Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 17 grudnia 2018

Nawet o tym nie wspominaj - Estelle Maskame

Tytuł: Nawet o tym nie wspominaj
Tytuł oryginalny: Just Don't Mention It
Autor: Estelle Maskame
Cykl: DIMILY
Tom: 4
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 14.11.2018
Liczba stron: 460
Egzemplarz: recenzencki

Tym razem Estelle Maskame oddała głos bohaterowi, który nikogo nie pozostawia obojętnym. Tę opowieść - opowieść Tylera – po prostu trzeba przeczytać, aby naprawdę zrozumieć, co i dlaczego się wydarzyło. Jak radził sobie dwunastoletni Tyler, dręczony przez ojca? Co czuł jako gniewny, zbuntowany nastolatek, kiedy po raz pierwszy zobaczył Eden? Masz szansę wejść w głowę Tylera i poznać jego najskrytsze myśli. W końcu dowiesz się więcej o tym, czego nie mogła wiedzieć Eden. Ta perspektywa chwyci cię za serce, złamie je i pokaże, czemu Tyler stał się wiecznie wściekłym i nieszczęśliwym chłopakiem, którego poznałyśmy w pierwszym tomie serii "Dimily". "

Estelle Maskame to autorka znana ze swojej serii DIMILY. W skład tej serii wchodzi: Czy wspominałam, że Cię kocham?, Czy wspominałem, że Cię potrzebuje? ,oraz Czy wspominałam, że za Tobą tęsknie?. Książki tę swojego czasu były bardzo lubiane oraz popularne wśród blogerów, ostatnio trochę o nich ucichło, jednak za sprawą premiery czwartej części tej serii, internet znowu oszalał na ich punkcie. 

Nawet o tym nie wspominaj to historia opowiedziana z perspektywy Tylera. Jeśli znacie poprzednie tomy, to wiecie, że ten młody chłopak przeszedł w życiu naprawdę piekło. Mimo swoich siedemnastu lat doznał tak wielkiej krzywdy ze strony swojej najbliższej osoby. Ta książka ma nam pokazać, z czym musiał się mierzyć chłopak i dlaczego stał się takim mężczyzną, jakim jest teraz. 

Książkę poznajemy z dwóch perspektyw. W pierwszej z nich nasz bohater ma dwanaście lat, ukochaną mamę, dwójkę wspaniałych braci i ojca, który całą swoją złość przelewa na syna. Tyler dobrze się uczy, w szkole nie ma z nim żadnych problemów, do czasu aż chłopak zamyka się w sobie i za wszelką cenę pragnie zadowolić swojego tatę. Jednak to nie przynosi rezultatów. 

Druga część to czasy obecne, które poznaliśmy już w poprzednich częściach tej serii. Tyler udaje twardziela, który ma wszystko gdzieś, nie interesuje go życie, dlatego upija się oraz coraz częściej sięga również po narkotyki. Jego matka jest znowu szczęśliwa u boku Dave. Jego ojciec skończył w więzieniu, jednak chłopak nikomu nie powiedział prawdy o tym, co się stało. Gdy w domu pojawia się jego przybrana siostra, chłopak pragnie trzymać ją na dystans, jednak nie wychodzi mu to wcale. Widać, że coś go do niej przyciąga. 

Estelle Maskame napisała książkę, na którą czekało wiele fanek serii. Ja nie sądziłam, że doczekam się tej książki dlatego, gdy wydawnictwo zapytało, czy nie chciałabym zrecenzować tej książki, wzięłam, aby sprawdzić, na czym skupi się autorka w tej powieści. Podoba mi się, że przeplatała rozdziały z dzieciństwa, z tymi obecnymi przez to lepiej poznajemy takie, a nie inne zachowania Tylera. Ta książka nie opowiada tylko o narkotykach, alkoholu oraz miłości. Porusza bardzo mocny temat, jakim jest znęcanie się nad dziećmi przez najbliższe osoby. Ja wam polecam tę książkę, jeśli czytaliście poprzednie tomy serii DIMILY. Myślę, że warto ją poznać.

Nie chcę zostawać sam z tatą. Nie chcę, żeby znów zrobił mi krzywdę. "


16 komentarzy:

  1. Niestety - nie dla mnie tym razem :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie znałam wcześniej tej serii a to już 4 tom..czas nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam serii. Kiedyś natomiast czytałam książki Casey Watson, która tworzyła rodzinę zastepczą dla skrzywdzonych dzieci. Serce krwawiło gdyż je czytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Casey Watson pisze przepięknie i doprowadza do łez ;(

      Usuń
  5. Nie znamy tej serii, ale mamy nadzieję,ze zdążymy przeczytać tej zimy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzę tę serię jedynie dzięki recenzjom innych blogerów oraz zdjęciom umieszczanym na Instagramie. Jednak mnie nie przekonuje fabuła tej serii, także nawet wiele pozytywnych słów na jej temat nie zmieni mojego zdania. Podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Również i nie dla mnie :( w ogóle mnie nie ciągnie do tej historii...

    OdpowiedzUsuń
  8. To może być przygoda czytelnicza dla mojej młodzieży, chętnie podrzucę im tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń