Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 31 stycznia 2020

Sejf. Trylogia - Tomasz Sekielski

Tytuł: Sejf
Autor: Tomasz Sekielski
Cykl: Sejf
Tom: 1-3
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 14.01.2020
Liczba stron: 1056
Egzemplarz: recenzencki


Trylogia "Sejf" zaprzecza potocznej opinii, że w Polsce nie da się napisać dobrego, trzymającego w napięciu thrillera polityczno-szpiegowskiego. W książkach Sekielskiego nieustannie toczy się gra, w której każdy ma coś do ukrycia i nic nie jest takie, jakie się wydaje. Są tu robiący – po trupach, dosłownie – karierę oficerowie wywiadu, jest rywalizacja ministerstw i służb, walka wywiadów, są rozgrywki polityczne na najwyższym szczeblu oraz wielkie media i jeszcze większe pieniądze. A w całym tym napędzanym żądzą władzy świecie są jeszcze zwykli ludzie z bagażem trudnych, tragicznych nawet doświadczeń i nadzieją na miłość.

Dzisiaj opowiem wam o książce, którą przeczytałam i długo nie wiedziałam jak mam ją ocenić. Jest to cała trylogia Sejf napisana przez Tomasza Sekielskiego w jednej książce. Ta trylogia swoją premierę miała w 2012 roku i teraz w końcu doczekała się wznowienia. Jak można się spodziewać, wydawnictwo Rebis postanowiło wznowić tę książkę dlatego, że wokół Tomasza Sekielskiego było ostatnio bardzo głośno, za sprawą bardzo kontrowersyjnego dokumentu “Nie mów nikomu”.

Książka zaczyna się w momencie, gdy zostają znalezione zwłoki bez twarzy, które policja na Podlasiu wyławia z rzeki. Wszystko wskazuje na porachunki mafijne, jednak szybko okazuje się, że sprawa nie jest wcale taka prosta do rozwiązania. To dopiero początek serii brutalnych morderstw, które niestety sięgają dużo wyżej, niż na początku zakładała to policja. Okazuje się również, że każdy z władz ma coś na sumieniu coś, co nigdy nie powinno wyjść na światło dzienne. Policja jest bezradna, jednak jeden policjant postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, razem z dziennikarzem rozpoczynają swoje własne śledztwo.

To, co mogliście przeczytać wyżej to jedynie krótki opis pierwszego tomu. Cała trylogia jest trochę bardziej skomplikowana, to co dzieje się na kartach tej powieści to po prostu coś strasznego. Jeśli oceniałabym to jako thriller, to raczej moja ocena byłaby słabsza, jednak jako kryminał polityczny nie jest wcale taki zły. Książka na początku rozwija się bardzo wolno, mnie książka wciągnęła dopiero po 100 – 150 stronach. Całą trylogię oceniam na przeciętną, wole chyba Tomasza Sekielskiego jako reportera, niż pisarza. Ja na pewno po inne jego książki nie sięgnę. Jeśli znacie tę trylogię, to dajcie mi znać czy ją polecacie, czy może jednak nie?


"Podróż środkami komunikacji miejskiej w stolicy powinna być pokutą dla najbardziej zatwardziałych grzeszników. Zamiast Litanii do Najświętszej Marii Panny czy Koronki do Miłosierdzia Bożego delikwent wysyłany byłby na tour po Warszawie. Kradzież - cztery razy trasa z Pragi na Lotnisko Chopina, cudzołóstwo - wycieczka z Wilanowa na Bemowo przez Targówek, zabójstwo - zostajesz kierowcą w ZTM-ie."





30 komentarzy:

  1. Nie jestem w TV i polityce, ale autora kojarzę, jednak raczej nie sięgnę po te pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie jest lektura dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie do końca spodobała mi się fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdopodobnie skusze się na tę książkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko jest mi określić okładkę ale podoba mi się. Jest taka mocna? Coś takiego haah. Niestety książki raczej nie mam w planach
    Pozdrawiam Serdecznie
    https://smallbookwoorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To tak jak w życiu po trupach do celu. Taki teraz jest świat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi świetnie! Z chęcią przeczytam. Kurcze, za dużo fajnych książek na rynku, kiedy znaleźć ns nie wszystkie czas...

    OdpowiedzUsuń
  8. Na takie klimaty czytelnicze to ja zawsze mam chęć, oczywiście, że tytuł zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie na tyle, że będę wyglądać kolejnych tomów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Thriller polityczno-szpiegowski brzmi tak ciekawie, że sama kategoria zachęca do poznania tej książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, że polska scena polityczna niesie w sobie wiele pomysłów na różnorodne wątki.

      Usuń
    2. A Sekielski wie chyba sporo o scenie politycznej, więc może być ciekawie.

      Usuń
  11. Tematy polityczne omijam wybierając książki dla siebie, wystarczy mi to co czytam na portalach informacyjnych czy słuchając radia. Tutaj dodatkowo mamy trylogie która obawiam się że mogłaby mnie zmęczyć

    OdpowiedzUsuń
  12. Polityczno - szpiegowska książka jakoś mnie nie interesuje. Myślę, że mój mąż prędzej by ją przeczytal.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej trylogii i po Twojej recenzji kompletnie nie żałuję. Raczej nie mam zamiaru sięgać po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja niestety mam wrażenie, że to nie jest książka dla mnie. Nie skuszę się na nią.

    OdpowiedzUsuń
  15. No tym razem to zupełnie nie moja bajka nie lubię tego typu historii niestety.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie przepadam za takimi książkami, a dokładnie za taką tematyką. Choć oczywiście thrillery lubię, ale nie koniecznie polityczne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo cenię Tomasza Sekielskiego więc chętnie sięgnę po tę pozycję, mimo, że nie są to do końca moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ją w planach i jest już nawet na czytniku, ale jak na razie odkładam ją cały czas w czasie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie książki. Nie czytałam tej jeszcze ale widziałam już kilka opinii i jestem bardzo zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cenie sobie tworczosc t.sekielskiego,wiec i ta ksiazke przeczytam z pewnoscia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Niby brzmi ciekawie, ale nie lubię wątków politycznych w książkach :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo nie lubię wątków politycznych, za to kryminały już tak, dlatego też nie skreślam tej książki i być może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Być może w przyszłości sięgnę, lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wcześniej nie słyszałam o tej książce, jednak brzmi zachęcająco... Może za jakiś czas po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie jestem do niej w 100% przekonana, aczkolwiek nie mówię "nie" :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak się zdziwiłam patrząc na nazwisko autora i nie dowierzałam. Az fo sobie wygooglalam i sprawdzałam 😁😂 jednak zgadzam się z Tobą. Pana Sekielksiego także wolę jako reportera, zdecydownie. Kinga

    OdpowiedzUsuń