Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 10 stycznia 2020

Niewidzialna korona - Elżbieta Cherezińska

Tytuł: Niewidzialna korona
Autor: Elżbieta Cherezińska
Cykl: Odrodzone królestwo
Tom: 2
Wydawnictwo: Zyska i S-ka
Data wydania: 30.06.2014
Liczba stron: 765
Egzemplarz: recenzencki

"Po dwustu latach Przemysł II odzyskuje koronę. Na Królestwo jednak pada cień. Król zostaje brutalnie zamordowany. Granice przekraczają margrabiowie brandenburscy. Wojownicy starych bogów ostrzą groty strzał. Od północy na kraj patrzą żelaźni bracia, kierując ostrza mieczy w chrześcijan. W Królestwie narasta przerażenie i zamęt. Nad pustym tronem złowieszczo kołują herbowe bestie, a jedyny obrońca zamordowanego władcy tkwi w lochu. Nadchodzi wojna, z której nikt nie wyjdzie z honorem. Nie ma świętości nawet wśród duchownych. Ktoś jednak czuwa nad rozbitym krajem..."

Jak wiecie na moim blogu, mało jest powieści, które mają coś związanego z historią. Ja niestety w szkole dość mocno zraziłam się do tego przedmiotu i od tamtej pory omijam takie tytuły szerokim łukiem. Jednak, gdy przeczytałam “Koronę śniegu i krwi” to po prostu przepadłam. Dlatego też nie zwlekając długo, postanowiłam sięgnąć po drugi tom tej serii, który jest bezpośrednią kontynuacją historii z tomu pierwszego. Chciałabym się was również zapytać, czy sięgacie po książki, w których dużą rolę odgrywa tło historyczne?

Przemysław II zostaje zamordowany. Pozorny spokój, jaki panował w królestwie, zostaje zburzony i zaczyna się krwawa wojna o tron. Pretendentem do tronu jest oczywiście Władysław, przez wszystkich nazywany Karłem. Jednak jak to bywa nie wszystko, idzie tak dobrze, jak byśmy tego oczekiwali. O tron ubiegają się również magrabowie branderbusrscy, czeski król Vaclav II oraz śląski książę Henryk III. Jednak to nie koniec problemów swoje trzy grosze dokłada również Zakon Krzyżacki, który korzystając z zamieszania, stara się coś zagarnąć. Wszystko dzieje się bardzo szybko, a królestwo pełnie jest spisków, intryg oraz wrogów.

Elżbieta Cherezińska w swoich książkach porusza wiele tematów, dlatego trzeba się naprawdę bardzo skupić, aby wyłapać wszystkie wątki. Jej powieści naładowane są również masą bohaterów, nie sposób ich wszystkich zapamiętać. Oczywiście w tej części bardzo dużo mamy o Władysławie Łokietku, jednak nie jest on jednym ważnym bohaterem tej książki. Jestem nadal w tak wielkich emocjach po tej książce, że nie wiem co napisać, aby nie zdradzić wam za wiele. Ta seria na pewno nie będzie dobrym wyborem dla młodzieży, ponieważ są to bardzo trudne książki i nie każdy zrozumie ich prawdziwy sens. Książka również nie jest w całości historyczna, oczywiście porusza prawdziwe wątki, jednak mieszają się one w dużej mierze z rzeczami fantastycznymi. Ja już nie mogę doczekać się, aż sięgnę po 3 tom, bo to jakie emocje mi towarzyszą podczas czytania. To po prostu musi przeżyć każdy. A wy znacie Elżbietę Cherezińską?

"Siła ukryta jest w tym, ile razy się podniesiesz, a nie w tym, ile razy się złamiesz."


32 komentarze:

  1. Niestety wydaje mi się że to zbyt trudny i ciężki temat dla mnie więc to zdecydowanie propozycja nie w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co polecasz na początek przygody z autorką? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo iż imam się historii, po tą propozycję niestety nie sięgnę. Wydaje się ciężka i mimo mojego uwielbienia dla tego typu książek jak dla mnie jedt zbyt poważna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przekonuje mnie ta książka. Ogólnie tematyka historyczna nigdy mnie nie interesowała

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam się szczerze, że nic jeszcze nie czytałam od tej autorki, ale koniecznie muszę to zmienić, bo to zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio lubuję się w książkach z historycznym tłem. Ta może być naprawdę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. to totalnie nie ejst moja tematyka. takie tematy wogóle mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię książki tego wydawnictwa. Obecnie czytam "Panią dymu" i bardzo ją polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moj Luby dopiero co skończył pierwszy tom. Opowiadał mi fragmenty, ale nie przyciągneła mnie ta seria do siebie. Więc pod drugi też raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię powieści historyczne jak i samą historie, więc może kiedyś sięgnę po tę serię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo spodobała mi się ta recenzja i zachęciła do przeczytania książki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety, nie sięgam po książki historyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki z historycznym tłem jakoś mi nie podchodzą,może kiedyś mi się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś książka z tłem historycznym nie przemawia za mną. Ale mój tata uwielbia takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Trochę nie moje klimaty , moja mam lubi czytać takie bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mało kiedy sięgam po historyczne, ale tej autorki chętnie coś poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Recenzja brzmi zachęcająco, jednak zdecydowanie nie jest to książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam ani tej, ani tomu pierwszego,bo nie gustuję w takich książkach.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ostatnio skończyłam "Turniej cieni" tej autorki, ale jakoś nie potrafiłam się mocno wkręcić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię książki tej autorki. Teraz czytam sagę o wikingach Cornwella, na podstawie której został nakręcony świetny serial Upadek królestwa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawa propozycja i wydaje mi się, że juz ja czytałam, jeszcze w gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czasami zdarza mi się czytać powieści historyczne i często mi się podobają. Cherezińską znam i też czytałam pierwszy tom, jednak nie zachwycił mnie tak bardzo jak "Harda" i "Królowa" <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mam w planach zacząć od Hardej tej autorki.

      Usuń
  23. Znam, a raczej słyszałam o twórczości autorki, ale to zupełnie nie mój klimat czytelniczy. Nie skusze się :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie przepadam za książkami historycznymi, więc raczek nie będę sięgać po tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja również nie pałałam miłością do historii w czasach szkolnych i tak mi pozostało do dzisiaj. Jednak zapiszę sobie ten tytuł, bo lubię czasami czytać coś innego niż zwykle ☺

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam powieści historyczne - w podstawówce zaczytywałam się w Sienkiewiczu i jego Trylogii. :D Książki Cherezińskiej czekają na razie u mnie na półce, ale niedługo powinnam je nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja Cherezińską będę wspominać bardzo dobrze, ponieważ jej ,,Wojenna korona" pomogła mi przy pisaniu pracy na olimpiadzie z historii. Inaczej bym nie pamiętała tyle o Łokietku... ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeżeli chodzi o powieści historyczne, to bardziej przemawiają do mnie na razie komiksy skierowane do dzieci ;) Z powieściami jest różnie, chociaż mam jedną ulubioną autorkę, której książki lubię czytać. Ale nie jest to ta, przedstawiona przez Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo dużo pozytywnych opinii słyszałam o tej autorce. Muszę się wreszcie przełamać do powieści historycznych.

    OdpowiedzUsuń
  30. Kocham historię. Mam do niej słabość. Zdawałam ja na maturze :) zastanawiam się dlaczego omijalam te pozycje. Cóż już wiem, że na bank je przeczytam. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  31. O twórczości Cherezińskiej słyszałam wiele dobrego, więc muszę dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń