Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 17 czerwca 2016

Lśnienie - Stephen King

Tytuł : Lśnienie
Oryginalny tytuł : The Shining
Autor : Stephen King
Seria : Lśnienie
Tom : 1
Wydawnictwo : Prószyński i S-ka
Data wydania : 26 marca 2009
Liczba stron : 520
Egzemplarz : własny
" Powieść uważana przez wielu czytelników za horror wszech czasów. Jack Torrance, były nauczyciel, a obecnie poszukujący weny pisarz, otrzymuję pracę dozorcy w opuszczonym na okres zimowy górskim hotelu Overlook. Kiedy burze śnieżne odcinają od świata rodzinę Torrance'ów, obdarzony telepatycznymi zdolnościami Danny, pięcioletni syn Jacka, odkrywa, że hotel jest nawiedzony, a duchy powoli doprowadzają jego ojca do obłędu. Sytuacja staje się coraz bardziej groźna, aż pewnego dnia mężczyzna przestaje nad sobą panować... "

Na początku trzeba powiedzieć , że to jest moje pierwsze spotkanie z twórczością Kinga. Zawsze przechodziłam obok , gdyż bałam się stylu pisania jak i samych książek autora. Dawno temu oglądałam film na podstawie właśnie tej książki i nie do końca przypadł mi do gustu , za to książka jak i autor podbili moje serce. 

Rodzina Torrance'ów zamieszkuje w górach w hotelu Panorama. Jack dostał posadę na zimę i musi zamieszkać sam odcięty od świata zewnętrznego w miejscu , gdzie było niejedno morderstwo , ludzie wariowali i zabijali swoje rodziny. Jack jest pisarzem i ma zamiar dokończyć swoją książkę. Danny pięcioletnie dziecko ma złe przeczucia jak i pewien dar. Co stanie się w hotelu , kto zginie i dlaczego, na te pytania odpowiedź musicie poznać sami. 

Polubiłam styl pisania Kinga i już za mną połowa jego Doktora Sen. Jak na razie jestem oczarowana i mam nadzieje, że żadna książka mnie nie zawiedzie. Poczytamy zobaczymy. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz