaby się mojej córce, dlatego chętnie się z nią bliżej zapoznam :-)

    OdpowiedzUsuń