Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 15 stycznia 2020

Królowa niczego - Holly Black

Tytuł: Królowa niczego
Tytuł oryginalny: The Queen of Nothing
Autor: Holly Black
Cykl: Okrutny książę
Tom: 3
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 15.01.2020
Liczba stron: 360
Egzemplarz: recenzencki

"Jude nudzi się na wygnaniu. Dla zabicia czasu i dla pieniędzy przyjmuje delikatne zlecenia. Ktoś pożera elfy przebywające w krainie ludzi i należałoby położyć temu kres? Oto zadanie w sam raz dla Jude!"

Dzisiaj mam w końcu możliwość opowiedzenia wam o książce “Królowa niczego”, na którą tak bardzo mocno czekałam. Jak wiecie mi “Okrutny książę” bardzo się podobał, tak samo było w przypadku “Złego króla”. Jednak to zakończenie sprawiło, że mam ochotę na więcej. Jak opowiedzieć wam o fabule nie zdradzając, co działo się w poprzednich tomach, ciężko!

TUTAJ MOGĄ ZNAJDOWAĆ SIĘ SPOJLERY, TAKŻE CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !!!
Jude zostaje wygnana z królestwa elfów, musi żyć w świecie ludzi. Chociaż kobieta jest śmiertelniczką, nie czuje się dobrze w swoim świecie. Od dziecka bowiem żyła wśród elfów i to uważa za swój dom. Żeby zdobyć pieniądze tak ważne w świecie śmiertelników, Jude podejmuje się zleceń. Gdy dowiaduje się, że ktoś w mieście morduje inne wygnane elfy, od razu postanawia się zgodzić. Do jej domu, w którym mieszka z siostrą Vivi oraz bratem Dębem, przychodzi jej siostra bliźniaczka. Żeby pomóc Taryn, Jude postanawia wrócić do świata elfów, aby stanąć na przesłuchaniu przed wielkim Królem Cardanem. Jak wiemy z poprzednich części, to on ją zdradził i wygnał, zaraz po tym, jak się z nią ożenił.

KONIEC SPOJLERÓW !!!
“Królowa niczego” to po prostu książka, którą przeczytałam w jeden wieczór i pokochałam. Chciałabym więcej, jednak to zakończenie było już naprawdę bardzo spójne i autorka nie zostawiła sobie żadnej furtki powrotu. Myślałam jednak, że zakończenie będzie troszeczkę inne, dlatego to mnie delikatnie zaskoczyło, jednak wiem, że nie tylko mnie. Pisałam z kilkoma osobami i one również narzekały na to zakończenie. Jude w końcu dorasta i podejmuje naprawdę słuszne decyzje. Nawet postać Króla Cardana już mnie tak mocno nie irytuje, w końcu poznaliśmy, dlaczego zachowywał się tak, a nie inaczej. Ja jestem zakochana w tej trylogii i chce ją mieć po angielsku w twardej oprawie.

„Wiem, że w przeszłości prosiłem cię o kłamstwa, nawet w tym samym pokoju, ale błagam, teraz mnie nie okłamuj.”


35 komentarzy:

  1. Trylogia jest fajna i dobrze, że sie ją czyta. Jendak zakończenie dla mnie to totalna porażka. Autorka mogła się bardziej postarać. Mam wrażenie, że przez to straciła cała historia. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że książki z gatunku fantasy nie są mi bliskie i naprawdę ciężko mi się je czyta, ale ten tytuł wydaje mi się naprawdę intrygujący.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta seria czeka jeszcze u mnie na swoją kolej. Na pewno się za nią zabiorę, gdyż wydaje się być wyjątkowa i intrygująca, jednak to dopiero za jakiś czas. Może na WTK zakupie 1 tom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze 2 poprzednich, dlatego najpierw aby przeczytać tę, koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zamiar w tym roku czytać o wiele więcej fantastyki niż do tej pory, bo mam wrażenie, że omija mnie dużo dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna książka z gatunku fantastyki. Ciekawy byłby film na podstawie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ciągle czekam, aż znajdę czas na przeczytanie pierwszego tomu który mam po angielsku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tych książkach dużo dobrego. Muszę się skusić na pierwszą część. :)
    https://wedrowniczeczytadelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie brzmi. Jestem wielką fanką takich książek, a do tej pory o niej nie słyszałam :(. Mam nadzieję, że w niedługim czasie będę miała możliwość przeczytania tej książki :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się że książka tak bardzo Ci się podobała, jednak to nie jest mój gatunek czytelniczy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyka to zupełnie nie moja bajka. Nie mam więc planów zapoznania się z tą serią a widzę że jej zakończenie budzi kontrowersje wśród fanów

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaskakujące zakończenia to coś co lubię najbardziej, dzięki temu książki są nie przywidywalne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Generalnie ta seria jakoś mnie specjalnie nie urzekła, ale mam 2 tomy za sobą, więc skończę trylogię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam spoilerów i dziękuję, że przed nimi przestrzegłaś. Wolę tak, bo wiem, że bym sobie zepsuła przyjemność czytania. Bo chcę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupełnie nie jest to mój klimat ksiązki, także mnie nie zainteresowała ta recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gatunek fantasy i jeszcze wąż na okładce od razu mnie zniechęciło

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam tę książkę na instagramie i bardzo mnie ciekawi. Ale z racji tego, że to trzecia część, to muszę nadrobić dwie poprzednie. A tak przy okazji to Ci powiem, że średnie to jest gdy w tekście są spoilery. Bardzo tego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zbieram się do tej serii, uwielbiam fantastykę, a o tych książkach już dużo słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  19. To na pewno propozycja która pochłonęła by mnie na długie wieczory. Mega mnie zaciekawiłaś tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie podoba się tytuł. Sama nie czytałam, ale słyszałam wiele opinii rozczarowanych zakończeniem. Samej trudno mi ocenić, bo jeszcze nie sięgnęłam po żadna z tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przepadam za takimi książkami. Raz na 100 lat mnie najdzie ohcota na takie klimaty, ale to rzadkość.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mnie już poprzednie części zainteresowały i choć jeszcze się za tą serię nie zabrałam, to na bank w tym roku przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Na Instagramie widziałam dużo zdjęć tej książki i musze przyznać, że pięknie się prezentuje. Fabuła mi się podoba, wiec może po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  24. O tak, czekałam na tę książkę z niecierpliwością! 😄

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest jeszcze jedna Tymińska, która pisze o książkach?! Nie miałam pojęcia. Miło mi!

    Tę serię książek skończyłam na pierwszym tomie. Nie spodobała mi soę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie.miełam pojęcia, że na blogosferze jest jeszcze jedna osoba, klz takim samym nazwiskiem jak moje ;)
    Jeżeli chodzi o książkę, to skończyłam z tą serią po lekturze pierwszego tomu. xD

    OdpowiedzUsuń
  27. Me gusta, czekam na chwilę wolnego czasu i wtedy nadrobię moje książkowe zaległości

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeszcze nie czytałam dwóch pierwszych tomów, ale mam je w swoich czytelniczych planach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę nadgnić serie, bo koleżanki mi cały czas piszą, że muszę i już. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta seria jest na moim stosie wstydu :) Muszę w końcu przeczytać pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Byłam bardzo ciekawa tej serii, wstyd przyznać, ale przez okładkę. Być może w przyszłości sięgnę, bo wygląda całkiem ciekawie również jej fabuła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Sorry! Ale po tej informacji o spojlerach przeczytałam tylko wstęp, bo chcę sięgnąć po tę serię ;)

    OdpowiedzUsuń