Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 7 czerwca 2021

Król hakerów - C.D. Reiss

Tytuł: Król hakerów 

Tytuł oryginalny: King of Code 

Autor: C.D. Reiss

Cykl: King of Code 

Tom: 1

Wydawnictwo: Niegrzeczne książki 

Data wydania: 12.05.2021

Liczba stron: 488

Egzemplarz: recenzencki 

Taylor Harden stoi u progu sławy i niewyobrażalnego bogactwa, gubi go jednak zbytnia pewność siebie. Cybernetyczny atak na jego technologiczne mocarstwo nadchodzi z zupełnie niespodziewanej strony – małego miasteczka na skraju ruiny, Barrington. To tam piękna i tajemnicza Harper trzyma w ręku wszystkie klucze do jego przyszłości – i zgodzi się je oddać, jeden po drugim, w zamian za bardzo konkretne usługi… Nienawidzi jej. Nie może bez niej żyć. Z każdym dniem odszyfrowują wzajemnie swoje kody, aż w końcu wszystkie sekrety Harper ujrzą światło dzienne, a Taylor zaryzykuje utratę nie tylko swojej firmy, ale i serca.

C.D.Reiss to jedna z tych autorek, do których podchodzę z lekką niepewnością. Czytałam wszystkie jej książki wydane w Polsce, z jednymi polubiłam się bardziej z innymi mniej, jednak zawsze mimo wszystko ciekawi mnie co tym razem zaserwuje nam w kolejnej książce. "Król hakerów" to nowość od niegrzecznych książek. Jest to romans, który powinien wciągnąć już od pierwszych stron. Czy mnie również pochłonął? 

Taylor Harden to młody dobrze zapowiadający się człowiek, który razem ze swoim zespołem stworzył dobrze zabezpieczony kod QI4, który według nich jest nie do złamania. Wszystko zapowiadało się naprawdę bardzo dobrze, jednak w dniu konferencji prasowej, cały świat dowiedział się, że ktoś złamał kod QI4. Taylor jest wściekły, tajemnicza osoba zostawiła wskazówki, a on sam musi wyruszyć do zabitej dechami dziury, Barrington. To właśnie tam poznaje Harper, która nie dość, że jest piękną kobietą to jeszcze świetnie radzi sobie w mrocznym świecie dark webu. To ona ma wszystkie kody, aby odblokować klucz. Jednak nie chce ich oddać za nic. Chce, aby Taylor został jej nauczycielem, jednak nie takim normalnym. Ta dwójka, chociaż się nienawidzi, zaczyna odkrywać, że od nienawiści do miłości tylko jeden krok. 

Gdy zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, trochę się wahałam. Świat hakerów nie jest mi do końca bliski, sprawy bardzo mocno związane z informatyką też nie bardzo, za kodowaniem nigdy nie przepadałam na lekcjach. Jednak też byłam ciekawa, jak autorka poprowadzi tych bohaterów, jak ta historia będzie stworzona. I moja ciekawość wygrała. Nie zawiodłam się, ponieważ książka pochłonęła moją całą niedzielę gdy zaczęłam, to również skończyłam. Nie sądziłam, że tak mnie porwie, jednak już wyczekuje na premierę 2 tomu, bo tamtego bohatera również jestem bardzo mocno ciekawa. 

Nie jestem tobą. Zależy mi na innych. A ciebie nie obchodzi nic poza sobą samym. Nawet nie. Obchodzi cię tylko to, co pomyślą o tobie ludzie.




19 komentarzy:

  1. Siostra miała okazję zapoznać się z tym tomem i także była zadowolona z lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lektura tego tomu sprawiła mi ogromną przyjemność, na pewno coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może w wakacje sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalenie sympatyczne uczucie, kiedy tom inicjujący serię tak mocno nas przekona, że z ogromną niecierpliwością wyczekujemy na kontynuację. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czegoś takiego się nie spodziewał, dlatego przeczytałabym, bo świat jest zdecydowanie bardziej oryginalny niż te zwyczajne już nieco szarawe rzeczywistości :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę dziwna fabuła, ale jeżeli autorka umie zainteresować czytelnika, to można jej to wybaczyć. Świat hakerów to nowość wśród romansów, już dawno się spotkałam z takim motywem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie jest wyłapywac takie świeże pomysły w danym gatunku literackim, kreatywność pisarzy nie ma granic, co czytelników tylko cieszy. :)

      Usuń
  7. Z przyjemnością zagłębiłam się w tę nietuzinkową lekturę i czekam na jej kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze nic nie czytałam tej autorki. Tak samo mam z Paris. Może kiedyś ją sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. To było bardzo przyjemne czytelnicze spotkanie, które odbyłam w jeden dzień.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kojarzę ten tytuł, jednak nie wiem skąd. Raczej po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam już o tej książce, ale nie skusiłam się na nią, bo nie do końca zaciekawił mnie opis. Może kiedyś sobie zamówię całą serię jak już będzie wydana całość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię zamówić od razu całą serię. Nie muszę czekać na lekturę tomu drugiego :)

      Usuń
  12. Miło spędziłam czas z tą niecodzienną fabularnie lekturą i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię tematykę hakerów i przez to obawiam się, że ta książka może mi nie przypaść do gustu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam jeszcze ksiażek z taką tematyką. Jednak recenzja bardzo mi się podoba więc nie wykluczam że niebawem ja przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie wczoraj odebrałam swój egzemplarz i zabieram się do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś mi też takie zagadnienie nie było nigdy bliskie. Sama nie wiem może sięgnę po ta pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zupełnie nie mój klimat powieści, ale nadrabiamy braki takich książek w bibliotece, więc chętnie kupię dla czytelników :)

    OdpowiedzUsuń