Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 30 marca 2016

[PREMIEROWO]Ballada o drobnym karciarzu - Lawrence Osborne

Tytuł : Ballada o drobnym karciarzu
Tytuł oryginalny : The Ballad of a Small Player
Autor : Lawrence Osborne          
Data wydania : 30 marca 2016
Wydawnictwo : Znak Literanova
Liczba stron : 272
Cena z okładki : 39,90

" Nowa powieść jednego z najwybitniejszych pisarzy współczesnych.Makau, miasto ekskluzywnych kasyn, zostało stworzone dla ludzi takich jak lord Doyle. Outsiderów, wyrzutków, utracjuszy w chińskiej stolicy hazardu poszukujących ucieczki i zapomnienia. Doyle noce spędza na grze w bakarat i piciu, dnie przesypia w eleganckim hotelu. Topniejąca gotówka ma dla niego coraz mniejsze znaczenie, liczy się jedynie gra, w której można się zatracić, szukając satysfakcji zarówno w zwycięstwie, jak i w gorzkiej przegranej.

Młoda call girl, zapoznana przypadkiem w jednym z kasyn, niespodziewanie dla samego Doyle’a stanie się osobą, z którą połączy go nić porozumienia i która jako pierwsza usłyszy prawdę o jego przeszłości. Prawdziwa relacja między nimi wyda się obojgu obietnicą odkupienia. Jednak w świecie pozorów i sztuczności zaufanie nie może być niczym trwałym.

Książka Osborne’a, podobnie jak pamiętne dzieła Dostojewskiego i Grahama Greena, wpisuje się w znakomitą tradycję powieści opowiadających o nałogu, a także o samotności oraz winie, która ciąży na całym życiu. "

Dawno temu czytałam „ Przebaczenie „ właśnie tego autora i wiem , że bardzo mi się podoba.Dlatego gdy tylko zobaczyłam książkę „ Ballada o drobnym karciarzu … „ nie mogłam przejść koło niej obojętnie. Książka nie jest do końca tym czym się spodziewałam , ale nie zawiodłam się.

Książka opowiada w całości o hazardzie. O wygranych i przegranych i satysfakcji z gry. Jest w niej dużo emocji , pozytywnych jak i za razem negatywnych. Nie wiedziałam , że książka może tak pochłonąć i zapaść w pamięci. W książce jest szczęście , miłość niestety nie do końca taka jaką byśmy chcieli. Jest trochę nałogu ale mimo trudnych tematów czyta się ją wyjątkowo lekko.

Polecam książkę każdemu. Może nie do końca dla nastolatków ale dla trochę starszej młodzieży będzie jak znalazł. Jeśli nie lubicie takich tematów albo stylu pisania autora to wtedy nie bierzcie się za tą lekturę bo nie dacie rady jej przeczytać. 

Za możliwość przeczytania dziękuje wydawnictwu Znak Literanova



1 komentarz:

  1. Jestem zainteresowana tym tytułem. Uważam, że mogłaby być to dla nie całkiem ciekawa, przygoda czytelnicza :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń